  • 11. Data: 2010-09-15 19:48:44
    Temat: Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
    > produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
    > ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.
    > Pozdrawiam

    Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :) Ale jak już ktoś
    napisał - 2 lata to minimum jakie oferuje sprzedawca, może więcej.
    Zawsze jest szansa, ze jakas firma padnie lub zostanie zamknieta, albo
    zmieni polityke - jak np Acer, gdzie w PL nie ma serwisu... /kiedys byl
    i to byl horror/

    Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze
    akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka, a
    potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za
    10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za
    100-200 zl.

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 12. Data: 2010-09-15 20:17:54
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
    Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca informuje
    że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
    dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
    lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął serwis
    we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
    najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
    dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
    informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
    kupieckiej.

    > Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze
    > akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka

    A dlaczego w ostatnim miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
    magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
    pozostałe półtora roku.

    > potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za
    > 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za 100-200
    > zl.

    Dane archizuje więc tu straty nie ma. Ale dlaczego mam tracić 100-200zł
    przez jakiegoś cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze że kolega
    ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
    gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie
    zazdroszcze.
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-09-15 20:43:21
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:

> [...]
    > dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
    > informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności

    Ok, raz jeszcze ;)

    Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien
    się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji
    to ma 36 od sprzedawcy.

    Tutaj łańcuszek firm za to odpowiada. Dla przykładu mam dysk otrzymany w
    ramach wymiany z 2009.04, ale hurtownia dała na niego 36 m-cy od DATY
    ZAKUPU, wiec de facto oni ryzykują /ew. może mają specjalne umowy z
    producentem - tego nie wiem/. Nie uważam się za nierzetelnego, bo
    dystrybutor (hurtownia) mnie chroni przed jakimis ograniczeniami
    producenta, ja spełnie swoje 'obietnice'.

    > A dlaczego w ostatnim miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
    > magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
    > pozostałe półtora roku.

    j/w. jest kilka scieżek serwisowania. Klient idzie do sprzedawcy albo
    serwisu producenta. zaś sprzedawca idzie do dystrybutora (jeżeli chodzi
    o dyski). Nawet j/w dysk 2 lata temu wyprodukowany, a sprzedany przez
    hurtownie miesiac temu, to te 36 m-cy liczy sie dla sprzedawcy od daty
    zakupu. Faktycznie - aby bylo jasne - hurtownie daja 36-m-cy niezaleznie
    od producenta.

> [...]
    > ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
    > gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie

    Tu też jest w miare bezpiecznie jeżeli np. dyski padną na początki /bo
    to oznaka trefnej serii/ - wszystko wysyłam - np 20-30 dysków jedną
    paczka, wychodzi <1zl na dysk. Jak dotad nie zdarzylo mi sie by
    dystrybutor mi nie wymienil (a mam umowy z bodajze 5ma), tyle ze
    wczesniej sam testuje. To co czesto robie to po testach klientowi
    odsylam nowy dysk ze swoich zapasow, a uszkodzone leca do dystrybutora
    niezaleznym kanalem. Prosze nie oceniac wszystkich sprzedawcow jedna
    miara :) Ja też bywam klientem i tak miedzy nami, nie znosze
    sprzedawcow, ktorzy zrobia wszystko by wcisnac byle jaki towar :)

    pozdrawiam

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 14. Data: 2010-09-15 20:51:52
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji to ma

    No dobra, tylko po co samsung wypisuje takie rzeczy na swojej stronie? Toż
    to ewidentny powód do różnych domniemań i antyreklama :) Ewentualnie fajny
    dupochron w razie wtopy :) W jednym dużym sklepie komputerowym powidziano mi
    kiedyś, w tajemnicy, że nie sprzedają wogóle napędów optycznych samsunga bo
    mają dość lawinowych reklamacji ;)

  • 15. Data: 2010-09-15 21:14:53
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > powidziano mi kiedyś, w tajemnicy, że nie sprzedają wogóle napędów
    > optycznych samsunga bo mają dość lawinowych reklamacji ;)

    Oj, nie chce tłumaczyć samsunga, bo to tylko marka, sprzęt jest
    produkowany w wielu fabrykach, często te same obsługuje Samsunga,
    seagate, wd itp.

