eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSamsung SpinPoint F3 HD103SJRe: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
    Date: Wed, 15 Sep 2010 22:43:21 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 85
    Message-ID: <i6rb60$tje$1@news.onet.pl>
    References: <i6q83h$5gn$1@h1.uw.edu.pl> <i6qkbj$o0f$1@news.onet.pl>
    <i6r2uq$lkf$1@usenet.news.interia.pl> <i6r7vj$jh0$1@news.onet.pl>
    <i6r9lj$16q$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello087207219094.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1284583424 30318 87.207.219.94 (15 Sep 2010 20:43:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Sep 2010 20:43:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.9)
    Gecko/20100825 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.3
    In-Reply-To: <i6r9lj$16q$1@usenet.news.interia.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100915-1, 2010-09-15), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1181012
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-09-15 22:17, Santana wrote:
    >
    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > news:i6r7vj$jh0$1@news.onet.pl...
    >>
    >>>
    >>> Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
    >>> produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
    >>> ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś
    >>> właśnie.
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> Data produkcji jest jak byk na obudowie dysku :)
    > Nabywca nie ma obowiązku szukania daty produkcji. Jeśli sprzedawca
    > informuje
    > że gwarancji udziela producent i wynosi ona 36 miesięcy, to w wypadku
    > dysków samsunga jest to ewidentne kłamstwo. Może to być również niewiedza
    > lub głupota. Nie ma bowiem możliwości aby jakikolwiek sklep udźwignął
    > serwis
    > we własnym zakresie. Zbyt niskie są marże w tej branży. Kończy się
    > najczęściej na spuszczaniu nabywcy po brzytwie, wszak karty gwarancyjnej z
    > dokładnym określeniem gwarancji w wypadku dysków się nie wydaje. Generalnie
    > informowanie o trzyletniej gwarancji to po prostu brak rzetelności
    > kupieckiej.

    Ok, raz jeszcze ;)

    Wcześniejsze miało pójść z usmieszkiem, klient nie musi i nie powinien
    się przejmować datą produkcji. Jak ma napisane 36 m-cy na FV/gwarancji
    to ma 36 od sprzedawcy.

    Tutaj łańcuszek firm za to odpowiada. Dla przykładu mam dysk otrzymany w
    ramach wymiany z 2009.04, ale hurtownia dała na niego 36 m-cy od DATY
    ZAKUPU, wiec de facto oni ryzykują /ew. może mają specjalne umowy z
    producentem - tego nie wiem/. Nie uważam się za nierzetelnego, bo
    dystrybutor (hurtownia) mnie chroni przed jakimis ograniczeniami
    producenta, ja spełnie swoje 'obietnice'.

    >
    >
    >> Generalnie dobrze miec co najmniej dwie sciezki serwisowe, szansa ze
    >> akurat cos sie stanie w ostatnim miesiacu jest powiedzmy niewielka
    >
    > A dlaczego w ostatnim miesiącu? A co jeśli dysk podróżował przez różne
    > magazyny przez półtora roku? Nagle sie okazuje że gwarancji zostało tylko
    > pozostałe półtora roku.

    j/w. jest kilka scieżek serwisowania. Klient idzie do sprzedawcy albo
    serwisu producenta. zaś sprzedawca idzie do dystrybutora (jeżeli chodzi
    o dyski). Nawet j/w dysk 2 lata temu wyprodukowany, a sprzedany przez
    hurtownie miesiac temu, to te 36 m-cy liczy sie dla sprzedawcy od daty
    zakupu. Faktycznie - aby bylo jasne - hurtownie daja 36-m-cy niezaleznie
    od producenta.

    >
    >
    >> potencjalna strata w kontekscie dyskow lowendowych.. to nie laptopy za
    >> 10kzl :) w sumie znacznie bardziej boli utrata danych niz dysku za
    >> 100-200 zl.
    >>
    >
    > Dane archizuje więc tu straty nie ma. Ale dlaczego mam tracić 100-200zł
    > przez jakiegoś cwaniaczka alboniedoedukowanego sprzedawce? Widze że kolega
    > ocenia z drugiej strony lady :) Zreszta jak widze, sam oferuje 36 miesięcy
    > gwarancji na dyski samsunga. Jak się trafi jakas trefna seria, to nie
    > zazdroszcze.

    Tu też jest w miare bezpiecznie jeżeli np. dyski padną na początki /bo
    to oznaka trefnej serii/ - wszystko wysyłam - np 20-30 dysków jedną
    paczka, wychodzi <1zl na dysk. Jak dotad nie zdarzylo mi sie by
    dystrybutor mi nie wymienil (a mam umowy z bodajze 5ma), tyle ze
    wczesniej sam testuje. To co czesto robie to po testach klientowi
    odsylam nowy dysk ze swoich zapasow, a uszkodzone leca do dystrybutora
    niezaleznym kanalem. Prosze nie oceniac wszystkich sprzedawcow jedna
    miara :) Ja też bywam klientem i tak miedzy nami, nie znosze
    sprzedawcow, ktorzy zrobia wszystko by wcisnac byle jaki towar :)


    pozdrawiam

    > Pozdrawiam


    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: