  • 1. Data: 2011-03-23 05:43:57
    Temat: Samodzielne czyszczenie samochodu wewnatrz-2 pytania
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Mam dwa pytania praktyczne: czy macie jakiś patent na czyszczenie gumowych
    dywaników. Poza odkurzaniem i myciem. Po myciu zostają nieciekawie matowe a
    po użyciu dostępnych mi środków chemicznych noga podczas jazdy za bardzo się
    ślizga co jest niebezpieczne. Drugie: jak i czym (nie pytam o chemie tylko o
    ścierki itp) myjecie szybę przednią od wewnątrz. Moja jest duża i mocno
    niepłaska a kokpit też długi i zawsze się namęczę okrutnie. Używacie
    rękawiczek z irchy czy innych wynalazków?
    Pozdrawiam
    marcan
    PS Najłatwiej mi oddawać auto do myjni ręcznej, ale zamiast płacić 75 wolę
    to zrobić sam, poza tym nawet to lubię.

  • 2. Data: 2011-03-23 08:32:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.03.2011 05:43, marcan pisze:
> [...]
    > po użyciu dostępnych mi środków chemicznych noga podczas jazdy za bardzo się

    Nie wiem, a też bym się chętnie dowiedział..

    > ślizga co jest niebezpieczne. Drugie: jak i czym (nie pytam o chemie tylko o
    > ścierki itp) myjecie szybę przednią od wewnątrz. Moja jest duża i mocno
    zwykły płyn do mycia szyb zakoszony żonie + stara podkoszulka, choć
    ostatnio żona jakąś magiczną szmatkę do mycia szyb wyczarowała, muszę ją
    zakosić i sprawdzić..

    > niepłaska a kokpit też długi i zawsze się namęczę okrutnie. Używacie
    > rękawiczek z irchy czy innych wynalazków?
    nie.

  • 3. Data: 2011-03-23 08:44:31
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-03-23 05:43, marcan pisze:
    > Witam,
    > Mam dwa pytania praktyczne: czy macie jaki? patent na czyszczenie gumowych
    > dywanik?w. Poza odkurzaniem i myciem. Po myciu zostaj? nieciekawie matowe a
    > po u?yciu dost?pnych mi ?rodk?w chemicznych noga podczas jazdy za bardzo si?
    > ?lizga co jest niebezpieczne. Drugie: jak i czym (nie pytam o chemie tylko o
    > ?cierki itp) myjecie szyb? przedni? od wewn?trz. Moja jest du?a i mocno
    > niep?aska a kokpit te? d?ugi i zawsze si? nam?cz? okrutnie. U?ywacie
    > r?kawiczek z irchy czy innych wynalazk?w?

    Ja myję ściereczkami z mikrofibry, samą wodą. najpierw mokrą ściereczką
    numer 1 myję szybę, i gdy przesycha, to suchą ściereczką numer 2,
    polerując. Czystszej mi się nigdy nie udało uzyskać :)

    No, ale to jak mam czas. Jak się spieszę, to po prostu jakiś płyn do
    mycia okien i bawełniana ściereczka. Generalnie tak samo z zewnątrz jak
    i wewnątrz.

    > PS Naj?atwiej mi oddawa? auto do myjni r?cznej, ale zamiast p?aci? 75 wol?
    > to zrobi? sam, poza tym nawet to lubi?.

    Ja też :)

    P.S. Popraw kodowanie.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 4. Data: 2011-03-23 09:02:30
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Mam dwa pytania praktyczne: czy macie jakiś patent na czyszczenie
    > gumowych dywaników. Poza odkurzaniem i myciem.

    Piorę je w brodziku ciepłą wodą i czymkolwiek (proszek do prania, płyn
    do mycia naczyn, szampon) i dokładnie opłukuję.

    > Drugie: jak i czym (nie pytam o chemie tylko o ścierki itp) myjecie
    > szybę przednią od wewnątrz.

    Ręczniczki papierowe, co chwilę zmieniane plus jakiś płyn do szyb z
    alkoholem lub z octem.