    Odnośnie sprzedaży detalicznej, fakt jest faktem - klient oczekuje
    jakiejś jednoznacznej decyzji typu seagate dobry, samsung zły itd..
    mówic można, jeżeli koniecznie chcesz sprzedać 1 szt., zaś gdy
    rozmawiasz o kontrakcie 1000 razy większym (czy to sprzęt czy usługi),
    to nie ma się co bawić w takie filozofie... wszystkie padają wd,
    seagate, samsung, we wszystkich pojawiają się problemy nawet zaraz po
    zakupie w hurtowni..

    Oczywiście bywają szczególne sytuacje, ja miałem złe doswiadczenia z
    WD15EADS, kupiłem 4, wszystkie wymieniłem w jakiejś perspektywie
    czasowej, 2 na korekte, dwa na nowe, te nowe też padły.. Teraz już nie
    ma EADS jest EARS, nie bawiłem się, ale pamięc pozostał. Może tym samym
    kierował się sprzedawca - czort wie :)

    tak 'w tajemnicy' powiem, ze trudno mi sie sprzedaje seagate, bo na
    rynku jest w obrocie sporo 'certified repaired, tanszych o 10-20%', no
    nawet kupujac 100-500 sztuk, cenowo nie bede z nimi konkurowal. Takich
    story jest znacznie wiecej :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 16. Data: 2010-09-15 23:11:09
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 22:17:54 +0200, Santana napisał(a):

> [...]
    > dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
    > informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności

    Miesiac temu odeslalem do sprzedawcy dysk Samsunga, ktoremu w lutym wybiloby
    3 lata. Przy okazji w ramach wymiany za 320 otrzymalem 500 GiB :-)
    Sie da jak widac.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 17. Data: 2010-09-16 00:00:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 15:04:43 +0200, GLaF napisał(a):

    > Akurat tego modelu nie mam, ale moje samsungi wibrują, a niektóre obudowy
    > bardzo wzmacniają ten efekt. Po zawieszeniu na gumach są b. ciche. Są
    > chłodne, więc na gumach się nie przegrzeją.

    U mnie "jak na złość" wręcz na odwrót - przy Samsungach cisza i spokój
    (katuję od dłuższego czasu 4 sztuki HD103UJ). W firmowym kompie (taka sama
    obudowa Chiefteca) mam tylko dwa Hitachi i mało mnie szlag nie trafi.

    Co do samych Samsungów - ja jestem bardzo zadowolony - ciche, szybkie,
    chłodne i w normalnej cenie.

    [ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking ]
    [ themselves. It's not gonna happen. ("House M.D. 1x03 Occam's Razor") ]

  • 18. Data: 2010-09-16 07:30:01
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w
    wiadomości news:2010091514014000@grush.one.pl...

    > Kiedyś dyski Samsunga były wolne i awaryjne. Ale potem zmie-
    > nili coś diametralnie i nagle zaczęli produkować nowe serie,
    > które były najcichsze na rynku i bardzo niezawodne. Dzisiaj
    > konkurencja już ich dogoniła i są wśród przeciętniaków ra-
    > czej, ale ja się na dyskach Samsunga od dobrych chyba pięciu
    > lat już nie zawiodłem.

    Najstarszymi dyskami jakie wciąż u mnie w firmie pracują to Samsungi
    4GB i 18GB z lat 90-tych.
    Jakieś Seagate-y czy WD-ki "wykręciły" się po 4-6 latach pracy, a
    Samsungi chodzą dalej.

    Jacek W.

  • 19. Data: 2010-09-16 10:20:05
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    >Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
    >głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?

    sam sprawdziłem kilka sztuk i nie są najgorsze. Dobrze też ustawić AAM na
    quiet. W praktyce mam wrażenie, że chodzi szybciej jak na default. Niestety
    też trafiło mi się klika sztuk padniętych w transporcie. Jak na razie
    odpukać sprawne egzemplarze nie padły w trakcie co zdarzało się Seagate czy
    WDC.

  • 20. Data: 2010-09-16 12:13:11
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 15-09-10 20:55, Kolokolo pisze:

    > Dysk jest elementem bardzo często wymienianym w czasie "życia" komputera
    Raczej odwrotnie, chyba że ulega awarii i dlatego trzeba go wymienić.
    f.