  • 1. Data: 2016-04-12 14:47:34
    Temat: Autonomiczny traktor
    Od: Marek <f...@f...com>

    Podniecacie się autonomicznymi samochodami budowanymi przez
    korporacje a prosty farmer na zadupiu USA zrobił sobie autonomiczny
    traktor do współpracy z kombajnem:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ybxhvlyw-X0

    Szczegoly projektu:
    https://hackaday.io/project/10697-autonomous-tractor

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-04-12 17:02:24
    Temat: Re: Autonomiczny traktor
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-04-12 o 14:47, Marek pisze:
    > Podniecacie się autonomicznymi samochodami budowanymi przez korporacje a
    > prosty farmer na zadupiu USA zrobił sobie autonomiczny traktor do
> [...]

    W rolnictwie to nie nowość. Oglądaj Agromaszynę - zdziwisz się, jakie
    wyposażenie mają współczesne traktory.
    Tu masz przykład:
    http://www.fakt.pl/Oto-supernowoczesny-ciagnik-Zobac
    z-co-ma-John-Deer-,artykuly,132476,1.html

    Podkreślam - artykuł jest sprzed 5 lat.
    Prace polowe można zautomatyzować - nikt się nie kręci, żadne inne
    pojazdy, a dokładność pracy wynosi 20 cm (GPS). Oprogramowanie
    optymalizuje drogę. Można iść na piwo... :-)
    T.

  • 3. Data: 2016-04-12 18:38:14
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 12 Apr 2016 14:47:34 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    W trochę lepszym kombajnie/traktorze kombajnista/traktorzysta siedzi
    już tak na prawdę pro-forma. Prowadzenie po DGPS, nauczone nawroty,
    automatyczny dobór wydajności to normalność. Zresztą już się testuje
    zespoły ciężarówek gdzie kierowca tak na prawdę potrzebny jest w
    pierwszej, pozostałe nadążają za pierwszą.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2016-04-12 18:57:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2016 14:47:34 +0200, Marek napisał(a):
    > Podniecacie się autonomicznymi samochodami budowanymi przez
    > korporacje a prosty farmer na zadupiu USA zrobił sobie autonomiczny
    > traktor do współpracy z kombajnem:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Ybxhvlyw-X0

    Ale wiesz - zrobic traktor do jazdy po pustym polu to jest zupelnie
    cos innego niz pojazd radzacy sobie w miejskim ruchu.

    J.

  • 5. Data: 2016-04-12 19:08:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Apr 2016 18:57:45 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale wiesz - zrobic traktor do jazdy po pustym polu to jest zupelnie
    > cos innego niz pojazd radzacy sobie w miejskim ruchu.

    Oczywiście, ale nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że rolnik sobie sam
    zrobił rozwiązanie na miarę własnych potrzeb.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-04-12 19:41:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2016 19:08:06 +0200, Marek napisał(a):
    > On Tue, 12 Apr 2016 18:57:45 +0200, "J.F."
    >
    > Oczywiście, ale nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że rolnik sobie sam
    > zrobił rozwiązanie na miarę własnych potrzeb.

    No, to chyba nie tak calkiem rolnik.

    Kolejny, ktorego w robocie nie docenili, wiec poszedl pasc swinie ?
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-04-12 19:50:42
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No, to chyba nie tak calkiem rolnik.
    >
    > Kolejny, ktorego w robocie nie docenili, wiec poszedl pasc swinie ?
    > :-)

    A może on to wszystko po prostu lubi, no i skorzystał, mając dwa hobby,
    jednym zasilił drugie?

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego

  • 8. Data: 2016-04-12 20:22:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Apr 2016 19:50:42 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
    > A może on to wszystko po prostu lubi, no i skorzystał, mając dwa
    hobby,
    > jednym zasilił drugie?

    Też tak myślę, poskładał popularne moduły w jedną całość bez
    specjalnego szaleństwa.z lutownicą i tworzeniem własnej customowej
    elektroniki.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-04-12 20:53:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-12 o 19:50, ACMM-033 pisze:

    > A może on to wszystko po prostu lubi, no i skorzystał, mając dwa hobby,
    > jednym zasilił drugie?

    Albo po prostu na własnym gospodarstwie zarabia więcej, niż zarabiałby
    jako programista w korporacji i takie projekty realizuje sobie w wolnym
    czasie, w ramach hobby. ;)
    Tak swoją drogą jest coś dziwnego w polskiej mentalności - zdecydowana
    większość naszego społeczeństwa wywodzi się od chłopów i robotników, ale
    jego spora część myśli o rolnikach jako o ludziach wykonujących
    podrzędny zawód, nieprzynoszący dużego zysku. To ostatnie zresztą wcale
    nie musi być prawdą.

    A co do samego projektu - autonomiczne maszyny rolnicze mogą wydawać się
    prostsze do zbudowania - w końcu zwykle wykonują proste manewry na
    kawałku pola. Problem w tym, że taka maszyna może mieć naprawdę spory
    niszczycielski potencjał, jeśli straci się nad nią panowanie. Myślę, że
    producenci nie chcą ryzykować szybkiego wdrażania i na razie oferują
    tylko pewne udogodnienia. Jednak kto wie - może efektem ubocznym prac
    nad autonomicznymi samochodami będzie właśnie kolejna rewolucja w
    rolnictwie?

  • 10. Data: 2016-04-12 21:19:32
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Też tak myślę, poskładał popularne moduły w jedną całość bez
    > specjalnego szaleństwa.z lutownicą i tworzeniem własnej customowej
    > elektroniki.
    Wszyscy dziś tak robią, wszak nikt nie projektuje swoich mikroprocesorów.

    jp