  • 1. Data: 2016-04-12 21:24:33
    Temat: taśma LED 12v na 230 - pierwsze próby
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    przerobiłem taśmę led 12v na 230v. banalnie proste. znaczy każda sekcja
    3 diodowa wymaga jednego lutu i 2 przecięć ścieżek, wiec da się to w
    parę minut zrobić.
    układ elektryczny: 230v->mostek prostowniczy->taśma led. Ilość sekcji
    tak dobrałem żeby prąd był na poziomie ok 17mA (podobny prąd płyną przez
    te diody gdy zasilałem je napięciem stałym 12v, pytanie jaki błąd ma
    miernik przy porównaniu prądu stałego (stabilizowanego), a
    wyprostowanego sinusa).
    świeci całkiem całkiem (gówniane diody 3528, wiec szału niema) pobiera
    (miernik wtyczkowy z lidla) 2 waty.
    Ale na taśmie pozostały rezystory. 16 sztuk, ze spadkiem napięcia ponad
    3wolty, daje blisko 1 wat. czyli połowa mocy jest marnowana? Wywalić je
    (dokładając diód) czy jest jakiś realny powód aby pozostały? Czy mogę
    wygładzić wyprostowanego sinusa kondensatorem na prąd stały 47 mikro 400
    wolt, czy 400 to za niskie napięcie? (nie wiem dlaczego miernik za
    mostkiem pokazuje 450v (bez obciążenia))

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-04-12 22:41:47
    Temat: Re: taśma LED 12v na 230 - pierwsze próby
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > Czy mogę wygładzić wyprostowanego sinusa kondensatorem na prąd
    > stały 47 mikro 400 wolt, czy 400 to za niskie napięcie? (nie wiem
    > dlaczego miernik za mostkiem pokazuje 450v (bez obciążenia))

    No powiedz. Czy do telewizora wsadziliby elektrolit, który nie wytrzyma
    wyprostowanego 230v? :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-04-13 00:23:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > przerobiłem taśmę led 12v na 230v.

    Pytania które zadajesz wskazują że masz dość nikłe pojęcie o tym co
    robisz, a to oznacza że lada moment zrobisz sobie poważną krzywdę.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-04-13 04:43:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:nejsb9$nbd$1@dont-email.me...

    > Pytania które zadajesz wskazują że masz dość nikłe pojęcie o tym co
    > robisz, a to oznacza że lada moment zrobisz sobie poważną krzywdę.

    Albo komuś, kto będzie miał (nie)przyjemność dotknąć takiej taśmy
    lub gdy wywoła pożar.

  • 5. Data: 2016-04-13 08:18:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.04.2016 o 00:23, AlexY pisze:

    > Pytania które zadajesz wskazują że masz dość nikłe pojęcie o tym co
    > robisz, a to oznacza że lada moment zrobisz sobie poważną krzywdę.

    Dziękuję panie doktorze za analize mojego mózgu. Tyle że ja prosiłem o
    pomoc w projekcie elektronicznym.
    To nie forum ekeltroda, wiec bez obaw możesz napisać co myślisz, co
    radzisz, nawet jak sobie zrobię krzywdę
    teraz najważniejsze. w wielu sklepach, możesz kupić "żarówki" diodowe,
    które nie mają zasilacza. czyli taki sam układ jak mój. Podobny. bo tam
    jest po drodze kondensator, i 8 diód, a u mnie same diody. Tam w
    zależności gdzie dotkniesz - tak jak umnie prąd może kopnąć. Wszystko co
    zrobię, i zdecyduje się aby działało, oświetlało, albo będzie za
    kloszem, albo na wysokości 3 metry.

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-04-13 09:05:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy porównaniu prądu stałego (stabilizowanego), a wyprostowanego sinusa).

    Prąd tam na pewno bardzo odbiega od wyprostowanego sinusa.
    P.G.

  • 7. Data: 2016-04-13 10:14:41
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Ale na taśmie pozostały rezystory. 16 sztuk, ze spadkiem napięcia ponad
    > 3wolty, daje blisko 1 wat. czyli połowa mocy jest marnowana? Wywalić je
    > (dokładając diód) czy jest jakiś realny powód aby pozostały?
    Jesli to pytanie to nie prowokacja to uprzejmie odpowiadam, ze te
    oporniki maja za zadanie ograniczyc prad plynacy przez diody. Bez nich
    bedzie duzo swiatla ale krotko. W zasadzie przy polaczeniu szeregowym
    powinien byc 1 rezystor ale jesli to dziala to niech tak zostanie.
    Czy mogę
    > wygładzić wyprostowanego sinusa kondensatorem na prąd stały 47 mikro 400
    > wolt, czy 400 to za niskie napięcie? (nie wiem dlaczego miernik za
    > mostkiem pokazuje 450v (bez obciążenia))

    Jesli łypie to warto dac kondensator z tym, ze 47 uF moze byc malo. A
    napiecie to lepiej zeby byl na 630V.
    Nie wiem jak miezysz to napiecie za mostkiem, normalnie powinno byc 230
    *1.4 = 326 V

  • 8. Data: 2016-04-13 10:28:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:

    > Dziękuję panie doktorze za analize mojego mózgu. Tyle że ja prosiłem o

    To nie jest analiza medyczna tylko wnioski po przeczytaniu Twojego opisu
    technicznego i pytań.

    > pomoc w projekcie elektronicznym.
    > To nie forum ekeltroda, wiec bez obaw możesz napisać co myślisz, co
    > radzisz, nawet jak sobie zrobię krzywdę

    Tak też uczyniłem, igrasz z ogniem, masz podłączone zasilanie sieciowe
    bez jakiegokolwiek zabezpieczenia czy separacji.

> [...]
    > zależności gdzie dotkniesz - tak jak umnie prąd może kopnąć. Wszystko co
    > zrobię, i zdecyduje się aby działało, oświetlało, albo będzie za

    W poprzednim wątku opisywałem jak u siebie mam zrobione to co opisujesz,
    20 12V modułów w szeregu, opornik, mostek prostowniczy i kondensator
    który jest tu kluczowy bo może Ci uratować życie jeśli przypadkiem
    dotkniesz albo wilgoć połączy układ z okolicznym elementem który choć
    trochę przewodzi.
    Prąd który podałeś jest RMS?

  • 9. Data: 2016-04-13 10:55:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To co zrobil nie jest niebezpieczniejsze od lampek choinkowych w ktorych iles zarowek
    niskonapieciowych jest polaczonych szeregowo. A jesli zostanie umieszczone w miejscu
    w ktorym niemozliwem jest jednoczesne dotkniecie elementow na ktorych wystepuje
    niebezpieczne napiecie bedac uziemionym to jest bezpieczniejsze od ww lampek.

  • 10. Data: 2016-04-13 13:06:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    wystepuje niebezpieczne napiecie bedac uziemionym to jest bezpieczniejsze od ww

    Czyżbyś chciał wygrać antynobla?
    Jak weźmiesz do ręki zwinięte w kłębek i włączone lampki to nic Ci się
    nie stanie, zrób to samo z tym co Tomasz wyrzeźbił.