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2011-03-23 09:17:38
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 23-03-2011 o 05:43:57 marcan <m...@o...pl> napisał(a):

    > Drugie: jak i czym (nie pytam o chemie tylko o
    > ?cierki itp) myjecie szybe przedni? od wewn?trz. Moja jest du?a i mocno
    > niep?aska a kokpit te? d?ugi i zawsze sie namecze okrutnie. U?ywacie
    > rekawiczek z irchy czy innych wynalazków?

    Jak szyba jest mocno brudna, to najpierw płyn do szyb, aby to rozpuścić i
    wycieram do sucha.

    Następnie czystą wodą jeszcze raz i wycieram starym t-shirtem

    I tym sposobem nie mam smug.

  • 6. Data: 2011-03-23 09:29:35
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 05:43:57 +0100, marcan napisał(a):

> [...]
    > niepłaska a kokpit też długi i zawsze się namęczę okrutnie. Używacie
    > rękawiczek z irchy czy innych wynalazków?

    Jeśli chodzi o szybę to robię podobnie jak poprzednicy. Natomiast gumowe
    dywaniki po umyciu i wysuszeniu traktuję sprayem do czyszczenia kokpitu.
    Ładnie wygladają i wcale nie są śliskie.

    --
    i...@w...pl

  • 7. Data: 2011-03-23 09:33:28
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-23 05:43:57 marcan

> [...]
    > nieciekawie matowe a po użyciu dostępnych mi środków chemicznych noga
    > podczas jazdy za bardzo się ślizga co jest niebezpieczne.

    Znajomi używają Gumlax by Tenzi, ja osobiście używam tego do opon (bo
    mam welurowe dywany). Nie jest tłusty jak inne preparaty tego typu.
    Daje ładny, matowy, czarny kolor i nie brudzi.
    http://sklepy.allegro.pl/i1492037129.html

    > Drugie: jak i czym (nie pytam o chemie tylko o ścierki itp)
    > myjecie szybę przednią od wewnątrz.

    Rękawiczką z mikrofibry szoruję.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2011-03-23 10:06:32
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 23 Mar, 08:44, marjan <k...@g...com> wrote:

    > Ja myję ściereczkami z mikrofibry, samą wodą. najpierw mokrą ściereczką
    > numer 1 myję szybę, i gdy przesycha, to suchą ściereczką numer 2,
    > polerując. Czystszej mi się nigdy nie udało uzyskać :)

    W takim razie w wolnym czasie sprobuj wykonac trzeci przebieg,
    mikrofibra + denaturat ;)

    pozdr
    AA

  • 9. Data: 2011-03-23 13:54:22
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > a po użyciu dostępnych mi środków chemicznych noga podczas jazdy za bardzo

    polecam mycie dywaników na myjniach ręcznych samoobsługowych - tych które
    myją takim białym mikroproszkiem - mają wieszaki do dywaników - myjesz taką
    myjką z proszkiem, spłukujesz później programem do spłukiwania i dywaniki po
    takim zabiegu wyglądają na...nowe, czysta, sucha guma, _polecam_,

    brat

  • 10. Data: 2011-03-23 18:34:52
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > niepłaska a kokpit też długi i zawsze się namęczę okrutnie. Używacie
    > rękawiczek z irchy czy innych wynalazków?

    generalna zasada jest taka. na reklamie pani myje czystą szybę i nie
    zostawia smug - prawda? Oczywiście! gdyż nawet gdy użyjemy wody
    destylowanej i łez księżniczki elfów BRUD z szyby pozostawi smugi.

    wieć pierwsza runda : gąbka/szmata z wodą i płynem - mycie z syfu,
    kurzu tłuszczu, fleków. wycieranie szmatą typu pielucha
    runda druga: cokolwiek do szyb, nawet najtańszy środek + pielucha:
    pójdzie tak jak paniusi na reklamie

    ToMasz

    ps
    Całkowity hardkor to gazety+denarurat