  • 21. Data: 2020-12-23 15:26:02
    Temat: Re: Samochody niedoceniane
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.12.2020 o 12:11, _Master_ pisze:
    > Czy ja gdzieś napisałem że jeżdżę TYLKO po mieście?
    >
    > A w kwestii upodobań to 1,4 D4D lubię jeździć właśnie po mieście
    >
    > Tak wiem... Lepsza byłaby większa zagazowana benzynka.

    Moim zdaniem elektryk. On nie musi się grzać by prawidłowo pracować.
    Oczywiście jak mówimy o tym o czym teraz mówimy a nie o problemach z
    ładowaniem.

    > Miałem. Nie narzekałem. Ale w życiu trzeba spróbować WSZYSTKIEGO ;-)

    To jeszcze dużo przed Tobą :-)

  • 22. Data: 2020-12-23 16:23:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-23 12:07, J.F. wrote:
    > Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup
    [...]
    > A czemu nie ?
    Bo to się słabo kalkuluje.

    > Istotnie - IMO to wiesc gminna :-(
    > Ale nie wiem ile by mocny benzyniak spalil przy moim stylu jazdy :-(
    Przy krótkich dystansach całkiem prawdopodobne, że mniej niż
    porównywalny dizel. :-)

  • 23. Data: 2020-12-23 16:23:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakiś link?
    Różne są rowery.

    -----

  • 24. Data: 2020-12-23 16:23:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-23 12:03, J.F. wrote:
    [...]
    > Maluch raczej nie, ale o to chodzi - ty pamietasz jakies 1.6D bez turbo,
    > o mocy jakies 50KM,
    > a wspolczesny diesel ma 100, 150, 200KM ... praktycznie identyczny jak
    > benzynowy o tej samej mocy.
    No raczej nie identyczny bo dizel o tej samej mocy zapewne będzie miał
    większy moment obrotowy, ale za to pewnie będzie się wolniej wkręcał na
    wysokie (wysokie, hehe) obroty. W każdym razie nie tylko moc i moment
    się liczy. W końcu poważni tunerzy po coś przetaczają/frezują te koła
    zamachowe i wkładają tytanowe korbowody.

    > To zobacz w jakis sredni model.
    Za bardzo nie rozumiem, co rozumiesz przez ,,średni model" w tym
    kontekście. W każdym razie chodzi mi o to, że producenci raczej nie palą
    się do wstawiania rzekomo dynamicznych dizli do aut, które z założenia
    mają być dynamiczne (co do audi nie jestem pewny). Nawet w takich
    samochodach sportowych dla ubogich jak hot hatch-e.

  • 25. Data: 2020-12-23 16:25:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam sąsiada, co ma już -naste Volvo serii 700.
    Coraz dalej jeździ, żeby kupić.

    -----

  • 26. Data: 2020-12-23 17:15:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2020-12-23 12:03, J.F. wrote:
    [...]

    >No raczej nie identyczny bo dizel o tej samej mocy zapewne będzie
    >miał
    >większy moment obrotowy,

    Zniwelowany przez inne przelozenie skrzyni ... ale sam przebieg tego
    momentu tez moze byc czynnikiem ... i nie wiadomo dla ktorego silnika
    lepszym.

> [...]
    >się liczy. W końcu poważni tunerzy po coś przetaczają/frezują te koła
    >zamachowe i wkładają tytanowe korbowody.

    Po cos tam przetaczaja, ale jesli na luzie wciskam gaz i mam po
    sekundzie wysokie obroty, a na biegu i w ruchu trwa to kilka sekund,
    to wplyw nie jest taki znow duzy.
    A komu brakuje, niech sobie kupi mocniejszego ... diesla :-)

> [...]
    >założenia
    >mają być dynamiczne (co do audi nie jestem pewny).

    No wlasnie, audi, bmw, mercedes.
    Najmocniejszy silnik to z reguly benzyna, ale troche nizej znajdziesz
    tez i slabsze benzyny i porownywalne diesle - podobna moc, podobne
    osiagi ...

    >Nawet w takich
    >samochodach sportowych dla ubogich jak hot hatch-e.

    A tu moze byc inna sprawa, ze chca wcisnac mocny silnik pod mala maske
    ... to benzynka jednak ciut mniejsza.
    Ciut ... ale moze wlasnie tego ciut brakuje :-)

    J.

  • 27. Data: 2020-12-23 17:29:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2020-12-23 12:07, J.F. wrote:
    > Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >Bo to się słabo kalkuluje.

    W jakim sensie ?

    Jak kupujesz nowy w salonie, ktory jest 10 tys drozszy, to moze i
    slabo,
    jak kupujesz 10 letni od niemca, to rachunek jest inny :-)

    W Niemczech bylo jeszcze tak, ze podatek drogowy od diesla byl duzo
    wyzszy, ale teraz to maja jakies skomplikowane reguly ... plus czasem
    zakazy w miastach ...

    >Przy krótkich dystansach całkiem prawdopodobne, że mniej niż
    >porównywalny dizel. :-)

    Troche watpie. Szczegolnie, ze pracowalby "na ssaniu".

    J.

  • 28. Data: 2020-12-23 17:46:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.12.2020 o 16:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jakiś link?
    > Różne są rowery.
    >

    > -----

    podaję linki:

    olx.pl
    otomoto.pl

    rok 2010 - za ok 10-12tyś
    rok 2000+ - patrz aby nie miała fapa, dwumasy, i miala progi. reszta nie
    ważna, koszt od 2 tyś w górę.
    Nie polecę Ci konkretnego modelu, bo nie chcę brać odpowiedzialności za
    nic. mogę powiedzieć że swoją, brzydką xsarę z 2004 sprzedałem za 2.5tyś
    i nowy nabywca jest mega zadowolony. szukał gdzie go oszukałem, ale nic
    nie znalazł i nie znajdzie.

    ja teraz szukam jak najnowszej xsary bez fapa.

    ToMasz

  • 29. Data: 2020-12-23 22:13:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A co to fap?

    -----

  • 30. Data: 2020-12-23 22:15:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak im się przejeżdża przez bardzo głębokie kałuże?

    -----