  • 101. Data: 2023-02-24 17:16:49
    Temat: Re: Samochody elektryczne uzdrawiają ludzi :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Feb 2023 10:53:24 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Na brak możliwości oddychania?

    Nie - na wysiękowe zapalenie płuc.

    > Nie przeszedłeś poważnego/ciężkiego
    > C19, nie masz pojęcia o czym mówisz. Tlen to podstawa na utrzymanie
    > przy życie. Płuca mają tak niską wydolność, że tylko tlenem da się
    > oddychać. Ja byłem pod tlenem ponad tydzień.
    > Oczywiście, że są podawane sterydy. Ale powstrzymanie burzy
    > cytokinowej jest trudne.

    Tlenu nie neguje, ale moze wlasciwy lek podany na czas by zapobiegl,
    a podany pozniej skrócił czas.

    rtykuly-wiadomosci/artykuly-powiat/3693-132-dni-pod-
    respiratorem-leczenie-pacjentow-z-covid-19

    > Nie sądzę. Ale musiał mieć wyjątkowo silny organizm.

    Chyba nie taki silny, skoro 4 miesiące walczyl z wirusem ... albo z
    zapaleniem płuc ...

    entow-ktorzy-trafiaja-pod-respirator-nie-udaje-sie-u
    ratowac
    > W skali kraju chyba trochę lepiej.

    Troche ludzi na Covid w Polsce umarlo, a zakladam, ze co najmniej
    połowa jak stan był juz cięzki, to jednak do szpitala trafiła.
    A tam respirator ... a i tak odeszli ...

    J.

  • 102. Data: 2023-02-24 17:21:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Feb 2023 09:48:28 +0100, Cavallino wrote:

    > Skoro trafili pod respirator, to zapewne nie było na to szans.
    > Choćby dlatego, ze zgłosili się za późno,

    Biorąc pod uwage jak wyglądało leczenie, to chyba niekoniecznie ich
    wina. "prosze nie isc do lekarza - dwa tygodnie kwarantanny, a jak sie
    pogorszy to wzywac karetkę".
    Co ciekawe - to jest calkiem rozsądna strategia.

    > albo lekarz nie znał tych odpowiednich środków.

    Wielce prawdopodobne, bo jakos nikt cudownego srodka nie znal.
    No ale cytowany fragment wymienial te srodki.

    Chyba nie az tak bardzo mi sie wydaje.

    J.

  • 103. Data: 2023-02-24 17:23:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Feb 2023 09:46:04 +0100, Cavallino wrote:

    > A bez nich 100% w takim stanach w których ludzie tam trafiali?

    A to niewątpliwie - no moze nie 100, ale 99.99%

    J.

  • 104. Data: 2023-02-24 19:05:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-02-2023 o 17:21, J.F pisze:

    > Biorąc pod uwage jak wyglądało leczenie, to chyba niekoniecznie ich
    > wina.

    Nic takiego nie sugerowałem.
    Wręcz przeciwnie.
    Uważam, że to niczyja wina, poza wirusem.

    > Wielce prawdopodobne, bo jakos nikt cudownego srodka nie znal.
    > No ale cytowany fragment wymienial te srodki.

    A pochodził z 2020?

    > Chyba nie az tak bardzo mi sie wydaje.

    A jednak.

  • 105. Data: 2023-02-24 19:06:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-02-2023 o 17:23, J.F pisze:

    > A to niewątpliwie - no moze nie 100, ale 99.99%

    Czyli ciężko nawijać że to nie miało sensu, prawda?

  • 106. Data: 2023-02-24 23:42:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, February 24, 2023, 5:16:49 PM, you wrote:

    > Nie - na wysiękowe zapalenie płuc.

    Wysięk jest skutkiem zniszczenia śluzówki oskrzeli. Wirusy atakują
    nawet pęcherzyki płucne. Te 2+% naprawdę nie umiera bez powodu. I
    zapewniam Cię, że dla świadomego pacjenta jest to straszne umieranie.

    > Tlenu nie neguje, ale moze wlasciwy lek podany na czas by zapobiegl,
    > a podany pozniej skrócił czas.

