  • 41. Data: 2016-04-25 13:33:58
    Temat: Re: Ściereczka obniżająca rachunki za prąd :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Jakieś specjalne gatunki, które tylko na gumie rosną? W dodatku
    >niebezpieczne dla otoczenia? Nie, nie sądzę, by o to chodziło.

    Znajomy co w Singapurze mieszkal, mowil ze tak ogolnie maja z tym tym
    problem.
    Wszelkie zaglebienia w poludnie sa pelne wody, a wieczorem sa juz
    zielone.
    Smieci podobnie

    Czy to tylko o wzgledy estetyczne chodzi, czy jakies glebsze, to juz
    nie wiem.
    Moze byc chocby taki, ze na drugi dzien zielonej plamy z chodnika zmyc
    juz sie nie da, bo za gleboko wrosla :-)
    A plesnie to tak ogolnie szkodliwe sa.

    Ale moze cos sie zmieni - zmarl naczelny porzadnicki
    http://www.bbc.com/news/magazine-32090420

    Zdjecie chodnika jest z Londynu ... no ciekawe - ze smoly te gumy
    robia, bo wyglada jakby sie przejsc czysta stopa nie dalo :-)

    Zauwaz tez, ze pisza o ogolnych pozytywnych skutkach ...

    J.

  • 42. Data: 2016-04-25 14:13:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Ależ Jarku - jeśli masz lepszy pomysł na skuteczne utemperowanie
    > niepokornych - to będę Twoim adwokatem, aby to wprowadzić, tylko
    > podziel się z nami tym pomysłem!

    Podzieliłem się, a przynajmniej dałem wyraźnie do zdozumienia o co w
    tym chodzi. Niczego lepszego nie trzeba wymyślać -- ani mnie się to
    nie uda, ani nikomu innemu. Jeśli czegoś nie da się zmienić, trzeba
    to polubić. Nie wściekam się, gdy na ulicach krajów Południa jeden
    na drugiego trąbi, gdy każdy stara się powiedzieć swoje głośniej,
    a nawet gdy wśród mroków nocy nagle przyjdzie mu ochota zaśpiewać
    "O sole mio". Dobrze wiem, że wszelkie próby "rozruszania" w ten
    sposób lokalnej społeczności w którymś z krajów skandynawskich są
    z góry skazane na niepowodzenie. Wezwą policję i tak skończą się
    próby wprowadzenia reform. Ale ci z Północy też mają wiele zalet, z
    tym że nie jest dobrym pomysłem namawianie do ich rozwiązań Greków
    czy Włochów. Nie wprowadzi się demokracji do Afganistanu, tak jak
    nie obali się caratu w Rosji, choć wielu próbowało. Gdyby świat był
    wszędzie taki sam, to byłby przeraźliwie nudny. Nuda to ostatnia
    z rzeczy, za którymi mógłbym tęsknić.

    > W .sg kosze wcale nie są tak często, jak u nas w .pl! A jednak oni
    > mogą...
    ...się powstrzymać przed ciskaniem śmieci byle gdzie, gdy tylko
    przyjdzie na to ochota.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2016-04-25 14:27:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Ja często proszę Boga o to, by u nas to wprowadzili.
    >Ale, za takie kiepy na chodniku, nie trzeba do Singapuru jechać,
    >wystarczy do czeskiej Pragi - 5kKCS na przywitanie...
    >Austria, Skandynawia, mandaty dla kierowców takie, że jeżdżą
    >grzeczniutko, jak dzieci w przedszkolu...

    Skandynawia owszem, choc - rekordowe mandaty placa bogaci ludzie.
    Zwykli placa "zwykle" - tez dotkliwe.

    Ale Austria ... nie, to jeszcze nie Szwajcaria, nie ten poziom
    mandatow widac :-)

    >Zobaczcie, co u nas się stało, po wprowadzeniu czasowego odebrania
    >prawka, za przekroczenie w mieście więcej, niż o 50 - zwolnili!
    >Wprawdzie nie do wymaganej prędkości, ale przekraczają już nie o np.,
    >70-80, ale o 40... Bo wiedzą, czym to grozi.

    Prezes NIK nie wie. Albo tylko udaje, ze nie wie, ze ma immunitet :-)
    Czy az tak zwolnili ... trudno powiedziec.
    Ja troche zwolnilem - teraz patrze aby 100 nie przekroczyc w miescie
    ani na wsi :-)

    J.

