  • 21. Data: 2011-08-12 17:35:25
    Temat: Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j23b2o$4r9$...@n...onet.pl,
    Rafał <r...@l...pl> nastukał:
    > mowa była o sprzedaży wysyłkowej.

    tym bardziej sprzedawca nie ma obowowiązku odebrać towaru "używanego".
    rozpakowanie dysku, podłączenie do komputera jest użyciem dysku. sprzedawce
    nie obchodzi czy podłączyłeś go na minutę czy 2 dni. sklep to nie
    wypozyczalnia dysków gdzie każdy może sobie kupić, sprawdzić, oddać, znów
    kupić, sprawdzić, oddac i tak w kółko. jestem ciekaw czy jakby jakis pacjent
    tak zrobił w Twoim sklepie 5 razy czy byłbys taki chętny odbierać od niego
    te dyski.

    > Opakowania bywaja rozne - 3.5" samsung mial zwykle plastikowe pudelka

    możesz pudełko zakleic stickerem, otwarcie go uznaje się, za uzycie dysku. a
    sticker na dysk w foliowym worku można nakleic przez niewielkie nacięcie w
    folii. tak robia firmy w których ja kupuję dyski.

    --
    VSS

  • 22. Data: 2011-08-12 18:30:23
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-12 19:35, VSS wrote:
> [...]
    > znów kupić, sprawdzić, oddac i tak w kółko. jestem ciekaw czy jakby
    > jakis pacjent tak zrobił w Twoim sklepie 5 razy czy byłbys taki chętny

    Jak już chyba pisałem, każdą taką kwestie rozpatruje indywidualnie,
    obawiam się jednak, że każdą batalie w sądzie (gdyby pojawił się zaradny
    klient na pewno być przegrał).

    Weź pod uwagę:
    - zamówienie nie oznacza jednoznacznie, że towar wyśle, jeżeli ktoś robi
    jaja, anuluje zamówienia
    - klient każdorazowo płaci za przesyłke w jedną i w druga stronę, jeżeli
    nie jest to działanie celowe, to zwroty stanową bardzo mały udział w
    całym obrocie - jaki, to już tajemnica sklepu ;)

    > możesz pudełko zakleic stickerem, otwarcie go uznaje się, za uzycie
    > dysku. a sticker na dysk w foliowym worku można nakleic przez niewielkie
    > nacięcie w folii. tak robia firmy w których ja kupuję dyski.

    Ja wychodze na przeciw klientom, nie przeciw nim ;) Więcej czasu i
    pieniędzy traci się nie z powodu przyjęcia zwrotu, ale z powodu dalszej
    potencjalnej batalii.

  • 23. Data: 2011-08-13 18:51:54
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Proponuję spróbować, powodzenia w sądzie.

    Przepisy są na tyle jasne że twój tekst pasował by raczej na odpowiedź
    sprzedawcy który twierdzi że nie ma obowiązku przyjąć takiego towaru.

  • 24. Data: 2011-08-13 18:57:36
    Od: Padre <P...@n...net>

    > rozpakowanie dysku, podłączenie do komputera jest użyciem dysku.
    > sprzedawce nie obchodzi czy podłączyłeś go na minutę czy 2 dni. sklep to
    > nie wypozyczalnia

    Czy naprawdę "ustawa" i "prawo" to słowa dla Ciebie bez znaczenia,
    przypominasz mi taką starą urzędniczkę w mojej administracji domu, kiedy
    przy okazji kolejnej niezgodnej z prawem podwyżce czynszu powołałem się
    na konkretną ustawę pani z rozczulającym uśmiechem powiedziała: "drogi
    panie, my jesteśmy prywatnym stowarzyszeniem, nas żadne ustawy nie
    obowiązują"...

  • 25. Data: 2011-08-13 19:45:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Padre napisa?(a):

> [...]
    > na konkretną ustawę pani z rozczulającym uśmiechem powiedziała: "drogi
    > panie, my jesteśmy prywatnym stowarzyszeniem, nas żadne ustawy nie

    To problem, ktory dopada każdego z nas ;) Często sami nie zdajemy sobie
    z tego sprawy ale działamy napędzami węwnętrznym przekonaniem, że "sąd
    sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 26. Data: 2011-08-14 09:12:13
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-08-13 20:51, Padre pisze:

    > Przepisy są na tyle jasne że twój tekst pasował by raczej na odpowiedź
    > sprzedawcy który twierdzi że nie ma obowiązku przyjąć takiego towaru.

    Nie jestem sprzedawcą, ale wiem jakie są realia.
    Prosta sprawa,taki N#ikon w Polsce daje rok gwarancji, za granicą 2 lub
    nawet 3 lata, jesteśmy gorsi od krajów trzeciego świata.
    Twoje przepisy w Polsce możesz sobie w buty wsadzić.
    W niemieckim MM, oddaję wszystko bez szemrania, nawet w innym mieście
    byle tylko w MM.W Polsce owszem , mogę oddać, ale kasy nie zwrócą, tylko
    mogę wymienić na inny towar, oczywiście trzeba zapier..ac do MM tam
    gdzie dokonano zakupu.Niby mamy przepisy UE, tylko kto tego przestrzega?

  • 27. Data: 2011-08-14 14:14:36
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > mogę wymienić na inny towar, oczywiście trzeba zapier..ac do MM tam
    > gdzie dokonano zakupu.Niby mamy przepisy UE, tylko kto tego przestrzega?

    Ok, ale do czego zmierzasz. Dlatego, że ustawodawca jest do D., to mamy
    mu pozwalać na jeszcze więcej. Czy tak po prostu sobie narzekasz jak 99%
    populacji PL?

    Samsung Polska też sobie wynegocjował z Samsungiem ciekawe warunki. Dla
    sprzetu zakupionego w europie daje 1 rok gwarancji, tylko dla
    zakupionego przez nich -2 -3 lata, gdzie ceny w PL są naturalnie wyższe
    niż w europie, ale to dlatego że wszyscy się na to zgadzają..

  • 28. Data: 2011-08-14 14:18:10
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-14 11:12, Dawid wrote:

> [...]

    > nawet 3 lata, jesteśmy gorsi od krajów trzeciego świata.
    > Twoje przepisy w Polsce możesz sobie w buty wsadzić.

    Realia są takie, że Ty jako konsument dostajesz 2 lata gwarancji od
    sprzedawcy na nowy sprzet, nawet jeżeli na FV napisze 1 miesiąc i Ty to
    podpiszesz.

  • 29. Data: 2011-08-14 15:47:34
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-08-14 16:18, Rafał Łukawski pisze:

    > Realia są takie, że Ty jako konsument dostajesz 2 lata gwarancji od
    > sprzedawcy na nowy sprzet, nawet jeżeli na FV napisze 1 miesiąc i Ty to
    > podpiszesz.

    Dostaję rok, jedynie rękojmia jest 2 lata, ale po 6 miesiącach to ja
    muszę udowodnić, że sprzęt od nowości był niezgodny z umową.
    Pokażę Ci dziesiątki sprzętów, które w tym zasranym kraju mają nadal rok
    gwarancji.Sklepy, a szczególnie te duże, mają twoje prawa bardzo głęboko
    w ........
    Tak naprawdę, to sprzedawca nie musi Ci dać żadnej gwarancji.

  • 30. Data: 2011-08-14 16:16:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2011 17:47:34 +0200, Dawid napisał(a):

> [...]
    > Tak naprawdę, to sprzedawca nie musi Ci dać żadnej gwarancji.

    Sprzedawca NIE DAJE żadnej gwarancji. Gwarancję daje _producent_ sprzętu i
    sklep nie ma z tym nic wspólnego.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "You're not the same as you were before. You were much