  • 1. Data: 2011-08-08 15:38:25
    Temat: Problemy z USB
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

    Witam.

    Na komputerze stacjonarnym mam dwa gniazda USB na panelu czołowym. Przez
    długi czas nie korzystałem z nich w ogóle, potem korzystałem z jednego i
    wszystko grało, ale jak równocześnie podłączyłem na drugie gniazdo
    jakieś urządzenie USB, np. drugi pendrive, to ten drugi niby był
    widoczny jako nowy napęd, ale nie było do niego dostępu. Kupiłem hub USB
    na 4 porty i podłączyłem go do gniazda z przodu komputera i pod jedno
    gniazdo huba podłączyłem pendriva. Dostałem komunikat w stylu: "To
    urządzenie może działać szybciej, jeżeli podłączysz je pod gniazdo USB
    2.0". Pendrive był widoczny i był do niego dostęp, ale niestety tylko na
    jednym gnieździe huba. Na pozostałych pojawia się nowy napęd, ale próba
    wejścia na niego kończy się błędem krytycznym i komunikatem, że napęd
    nie jest dostępny. Przełączyłem całość na tylne gniazdo USB i to samo.
    Sprawdziłem całość na innym komputerze i co prawda tam też pojawiał się
    komunikat o możliwości szybszego działania pendriva, ale pendrive był
    dostępny na każdym gnieździe huba. Co może być przyczyną takiego
    zachowania sprzętu? Czy winnym może być zasilacz komputera, który nie
    jest w stanie dostarczyć zasilania o wymaganych parametrach?
    Jeżeli to zasilacz, to czy kupując nowy zasilacz i podłączając go do już
    niemłodego komputera istnieje ryzyko wysadzenia w powietrze elektrolitów
    na płycie albo kartach?
    Czy hub USB 2.0 jest w stanie zapewnić transfer na poziomie standardu
    2.0 do i z każdego urządzenia podłączonego do huba?

    Dzięki za pomoc,
    Kazimierz

  • 2. Data: 2011-08-08 17:35:16
    Temat: Re: Problemy z USB
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-08-08 17:38, Użytkownik Kazimierz napisał:

    > Czy hub USB 2.0 jest w stanie zapewnić transfer na poziomie standardu
    > 2.0 do i z każdego urządzenia podłączonego do huba?

    Powinien jeśli ma własne zasilanie, jeśli nie ma zasilania
    to nie musi.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-08-08 20:52:46
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powinien jeśli ma własne zasilanie, jeśli nie ma zasilania
    > to nie musi.
    >

    > Pozdrawiam

    ale zasilanie odpowiada głownie za to czy dane urządzenie bedzie w ogole dzialć
    czy nie ( np podgrzewacz pod kubek musi mieć dodatkowe własciwie)
    A to czy 2.0- czy 1, to kwestia Czy płyta/hub i urządzenie podłączone są w
    standarcie 2.0

  • 4. Data: 2011-08-09 06:42:43
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-08, o godz. 17:38:25
    Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl> napisał(a):

> [...]
    > kartach? Czy hub USB 2.0 jest w stanie zapewnić transfer na poziomie
    > standardu 2.0 do i z każdego urządzenia podłączonego do huba?

    Po pierwsze sprawdź kable między gniazdem USB z przodu komputera a
    płytą główną i same gniazda bo to one są najczęściej tego że port nie
    pracuje w standardzie 2.0. Niestety ale to przypadłość wielu obudów że
    są to elementy bardzo kiepskiej jakości. Po drugie jaki hub? Jeśli
    pasywny - bez zasilania - to bardzo często nawet jeśli jest podłączony
    do portu który inne urządzenia obsługuje w 2.0 (Hi-Speed) wynegocjuje
    1.1 (Full Speed albo nawet Low Speed). Powód jest ten sam co w przypadku
    gniazd na panelu czołowym - kiepska jakość huba. I w kiepskiej jakości
    obu elementów szukałbym wpierw rozwiązania problemu.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2011-08-09 15:47:40
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

> [...]
    > gniazd na panelu czołowym - kiepska jakość huba. I w kiepskiej jakości
    > obu elementów szukałbym wpierw rozwiązania problemu.

    Jasne - hub jest pasywny.
    Ale co wynika z faktu, że na moim komputerze pendrive podłączony do huba
    działa prawidłowo tylko na jednym gnieździe huba niezależnie od tego czy
    hub jest podłączony do gniazda na panelu przednim czy do gniazda z tyłu,
    a na innym komputerze pendrive działa na każdym gnieździe huba tak samo
    przy podłączeniu z przodu, jak i z tyłu?

    Kazimierz

  • 6. Data: 2011-08-09 17:33:44
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-09, o godz. 17:47:40
> [...]

    > gniazda z tyłu, a na innym komputerze pendrive działa na każdym
    > gnieździe huba tak samo przy podłączeniu z przodu, jak i z tyłu?

    Bo np. porty w Twoim komputerze mają wydajność prądową za małą do
    prawidłowego działania pendrive-a podłączonego via hub. A inny komp
    daje ciut większy prąd i już jest OK. Teoretycznie porty USB 1.1 i 2.0
    powinny dawać maksymalnie 5V/500 mA a 3.0 5V/900 mA ale dopuszczalne
    jest odchylenie napięcia od 4,75 do 5,25V (od 4,45 dla USB 3.0).
    Dodatkowo spoczynkowo gniazdo daje 100mA i dopiero po podłączeniu
    urządzenie powinno zażądać wyższego prądu. Nie wiem jak w
    Windows ale w linuxie po podłączeniu i zamontowaniu pendrive-a można
    zajrzeć do /proc/bus/usb/devices i poszukać wartości MxPwr= xxxmA. Przy
    kilku Kingstonach DataTraveler 2.0 (1, 2 i 8GB) mam wartości od 85 do
    134mA a dla GoodRAM EDGE 64GB jest to 182mA. To tak na szybko
    przykładowo z tego co jest mam pod ręką.

    Spróbuj z innym hubem - najlepiej aktywnym.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-08-10 16:10:53
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

    OK. Dzięki wszystkim za pomoc.

    Kazimierz

  • 8. Data: 2011-08-10 19:51:48
    Od: Simon <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-08 17:38, Kazimierz pisze:
> [...]
    > gniazdo huba podłączyłem pendriva. Dostałem komunikat w stylu: "To
    > urządzenie może działać szybciej, jeżeli podłączysz je pod gniazdo USB

    Należy zacząć od sprawdzenia kabelków między płytą główną a portem USB
    Najlepiej wymienić, przelutowć itp. Popatrzyć czy gniazdo USB nie jest
    "wylatane"

    Simon