  • 1. Data: 2010-09-15 10:45:07
    Temat: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
    głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
    f.

  • 2. Data: 2010-09-15 11:35:25
    Temat: Re: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Piotr Fonon pisze:
    > Witam,
    > Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
    > głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
    > f.

    Ja mam :) Planowałem HD502HJ ale sie szarpnąłem. :) Tak czy siak w
    testach odczytu wypadają obydwa podobnie, co do głośności i temperatury
    to są to cicho-chłodne dyski.

    Pzdr, OMSON

    P.S. Na wspomnianym HD502HJ złożyłem też dwa pecety i chodzą jak burza. :)

  • 3. Data: 2010-09-15 12:37:30
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 15-09-10 13:35, OMSON pisze:
    > Ja mam :) Planowałem HD502HJ ale sie szarpnąłem. :) Tak czy siak w
    > testach odczytu wypadają obydwa podobnie, co do głośności i temperatury
    > to są to cicho-chłodne dyski.
    Dawniej przeważał pogląd, iż jeśli w samsungu coś się kręci, to musi się
    popsuć (szybko). Sam tego doświadczyłem. Z dyskami twardymi chyba jednak
    nie jest tak źle?
    Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porównaniu z Seagatem serii 12
    korzystnie, czy też nie ma zauważalnej różnicy?
    f.

  • 4. Data: 2010-09-15 13:04:43
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 12:45:07 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

    > Witam,
    > Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
    > głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?
    > f.

    Akurat tego modelu nie mam, ale moje samsungi wibrują, a niektóre obudowy
    bardzo wzmacniają ten efekt. Po zawieszeniu na gumach są b. ciche. Są
    chłodne, więc na gumach się nie przegrzeją.
    --
    GLaF

  • 5. Data: 2010-09-15 13:17:02
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Piotr Fonon pisze:

    > Czy zdaniem Kolegi HD103SJ wypada w porównaniu z Seagatem serii 12
    > korzystnie, czy też nie ma zauważalnej różnicy?

    Kolega kupił Seagate ST3500418AS zamiast HD502HJ i po wymianie starego
    dysku PATA 20GB i przerzuceniu Ghostem systemu - wszystko ruszyło jak
    szalone. Także zadowolony jest bardzo z tego dysku. Podejrzewam, ze
    wersja 1TB będzie podobnie wydajna - poza tym z licznych testów wynika,
    ze one idą prawie łep w łep z HD103SJ. Twój wybór - ja zdecydowałem się
    na Samsunga.

    Pzdr, OMSON

    P.S. Zmieniłem u siebie Seagate serii 7200.8, który służy mi de facto w
    innym pececie obecnie.

  • 6. Data: 2010-09-15 14:01:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.09.2010 14:37, Piotr Fonon pisze:
    > Dawniej przeważał pogląd, iż jeśli w samsungu coś się kręci, to musi się
    > popsuć (szybko). Sam tego doświadczyłem. Z dyskami twardymi chyba jednak
    > nie jest tak źle?

    Kiedyś dyski Samsunga były wolne i awaryjne. Ale potem zmie-
    nili coś diametralnie i nagle zaczęli produkować nowe serie,
    które były najcichsze na rynku i bardzo niezawodne. Dzisiaj
    konkurencja już ich dogoniła i są wśród przeciętniaków ra-
    czej, ale ja się na dyskach Samsunga od dobrych chyba pięciu
    lat już nie zawiodłem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2010-09-15 14:13:49
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-15 12:45, Piotr Fonon wrote:
    > Witam,
    > Podobno szybki, ale czy warto ryzykować? Spotkałem różne opinie na temat
    > głośności. Jakie macie doświadczenia z tym dyskiem?

    Ten konkretny model testowałem, od paru lat samsungi są bardzo dobre w
    segmencie SOHO, nie ma problemu ze stukaniem /ruchy głowicy/ czy
    nadmiernym hałasem. De facto ostatnio wymieniłem Seagate 320 na Samsung
    500 i mam proble, bo nie bardzo wiem kiedy dysk chodzi :)

    Z mojego pkt widzenia sprzedają się rewelacyjnie i zwrotów jest bardzo
    mało. Owszem spotykam sprzedawców, którzy coś tam mówią o samsungach
    duzo zwrotów etc... wszystko zalezy od tego ile czego się sprzedało i
    jaki procent stanowią owe zwroty.

    Poza tym równie istotną kwestią jest wielkośc dysku (liczba talerzy) -
    generalnie im większy, tym szansa awarii większa, aczkolwiek wiele
    awarii wychodzi w ciągu pierwszych tygodni użytkownia, a z wymianą nigdy
    nie ma problemy

    Test wydajnoścu (HDTune) masz tu:

    http://luktronik.pl/pl/p/Samsung-1TB-3.5-F3-HD103SJ-
    7200-32MB-SATA-II/102

    Obrazek poniżej

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 8. Data: 2010-09-15 18:23:20
    Od: "Kolokolo" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mało. Owszem spotykam sprzedawców, którzy coś tam mówią o samsungach duzo
    > zwrotów etc... wszystko zalezy od tego ile czego się sprzedało i jaki

    Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
    produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go ona
    obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-09-15 18:44:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.09.2010 20:23, Kolokolo pisze:
    > Dziwi natomiast pokrętna gwarancja samsunga na dyski. Trzy lata od daty
    > produkcji. A skąd końcowy odbiorca ma znać date produkcji i co może go
    > ona obchodzić? Kupuje dziś i oczekuje konkretnej gwarancji od dziś właśnie.

    A co użytkownika interesuje gwarancja producenta dysku?
    *Sprzedawca* daje mu swoją gwarancję (lub dwuletni okres
    odpowiedzialności za zgodność towaru z umową) i zapewnia
    wymianę w razie awarii. Mało komu chce się wysyłać dysk
    bezpośrednio do producenta w ramach gwarancji.

    Poza tym Samsung celuje głównie w rynek OEM, na którym kom-
    puter jest objęty gwarancją jako całość i osobna gwarancja
    na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie użyt-
    kownika komputera. Jak się dysk zepsuje, to się po prostu
    komputer zepsuł.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2010-09-15 18:55:22
    Od: "Kolokolo" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > A co użytkownika interesuje gwarancja producenta dysku?

    No nie wiem jak Ty, ale ja wole gwarancje producenta niz sprzedawcy. Jakoś
    wydaje mi się że jest mniej prawdopodobne że padnie koncern samsung niż
    jakiś sklep :) Poza tym, dlaczego inni producenci dysków jasno określają
    długość gwarancji, a samsung wyraźnie kombinuje?

    Mało komu chce się wysyłać dysk
    > bezpośrednio do producenta w ramach gwarancji.

    Poczytaj jak wygląda reklamacja dysku samsunga. Proście i szybciej jest
    skorzystać bezpośrednio z serwisu. Właśnie mnie to czeka, gdyż półroczny
    dysk zaczął się sypać. Zdradziłem seagete to mam ;)

> [...]
    > na dysk interesuje tylko producenta komputera, a nie użyt-
    > kownika komputera. Jak się dysk zepsuje, to się po prostu

    Dysk jest elementem bardzo często wymienianym w czasie "życia" komputera i
    ten argument średnio mnie przekonał :)