  • 31. Data: 2011-08-14 17:11:30
    Temat: Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Sprzedawca NIE DAJE żadnej gwarancji. Gwarancję daje _producent_ sprzętu i
    > sklep nie ma z tym nic wspólnego.

    Sprzedawca zobowiazany jest ustawowo do dania gwarancji konsumenckiej:
    - 2 lata
    Dla firm:
    1 rok

    Nawet jezeli tego nie napisze - paragon/faktura pozwala Ci skutecznie
    się tego domagać. Oczywiście jeżeli kupujesz w tzw. komisach, gdzie
    połowa to lewizna, to nie dziw się, że spuszczą Cie na drzewo. Dyktafon,
    donos do US i taki złodziejaszek sobie pofrunie ... aż do następnej
    działalności przestępczej.

  • 32. Data: 2011-08-14 17:14:40
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-14 19:11, Rafał Łukawski wrote:

> [...]
    > połowa to lewizna, to nie dziw się, że spuszczą Cie na drzewo. Dyktafon,
    > donos do US i taki złodziejaszek sobie pofrunie ... aż do następnej

    W przypadku sprzedazy konsumenckiej sprzedawca, punkt wydawan (neo
    shopki itp) moga mowic cokolwiek. ONI MUSZĄ Ci dać gwarancje. jeżeli
    tego nie robią, to po prostu łamią prawo, a ty możesz dochodzić swoich
    racji. Na 100% przegrają. Oczywiście. Gdy kupie coś za 5 zł, dam sobie
    spokój, ale gdy za 105, nie widzę powodu by złodziejaszki mnie olewały.

  • 33. Data: 2011-08-14 18:00:45
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    http://ekonsument.pl/a435_gwarancja.html

  • 34. Data: 2011-08-14 18:08:00
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-14 20:00, Dawid wrote:

    > http://ekonsument.pl/a435_gwarancja.html

    Kim jest wyrocznia, tzn Maria Huma?

  • 35. Data: 2011-08-14 18:12:05
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-14 20:00, Dawid wrote:

    > http://ekonsument.pl/a435_gwarancja.html

    Ok. z pkt widzenia sprzedawcy nie ma wielkiek różnicy.
    Gwarancja vs niezgodnośc towaru z umową.

    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany
    towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten
    termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

  • 36. Data: 2011-08-14 18:13:23
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-08-14 20:08, Rafał Łukawski pisze:

    > Kim jest wyrocznia, tzn Maria Huma?

    To pierwsze z brzegu, nie będę szukał za Ciebie.
    Ok wiesz wszystko, jesteś najmądrzejszy.Amen
    Gwarancja niech będzie z Tobą.KONIEC.

  • 37. Data: 2011-08-14 18:22:59
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-14 20:13, Dawid wrote:

    > To pierwsze z brzegu, nie będę szukał za Ciebie.
    > Ok wiesz wszystko, jesteś najmądrzejszy.Amen
    > Gwarancja niech będzie z Tobą.KONIEC.

    To Twoje słowa ;) Nie wmawiaj nikomu tego czego nie powiedział :)

  • 38. Data: 2011-08-14 23:40:06
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2011 19:11:30 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Sprzedawca zobowiazany jest ustawowo do dania gwarancji konsumenckiej:

    Nie ma czegoś takiego. Zachęcam do zajrzenia do stosownych ustaw. Jest
    odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową lub
    rękojmi (w przypadku firm). Tyle, że z gwarancją nie ma to absolutnie nic
    wspólnego.

    /ciach rojenia/

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 39. Data: 2011-08-14 23:41:17
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2011 20:12:05 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

> [...]
    > towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten
    > termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

    To nie jest gwarancja.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 40. Data: 2011-08-15 04:03:44
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-15 01:41, Andrzej Libiszewski wrote:

    > To nie jest gwarancja.

    Racja, mój błąd pojęciowy. IMHO z pkt. widzenia klienta wiele się nie
    zmienia w stosunku do jego (obecnych) oczekiwań.