  • 31. Data: 2009-08-24 05:01:51
    Temat: Re: Samodzielne czyszczenie matrycy.
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Aug., 23:19, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:

    > odnoszę wrażenie, że masz ambicje zabierać głos w każdym wątku bez względu
    > czy masz coś mądrego do powiedzenia czy nie.

    a ja nie odnosze wrazenia tylko mam pewnosc ze zabarales teraz glos
    nie majac kompletnie nic do powiedzenia.
    piszesz nie na temat i od rzeczy.

    to sie nazywa kolokwialnie pipceniem.

    pytanie bylo konkretne:

    czy mozna stosowac powietrze pod cisnieniem z puszek do czyszczenia
    matrycy ?

    moja odpowiedz byla konkretna:

    nie jest zalecane raczej odradzane , uzasadnilem rowniez dlaczego -
    lepiej jest to zrobic gruszka.

    ale istnieja nasadki injektory na te puszki , ktore pozwalaja je
    wykorzystac do czyszczenia matryc .
    wada jest koszt i niezbyt wielka skutecznosc - nie usuwa mocniej
    naklejonych czaseczek.

    i tyle .

    zaraz znalazlo sie paru lepiej wiedzacych i wymadtrzajacych sie ,
    ktorzy wiedza ze czegos takiego nie ma
    a kiedy sie okazalo ze jednak jest , to twierdza ze to moze listki
    wessac. itd. it podobne glupoty.

    na temat sprezonego powietrza nie mam nic madrego do powiedzenia ,
    informuje tylko jak to jest w rzeczywistosci.

    do celow fotograficznych i przedmuchiwania mechaniki precyzyjnej
    stosuje sie freon ktory jest gazem malo aktywym , albo tez osuszone
    powietrze , o tym ze sa one czyste nie musze mowic chyba.
    w kazdym solidnym warszatcie mechaniki precyzyjnej taka puszeczka stoi
    na biurku mechanika..

    > było już kilka wątków z których wycofywałeś się rakiem lub burakiem.....

    na tej grupie jest prawdopodonie pare tysiecy watkow.
    nawet gdyby bylo tak jak piszesz to moznaby tylko mi pogratulowac
    skutecznosci.

  • 32. Data: 2009-08-24 08:19:11
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >a ja nie odnosze wrazenia tylko mam pewnosc ze zabarales teraz glos
    >nie majac kompletnie nic do powiedzenia.
    >piszesz nie na temat i od rzeczy.

    do powiedzenia mam tyle, że zabierasz głos w sprawach w których nie masz
    doświadczenia i wiedzy by doradzać.

    już starożytni rosjanie mawiali, ze "lepiej nie wiedzieć niż wiedzieć źle"
    a inny starożytny mawiał, ze "dobrze wiedzieć czego się nie wie."

  • 33. Data: 2009-08-24 08:20:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > powietrze z pyszki "napluje" ci wszytskim tym co jest w tej puszce poza
    > powietrzem. kup lepiej duza gruszke i przedmuchaj. jesli od tego nie
    > zniknie to i tak trzeba czyscic na morko raczej.
    >
    > --
    >  Łukasz "Valwit" Grupa    http://valwit.net   ICQ:40117364 GG:1591997

    znalazlem strone producenta tego zestawu

    http://www.green-clean.at/en/camera/suction-system-m
    ini-vacuum/

    jest opisane jak to dziala.
    nic nie pluje- mowie to tez z autopsji.

