  • 1. Data: 2011-08-10 21:00:19
    Temat: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Kupilem laptopa samsung rf710
    Wbudowany dysk 640gb i miejsce na drugi.
    Infolinia raz wie raz nie , ogolnie wyszlo na to ze oni testowali
    wlozenie dysku max 500gb. A czy dysk powiedzmy 1TB bedzie dzialal nie
    potrafia odpowiedziec. Gwarantuja do 500GB SATA2 7200.
    Ja chce do komputerka załadowac 1TB SATA2 5400.
    Podpowiedzcie dlaczego mialoby to ewentualnie nie dzialac bo juz sam nie
    wiem co myslec.
    Wiekszosc sprzedawcow nie zgodzi sie przeciez by dysk wlozyc do kompa i
    dopiero jak odpali poprawnie za niego zaplacic... a nie chce utknac z
    palcem w nocniku majac dysk ktory bede mogl sobie wsadzic wszedzie tylko
    nie do laptopa.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-08-10 22:41:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 23:00:19 +0200, Norbert napisał(a):

> [...]
    > dopiero jak odpali poprawnie za niego zaplacic... a nie chce utknac z
    > palcem w nocniku majac dysk ktory bede mogl sobie wsadzic wszedzie tylko

    Odpytaj w pierwszej kolejności, jakiej maksymalnie wysokości może być ten
    dodatkowy napęd. Może się okazać, że 1TB dysku i tak nie zmieścisz (w chwili
    obecnej), bo ma 12, a nie 9,5mm wysokości.

    [ Saying things doesn't make them true. ]
    [ ("House M.D.") ]

  • 3. Data: 2011-08-11 00:03:22
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-08-11 00:41, Przemysław Ryk pisze:

    > Odpytaj w pierwszej kolejności, jakiej maksymalnie wysokości może być ten
    > dodatkowy napęd. Może się okazać, że 1TB dysku i tak nie zmieścisz (w chwili
    > obecnej), bo ma 12, a nie 9,5mm wysokości.

    Miejsce jest. To nie problem. Producent dodaje sanki ktore musza wejsc a
    juz mierzylem ze z wlozeniem ciut grubaska nie bedzie problemu.

  • 4. Data: 2011-08-11 01:07:45
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Miejsce jest. To nie problem. Producent dodaje sanki ktore musza wejsc a
    > juz mierzylem ze z wlozeniem ciut grubaska nie bedzie problemu.

    Jeżeli twierdzisz, że 12,5 mm dysk wejdzie fizycznie, to będzie działał.
    W przeciwnym wypadku na dzień dzisiejszy zostaje Ci max 750GB.

    Poza tym sprzedawcy zazwyczaj pozwalają na sprawdzenie działania sprzętu
    na miejscu, a w przypadku sprzedaży wysyłkowej masz prawo do jego zwrotu
    bez podawania przyczyny (jeżeli kupisz jako konsument).

  • 5. Data: 2011-08-11 08:03:31
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:j1va2b$jm0$...@n...onet.pl,
    Rafał Łukawski <r...@l...pl> nastukał:

    > a w przypadku sprzedaży wysyłkowej masz prawo do
    > jego zwrotu bez podawania przyczyny (jeżeli kupisz jako konsument).

    jak nie będzie rozpakowany. jak dysk wyciągnie z tego elektrostatycznego
    worka to szanse na odbiór przez sprzedawce jest bliski zeru.

    --
    VSS

  • 6. Data: 2011-08-11 10:07:18
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-11 10:03, VSS wrote:
    > W wiadomości:j1va2b$jm0$...@n...onet.pl,
    > Rafał Łukawski <r...@l...pl> nastukał:

    > jak nie będzie rozpakowany. jak dysk wyciągnie z tego elektrostatycznego
    > worka to szanse na odbiór przez sprzedawce jest bliski zeru.

    bzdura, uzytkownik ma prawo sprawdzic kompatybilnosc sprzetu tak jakby
    to robil w sklepie. Opakowanie elektrostatyczne nie ma charakteru
    ozdobnego. Niezaleznie od tego zawsze mozna sie upewnic przed zakupem,
    aby uniknac pozniejszych przepychanek.

    Ja przyjmuje zwroty bez problemu /chyba, ze ktos porysowal dysk,
    pracowal na nim pare dni (smart), wtedy albo odmowa zwrotu albo
    uzganiamy warunki zwrotu, bo towar jest juz 'zmieniony'/

  • 7. Data: 2011-08-11 10:26:33
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-08-11 12:07, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > pracowal na nim pare dni (smart), wtedy albo odmowa zwrotu albo
    > uzganiamy warunki zwrotu, bo towar jest juz 'zmieniony'/

    A co robisz z takim dyskiem po przejściach, np.kilka razy zwróconym?
    Pakujesz do zestawu, instalujesz na nim oprogramowanie i wmawiasz
    klientowi, że to nówka tylko po testach komputera?
    No to ładnie :-)

  • 8. Data: 2011-08-11 14:14:25
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-11 12:26, Dawid wrote:

    > A co robisz z takim dyskiem po przejściach, np.kilka razy zwróconym?

    To sytuacja stricte teoretyczna i nigdy sie nie zdarzyla.

    Jak napisalem, jezeli klient zwraca dysk po 'tescie kompatybilnosci' (co
    zazwyczaj polega na podlaczeniu sprzetu), sprzedawca dzialajacy zgodnie
    z przepisami prawa jest zobowiazany go przyjac, aczkolwiek kazdy taki
    dysk weryfikuje, jezeli widac, ze ktos na nim pracowal przez tydzien -
    sorry winetou - cena dysku spada i nie zwracam pelnej gotowki. Nowy
    klient dostaje po okazyjnej cenie towar z informacja 'po testach'
    zazwyczaj z pelna gwarancja.

  • 9. Data: 2011-08-11 17:33:55
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > winetou - cena dysku spada i nie zwracam pelnej gotowki. Nowy klient
    > dostaje po okazyjnej cenie towar z informacja 'po testach' zazwyczaj z

    To ciekawe ile może spaść wartość przedmiotu po tygodniowym używaniu jeśli
    on jest przeznaczony do pracy wieloletniej? Jakieś ułamki promila?

  • 10. Data: 2011-08-11 17:43:20
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-11 19:33, MC wrote:
    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > To ciekawe ile może spaść wartość przedmiotu po tygodniowym używaniu
    > jeśli on jest przeznaczony do pracy wieloletniej? Jakieś ułamki promila?

    To ma charakter symboliczny w kontekście sprzęt nowy, sprzęt testowany,
    nie będę zdradzał konkretnych wartości, każdorazowo temat negocjowany
    jest z klientem.

    Jest jednak różnica pomiędzy podłączeniem dysku i sprawdzeniem czy
    system go wykrywa, a tygodniową zabawą. Ja deklaruje, że kupujący
    dostaje sprzęt nowy, jeżeli ktoś się nim bawił tydzień, to takiej
    deklaracji przyjąć nie moge. Samo podłączenie dysku, sprawdzenie
    wykonywane jest także w fabryce każdego z producentów, więc z mojego pkt
    widzenia taki test nie obniża wartości dysku.

    Znasz pojęcie, że samochód, którym wyjedziesz z salonu na dzien dobry
    traci iles na wartosci.. tu chodzi o to samo, roznica jest w pojeciach -
    nowy/testowany/uzywany. Ta metodologia stosowana jest powszechnie, na
    pewno przez powazne hurtownie, ktore np. towar z uszkodzonym pudelkiem
    sprzedaja po nizszej cenie.