eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySens wymiany paska rozrządu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 1. Data: 2014-10-02 23:04:51
    Temat: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km
    - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km czeka mnie
    wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ?
    Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartości całego
    samochodu, który i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choćby
    połowy okresu do następnej wymiany. Jak będzie wyglądała awaria tego
    paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam się na pobocze i odholuję
    na złom ? Czy wyleci mi w powietrze pół silnika razem z maską ?

    ---
    Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
    http://www.avast.com


  • 2. Data: 2014-10-02 23:22:24
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
    > Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km
    > - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km czeka mnie
    > wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ?
    > Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartości całego
    > samochodu, który i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choćby
    > połowy okresu do następnej wymiany. Jak będzie wyglądała awaria tego
    > paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam się na pobocze i odholuję
    > na złom ? Czy wyleci mi w powietrze pół silnika razem z maską ?

    1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma się, a po
    wymianie rozrządu będzie jeździł dalej.


  • 3. Data: 2014-10-03 01:34:04
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Radek D" wydumał(a) w wiadomości ID
    news:542dbdee$0$12624$65785112@news.neostrada.pl
    > Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km -
    > czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km czeka mnie wymiana paska
    > rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ?
    > Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartości całego
    > samochodu, który i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choćby połowy
    > okresu do następnej wymiany. Jak będzie wyglądała awaria tego paska ? Czy po
    > prostu silnik "stanie" doturlam się na pobocze i odholuję na złom ? Czy wyleci
    > mi w powietrze pół silnika razem z maską ?


    HONOR, kolego, honor! :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)



  • 4. Data: 2014-10-03 02:29:58
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-03 o 01:34, MichaelData(R) pisze:
    > "Radek D" wydumał(a) w wiadomości ID
    > news:542dbdee$0$12624$65785112@news.neostrada.pl
    >> Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już
    >> 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km czeka
    >> mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ?
    >> Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartości całego
    >> samochodu, który i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choćby
    >> połowy okresu do następnej wymiany. Jak będzie wyglądała awaria tego
    >> paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam się na pobocze i
    >> odholuję na złom ? Czy wyleci mi w powietrze pół silnika razem z maską ?
    >
    >
    > HONOR, kolego, honor! :)
    >
    Wylecą dekle, potem wyjdą korby i zrobią dziury w bloku.
    Olej poleci na wydech i masz pożar.


  • 5. Data: 2014-10-03 07:03:06
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-10-02 o 23:04, Radek D pisze:
    > Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już
    > 215000km - czyli powoli już jedzie na złom.

    A co z nim jest nie tak, że miałby iść na złom?


  • 6. Data: 2014-10-03 13:36:16
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
    > Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już
    > 215000km - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km czeka
    > mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ?
    > Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartości całego
    > samochodu, który i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choćby
    > połowy okresu do następnej wymiany. Jak będzie wyglądała awaria tego
    > paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam się na pobocze i
    > odholuję na złom ? Czy wyleci mi w powietrze pół silnika razem z maską ?
    >
    >

    Spokojnie możesz jeździć dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to że za
    kilka tysięcy km czeka Cię wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym
    dmuchaniem na zimne - czyli coś w stylu 60 tys przebiegu bądź 5 lat?
    Markowy pasek jeżeli nie ma jakichś wycieków powinien spokojnie
    wytrzymać dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje
    producent auta. Druga sprawa - gdyby już faktycznie doszło do zerwania
    bądź przeskoczenia to dlaczego zaraz na złom, po prostu kupujesz nowy
    pasek za 1xxzł zakładasz i jedziesz. W VW, benzynie wymiana nie jest aż
    tak bardzo skomplikowana żebyś nie mógł się pokusić o wymianę w własnym
    zakresie.


  • 7. Data: 2014-10-03 13:47:02
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    >Spokojnie możesz jeździć dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to że
    >za kilka tysięcy km czeka Cię wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym
    >dmuchaniem na zimne - czyli coś w stylu 60 tys przebiegu bądź 5 lat?
    >Markowy pasek jeżeli nie ma jakichś wycieków powinien spokojnie
    >wytrzymać dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje
    >producent auta.

    Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
    Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90,
    dojezdzaly do 80.

    >W VW, benzynie wymiana nie jest aż tak bardzo skomplikowana żebyś nie
    >mógł się pokusić o wymianę w własnym zakresie.

    Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie
    ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a
    czesciowo przez kolo ...

    J.


  • 8. Data: 2014-10-03 14:24:42
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112@news.neostrada.pl :
    [...]
    > Druga sprawa - gdyby już faktycznie doszło do zerwania bądź przeskoczenia
    > to dlaczego zaraz na złom, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxzł
    > zakładasz i jedziesz.

    Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>

    "Zerwanie paska rozrządu z reguły kończy się zniszczeniem silnika. To
    dlatego należy przestrzegać zalecanych interwałów jego wymiany"

    http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-si
    e-bez-ostrzezenia/artykul

    Polecam ci to przeczytać ale nie mam pewności czy to ogarniesz.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR


  • 9. Data: 2014-10-03 14:30:38
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Markowy pasek jeżeli nie ma jakichś wycieków powinien spokojnie wytrzymać
    > dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

    ROTFL


  • 10. Data: 2014-10-03 14:32:54
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
    >> Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km
    >> - czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km czeka mnie
    >> wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ?
    >> Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartości całego
    >> samochodu, który i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choćby
    >> połowy okresu do następnej wymiany. Jak będzie wyglądała awaria tego
    >> paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam się na pobocze i odholuję
    >> na złom ? Czy wyleci mi w powietrze pół silnika razem z maską ?
    >
    > 1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma się, a po
    > wymianie rozrządu będzie jeździł dalej.

    Na marginesie, zapytam jak ustalić czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
    Kangoo to kolizyjny czy bez?
    --
    Jacek

strony : [ 1 ] . 2 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: