  • 1. Data: 2011-03-22 22:17:40
    Temat: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/nowy-re
    wolucyjny-akumulator-kiedy-trafi-pod-maski,1613315,4
    15

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2011-03-22 22:27:15
    Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 22:17:40 +0100, J_K_K wrote:
    >http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/nowy-r
    ewolucyjny-akumulator-kiedy-trafi-pod-maski,1613315,
    415

    Nie podniecaj sie.
    Rewolucyjnych akumulatorow to od wielu lat jest pelno.
    Tylko jakos ciagle nie moga trafic pod strzechy.

    Poczekaj az bedzie mozna kupic, chocby drogo.

    Ja to od 10 lat czekam na te male ogniwa paliwowe na alkohol, co to
    juz za chwileczke, juz za momencik mialy byc w telefonach ..

    J.

  • 3. Data: 2011-03-22 22:33:08
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Nie podniecaj sie.

    Sie nie podniecam - just FYI ;-)

    Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
    ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
    to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-03-22 22:59:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 22:33:08 +0100, J_K_K wrote:
    >Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
    >ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
    >to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

    Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
    Ale mam watpliwosci.

    Byc moze chodzi tez o odpornosc na warunki srodowiskowe ...

    J.

  • 5. Data: 2011-03-22 23:14:51
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-22 22:17, J_K_K pisze:
    > http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/nowy-re
    wolucyjny-akumulator-kiedy-trafi-pod-maski,1613315,4
    15

    > Pzdr
    >
    > JKK

    Najbardziej podoba mi się ładowanie akumulatora w notebooku
    w 5 minut. Jeśli taki aku 3500 mAh to normalnie czas ładowania
    wynosi co najmniej 4 godziny. Aby to skrócić do godziny, to
    do aku musi płynąć 14A jak skrócimy do 6 minut, to 140A przez
    6 minut. I to tylko bateria od Notebook'a.

    Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
    minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
    strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

    Fajnie jak się czasem jakiś naukowiec odezwie i o czymś fajnym
    napiszą. Ale pewnie można by takie akumulatory ładować od
    piorunów i tu jest rynek.

  • 6. Data: 2011-03-22 23:16:18
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-22 22:59, J.F. pisze:

    > Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
    > Ale mam watpliwosci.
    >
    > Byc moze chodzi tez o odpornosc na warunki srodowiskowe ...
    >

    > J.

    Weź rozbierz baterie od komórki LiIon i zrób zwarcie
    żyletką. To się zdziwisz, co ta żyletka zrobi. Prądy
    z LiIon płyną konkretne.

  • 7. Data: 2011-03-22 23:23:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:

    > Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
    > minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
    > strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.

    Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
    potrzebne.

    Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)

  • 8. Data: 2011-03-22 23:54:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 23:16:18 +0100, megrims wrote:
    >Weź rozbierz baterie od komórki LiIon i zrób zwarcie
    >żyletką. To się zdziwisz, co ta żyletka zrobi. Prądy
    >z LiIon płyną konkretne.

    11A kiedys zmierzylem bez rozbierania. Fakt ze tam chyba jakis
    bezpiecznik jest, ale nawet 20A to chyba na zyletce nie zrobi
    wrazenia.

    J.

  • 9. Data: 2011-03-23 17:30:12
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-22 23:23, Tomasz Pyra pisze:

    > Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
    > potrzebne.
    >
    > Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)

    Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
    Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
    I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

    Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
    który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
    oddawaną 40 kW to oznacza, że musimy do niego dostarczyć
    w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

    Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
    1.000.000 Watów przez 5 minut.

    Do wyboru:
    10.000A @ 100V
    1 000A @ 1.000V
    100A @ 10.000V
    10A @100.000V

    Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.

    W elektrowni Dolna Odra są 2 bloki po 220MW czyli jeden
    blok mógłby naładować 220 takich aut w 5 minut.

    Przyłączenie lub odłączenie nagle odbioru o takiej mocy
    wpływa na bilans mocy czynnej w całym systemie.

    Nagłe włączenie/odłączenie 1 MW? To jest prąd zwarciowy
    prawie.

    Do rozwiązania: kwestia przesyłu, zasilacza, który
    "wyprostuje" 50Hz w coś do akumulatora z taką mocą.

    Stacje radarowe pracuj z mocą idącą w MW, ale to
    jest w impulsie.

    A tu ma być ciągła moc 1 MW.

    Z technicznego punktu widzenia kiepsko widzę ładowanie
    akumulatorów samochodowych trakcyjnych w kilka minut
    do dalszej jazdy.

    to podobnie jak z kopiowaniem dużych plików.
    Chociaż były by komputery połączone łączem Fibre Chanel 8gbit.
    To jak masz do skopiowania 100TB danych to w 5 minut tego
    nie zrobisz.

    pzdr.
    Megrims

  • 10. Data: 2011-03-23 17:52:00
    Temat: Re: Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 22 Mar, 22:33, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
> [...]
    > ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
    > to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)

    Ja sobie zrobiłem sam Li-ION do wkrętarki, jak zdechły oryginalne
    NiCd ;)
    Ogniwa wyciągam z aku laptopowych, najczęściej w nich zdycha
    elektronika :)
    Z dużej ilości którą w ciągu ostatniego roku rozebrałem, chyba tylko
    ze 2 ogniwa były do wyrzutu :)

    Pozdrawiam !