  • 44. Data: 2016-04-25 16:43:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Apr 2016 14:13:30 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > ...się powstrzymać przed ciskaniem śmieci byle gdzie, gdy
    tylko
    > przyjdzie na to ochota.

    Ale to wychowanie, mentalność czy charakter?
    Mnie kiedyś w NY zszokowało jak młoda dziewczyna (na oko 20 lat) po
    wyjściu ze sklepu odwinęła gumę z papierka i po prostu ten papierek
    bezceremonialnie upuściła na chodnik. I nie fakt śmiecenia mnie tak
    zaskoczył jak naturalno-automatyczny sposób odruchu w jaki to
    zrobiła. Przypominało to zachowanie niektórych chwytnych zwierząt jak
    ignorują odrzucając pod siebie nieprzydatne "elementy" posiłku...

    --
    Marek

  • 45. Data: 2016-04-25 16:53:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >Przypominało to zachowanie niektórych chwytnych zwierząt jak ignorują
    >odrzucając pod siebie nieprzydatne "elementy" posiłku...

    Ale wiesz - moze tam maja wiecej maszyn do zamiatania niz koszy na
    smieci :-)

    Jak chocby popularny w USA mlynek w kuchennym zlewie, i w efekcie
    smieci organiczne spuszczasz do kanalu ...

    J.

  • 46. Data: 2016-04-25 16:57:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > zrobiła. Przypominało to zachowanie niektórych chwytnych zwierząt jak
    > ignorują odrzucając pod siebie nieprzydatne "elementy" posiłku...

    To o czym pisałem -- tradycja, lokalna kutura i inne tam takie.
    W niektórych krajach Dalekiego Wschodu rzeczą normalną jest rzucanie
    odpadków jedzenia po prostu pod stół (ktoś to tam od razu sprząta).
    Kilka wieków temu w Europie normalną rzeczą było wycieranie w obrus
    rąk i ust po posiłku. Nie należy się spodziewać, by Hindus jadł
    palcami lewej ręki (ona służy do czego innego) itp, itd. O, właśnie,
    tak apropos tego ostatniego i apropos papierków (bardziej miękkich
    niż do zawijania gumy) -- w wielu kupturach jesteśmy postrzegani
    jako straszne brudasy.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2016-04-25 17:29:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Apr 2016 16:57:59 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > To o czym pisałem -- tradycja, lokalna kutura i inne tam takie.
    > W niektórych krajach Dalekiego Wschodu rzeczą normalną jest rzucanie
    > odpadków jedzenia po prostu pod stół (ktoś to tam od razu sprząta).

    No spotkałem się już z takim podejściem "it's not my job", jak pisał
    obok j.f. jest ktoś kto to posprząta więc problemu nie ma. Nie ma...?

    --
    Marek

  • 48. Data: 2016-04-25 17:45:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > No spotkałem się już z takim podejściem "it's not my job", jak pisał
    > obok j.f. jest ktoś kto to posprząta więc problemu nie ma. Nie ma...?

    Najwyraźniej nie ma. Przeszkadza to Amerykanom? Skarżą się w prasie,
    robią skecze kabaretowe o rzucających papierki na chodnik? Nie wiem,
    nie mieszkam tam. Brak chodników w ogóle (w miastach takich jak LA)
    też przeszkadza głównie przybyszom z innych części świata. Ale nimi
    nie należy się zbytnio przejmować.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2016-04-25 18:03:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No spotkałem się już z takim podejściem "it's not my job", jak pisał
    >obok j.f. jest ktoś kto to posprząta więc problemu nie ma. Nie ma...?

    No wiesz - kosze tez trzeba oprozniac.
    Jesli zamiatarka przejezdza sie szybciej niz kosze oproznia ... to
    problemu nie ma :-)

    Oczywiscie mozna wychowywac w duchu, ze kazdy zabiera swoje smieci ...
    czasem trudno przekonac. No i beda smieci lezaly na ulicy, skoro nikt
    nie sprzata :-)

    J.

  • 50. Data: 2016-04-25 18:08:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Apr 2016 17:45:33 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Najwyraźniej nie ma. Przeszkadza to Amerykanom? Skarżą się w prasie,
    > robią skecze kabaretowe o rzucających papierki na chodnik? Nie wiem,
    > nie mieszkam tam.

    A jakby każdy po sobie sprzątał nie byłoby taniej? Bo wtedy ten etat
    byłby może zbędny? Taki ekonomiczny argument się pierwszy narzuca.

    --
    Marek