    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Samodzielne czyszczenie matrycy.
    Date: Sun, 23 Aug 2009 22:01:51 -0700 (PDT)
    <c...@o...googlegroups.com>
    <h6sbph$2gqu$1@opal.icpnet.pl>

    On 23 Aug., 23:19, "TheGuru" <t...@o...pl> wrote:

    > odnoszę wrażenie, że masz ambicje zabierać głos w każdym wątku bez względu
    > czy masz coś mądrego do powiedzenia czy nie.

    a ja nie odnosze wrazenia tylko mam pewnosc ze zabarales teraz glos
    nie majac kompletnie nic do powiedzenia.
    piszesz nie na temat i od rzeczy.

    to sie nazywa kolokwialnie pipceniem.

    pytanie bylo konkretne:

    czy mozna stosowac powietrze pod cisnieniem z puszek do czyszczenia
    matrycy ?

    moja odpowiedz byla konkretna:

    nie jest zalecane raczej odradzane , uzasadnilem rowniez dlaczego -
    lepiej jest to zrobic gruszka.

    ale istnieja nasadki injektory na te puszki , ktore pozwalaja je
    wykorzystac do czyszczenia matryc .
    wada jest koszt i niezbyt wielka skutecznosc - nie usuwa mocniej
    naklejonych czaseczek.

    i tyle .

    zaraz znalazlo sie paru lepiej wiedzacych i wymadtrzajacych sie ,
    ktorzy wiedza ze czegos takiego nie ma
    a kiedy sie okazalo ze jednak jest , to twierdza ze to moze listki
    wessac. itd. it podobne glupoty.

    na temat sprezonego powietrza nie mam nic madrego do powiedzenia ,
    informuje tylko jak to jest w rzeczywistosci.

    do celow fotograficznych i przedmuchiwania mechaniki precyzyjnej
    stosuje sie freon ktory jest gazem malo aktywym , albo tez osuszone
    powietrze , o tym ze sa one czyste nie musze mowic chyba.
    w kazdym solidnym warszatcie mechaniki precyzyjnej taka puszeczka stoi
    na biurku mechanika..

    > było już kilka wątków z których wycofywałeś się rakiem lub burakiem.....

    na tej grupie jest prawdopodonie pare tysiecy watkow.
    nawet gdyby bylo tak jak piszesz to moznaby tylko mi pogratulowac
    skutecznosci.