  • 1. Data: 2011-03-22 20:09:08
    Temat: sprowadzanie swojego auta z USA
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Witam,
    czy ktoś jest na bieżąco w temacie sprowadzania póltorarocznego auta
    (SUV) z USA do Unii przy przeprowadzce do onej na parę lat.
    Kiedyś w Polsce nazywalo się to mienie przesiedlenia, ale tutaj
    rzeczone przesiedlenia dokonywałoby się do Austrii i nie bardzo jest
    kogo spytać :-(
    Ma ktoś może takie doswiadczenie?

    PZDR

    Piotr

  • 2. Data: 2011-03-22 20:16:03
    Temat: Re: sprowadzanie swojego auta z USA
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-22 20:09, Adampio pisze:
> [...]
    > przesiedlenia dokonywałoby się do Austrii i nie bardzo jest kogo spytać :-(

    Da sie. Musisz miec auto za granica minimum pol roku. Musisz celnikowi
    pokazac dowod, ze byles w USA przez ten rok. Z kazdego miesiaca jest
    potrzebny jakis dowod - np. rachunek za telefon, wyciag z banku. Nie
    wazne, ze masz obywatelstwo, nie wazne ze masz amerykanski paszport -
    musisz udowodnic, ze byles tam rok. Na bank beda jakies gadki i robienie
    problemow. Oczywiscie $100 zaplatane w dokumentach robi swoje. Polska.
    Nie wiem jak do Austrii, ale tam pewnie wiekszy Ordnung.

  • 3. Data: 2011-03-22 20:23:52
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-03-22 20:16, neoniusz pisze:
    > Da sie. Musisz miec auto za granica minimum pol roku. Musisz celnikowi
    > pokazac dowod, ze byles w USA przez ten rok.

    A jak się to udowodni to fiskus daje spokój? :-)

  • 4. Data: 2011-03-22 20:26:38
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-03-22 20:23, Adampio pisze:

    > A jak się to udowodni to fiskus daje spokój? :-)

    sam sobie znlaazlem ;-)

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&id=47197&d
    zial=525

  • 5. Data: 2011-03-22 20:38:23
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-22 20:23, Adampio pisze:

    > A jak się to udowodni to fiskus daje spokój? :-)

    Tak, tylko nie mozesz "odstepowac" auta przez 2 lata. Nie ma zadnych
    problemow z rejestracja ani z normalnym uzytkowaniem. Jak ja
    sprowadzilem auto, to ponad pol roku jezdzilem na tamtych tablicach i
    dokumentach - nikt sie nie przyczepil.
    W ogole nie planowalem mienia przesiedlenczego, tylko chcialem po prostu
    uzywac auta tutaj, ale celnik byl strasznie zaciety i powtarzal jak
    katarynka "istnieje duze prawdopodobienstwo, ze nie wroci pan tym autem
    z powrotem". Chcial zebym zaplacil kaucje w wysokosci tych wszystkich
    kosztow (ok. 40tys zl). Wtedy stwierdzilem, ze jednak bedzie mienie,
    brat mi przefaksowal papiery i sie udalo.