  • 34. Data: 2009-08-24 09:02:55
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >znalazlem strone producenta tego zestawu
    >http://www.green-clean.at/en/camera/suction-system-
    mini-vacuum/

    >jest opisane jak to dziala.
    >nic nie pluje- mowie to tez z autopsji.

    powiedziałbym, że się wybroniłeś choć ja bałbym się bał czymś takim
    'jeździć' po matrycy i w okolicach... bo nie uwierzę, że można to tak
    precyzyjnie zeby nie drasnąć delikatnych elementów.

    a poza tym to tak jak pisał dominik z różnych zakamarków nie wyciągniesz a
    jak bedziesz zbyt dokładny to uszkodzisz delikatne miejsca. ja bym nie
    ryzykował.

    ja czyszczę gruszką i mokrą szpatułką a kiedy już mam dużo paprochów w
    wizjerze i za często na matrycy to daję do serwisu i czyszczą mi ładnie za
    100zł.

  • 35. Data: 2009-08-24 09:21:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    dominik pisze:

    > No fajnie, ale czy użyjesz odkurzacza czy sprężonego powietrza to efekt
    > jest taki sam - wsadzasz w aparat coś, co najprawdopodobniej popsuje
    > delikatne jego elementy.

    Różnica jest jednak taka, że ten mini "odkurzacz" ssie bardzo delikatnie,
    bo mocniej nie potrafi. Natomiast np. gruszką możesz dmuchnąć tak mocno,
    jak tylko zdołasz. W dodatku dmucha się nie wiadomo czym. Można więc
    z powodzeniem bronić tezy, że to właśnie gruszka stanowi większe ryzyko
    dla owych "delikatnych elementów". Co nie znaczy że ja bym nie wybrał
    gruszki właśnie ze względu na to że dmucham nią tak, jak chcę...

  • 36. Data: 2009-08-24 16:10:28
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    W dodatku dmucha się nie wiadomo czym. Można więc
    > z powodzeniem bronić tezy, że to właśnie gruszka stanowi większe ryzyko
    > dla owych "delikatnych elementów".

    dobra gruszka zasysa powietrze prze filtr więc 'z grubsza' dmucha czystym
    powietrzem

  • 37. Data: 2009-08-24 17:26:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    >a kiedy już mam dużo paprochów w
    > wizjerze i za często na matrycy to daję  do serwisu i czyszczą mi ładnie za
    > 100zł.

    jesli masz duzo parochow to znaczy ze jestes flejtuch i twoje
    wypowiedzi w tym temacie nalezy traktowac czysto rozrywkowo.

    tyle .

  • 38. Data: 2009-08-24 18:48:22
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    >jesli masz duzo parochow to znaczy ze jestes flejtuch i twoje
    >wypowiedzi w tym temacie nalezy traktowac czysto rozrywkowo.

    jaka typowa dla ciebie wypowiedź nie masz argumentów to nawrzucasz jak w
    większości wątków.....

    gdybyś czytał ze zrozumieniem to byś wyciągnął następujące wnioski

    1 jeśli mam paprochy to dmucham gruszka
    2 jeśli gruszka nie pomaga czyszczę na mokro
    3 jeśli powyższe sposoby nie pomagają czyści mi serwis

    czyli raczej dbam o czystość a flejtuchem to jesteś ty i to FLEJTUCHEM
    INTELEKTUALNYM

  • 39. Data: 2009-08-24 18:58:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Freon? Chyba raczej nie, są zdaje się jakieś zakazy stosowania tego
    > typu środków?
    >
    > A woda wydziela się nie z tego co w puszce (co najwyżej poleci środek
    > w formie ciekłej), tylko z otaczającego powietrza pod wpływem niskiej
    > temperatury.

    nie freon tylko butan albo inny gaz lub mieszanka gazów często
    zanieczyszczony, w wyniku przedmuchiwania potrafi sie osadzić trudno
    usówalny syf.

  • 40. Data: 2009-08-24 19:01:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 24 Aug 2009 20:58:42 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > nie freon tylko butan albo inny gaz lub mieszanka gazów często
    > zanieczyszczony, w wyniku przedmuchiwania potrafi sie osadzić trudno
    > usówalny syf.

    Całkiem możliwe, ja tylko twierdziłem że mało prawdopodobny jest
    jansalowski freon w puszce :))

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"