    Jaki ten ,,właściwy lek"? Na początku było tylko leczenie z wyboru. W
    drugiej fali nie był znany żaden skuteczny lek. Stosowano sterydy,
    pilnowanie elektrolitów, antybiotyki w razie jakichkolwiek podejrzeń
    o nadkażenie bakteryjne i tlen. Trafiłem do szpitala po najgorszej
    nocy w życiu - tlen z koncentratora, 6l/min, to było za mało i
    saturacja zjechała w nocy do 60%, gorączka 40°C, poznałem wszystkie
    mięśnie uczestniczące w oddychaniu, do zębatych włącznie. Wszystkie
    bolały od kaszlu. W zasadzie powinienem trafić na respirator. Trafiłem
    na salę intensywnego nadzoru medycznego - stopień niżej od OIOMu.
    Przy pełnym tlenie i porządnej masce z rezerwuarem dość szybko się
    pozbierałem. I obserwowałem.

    rtykuly-wiadomosci/artykuly-powiat/3693-132-dni-pod-
    respiratorem-leczenie-pacjentow-z-covid-19
    > Chyba nie taki silny, skoro 4 miesiące walczyl z wirusem ... albo z
    > zapaleniem płuc ...

    Przeżył to - to niemal cud.

> [...]
    > połowa jak stan był juz cięzki, to jednak do szpitala trafiła.
    > A tam respirator ... a i tak odeszli ...

    Na moim oddziale, zaledwie 20 osobowym, w porywach 21 osób, wiem o 7
    nieboszczykach w ciągu 14 dni. Bez respiratora. Zazwyczaj umierali z
    braku tlenu - zrywali sobie w nocy maskę i kaplica. Jeden zmarł w
    toalecie, też bez tlenu. Kobieta w bardzo ciężkim stanie, stosunkowo
    młoda, została zabrana do innego szpitala pod respirator - za późno.
    Zmarła. Dwie zmarłe osoby nie były stare, pozostałe 5 osób to
    staruszkowie, leżący.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 107. Data: 2023-02-24 23:47:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, February 24, 2023, 5:21:43 PM, you wrote:

> [...]
    > pogorszy to wzywac karetkę".
    > Co ciekawe - to jest calkiem rozsądna strategia.

    Oczywiście, że na tamtym etapie rozsądna. Jedyna rozsądna. Nie
    wiedziano o wirusie nic. Lekarstwo nieznane. Wiadomo było, że 80+
    chorych przechodzi chorobę lekko, pozostali różnie. Umieralność na
    początku koszmarnie wysoka. Pierwszy chory zmarł szybko.

    Nie mieli nawet podstawowych środków ochrony.

    > Wielce prawdopodobne, bo jakos nikt cudownego srodka nie znal.
    > No ale cytowany fragment wymienial te srodki.

    Zapomnij. Nic nie zadziałało. Pierwsze - poza szczepionkami - naprawdę
    działające leki weszły do obrotu w 2022 roku a i one nie dają 100%
    pewności.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 108. Data: 2023-02-25 08:58:42
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 23/02/2023 19:18, Jacek wrote:
    > Biedactwo ty moje, nic nie śledzisz ale wypowiadasz się jakbyś wszystkie
    > rozumy pojadł.

    ile można to śledzić? śledziłem to, ale już wiem że to bez znaczenia, bo
    większość i tak nie ma zamiaru samodzielnie myśleć, więc zdanie mają
    takie jak ich ulubiony kanał w tv/yt

    I na dobitkę ze służbą zdrowia masz pod górkę... A przecież
    > nie ma obowiązku korzystania :)

    widzę że tym masz bardzo duże doświadczenia

  • 109. Data: 2023-02-25 09:34:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-02-2023 o 08:58, ddddddddddd pisze:

    > ile można to śledzić? śledziłem to, ale już wiem że to bez znaczenia, bo
    > większość i tak nie ma zamiaru samodzielnie myśleć, więc zdanie mają
    > takie jak ich ulubiony kanał w tv/yt

    Samodzielnie myśleć = podzielać zdanie jakichś szurów i innych
    wietrzących spiski świrów?

    Wcale się nie dziwię, że większość nia ma na to najmniejszej ochoty, ani
    nawet na słuchanie co takowi mają do powiedzenia.

  • 110. Data: 2023-02-26 10:34:34
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 25/02/2023 08:34, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Wcale się nie dziwię, że większość nia ma na to najmniejszej ochoty, ani
    > nawet na słuchanie co takowi mają do powiedzenia.

    nie, to znaczy nie wierzyć w to co mówią i obserwować. Jak nie popiera
    się strony większości, to nie oznacza automatycznie że jest się po
    drugiej stronie. Jak nie jesteś za pisem, to nie znaczy że jesteś
    zwolennikiem platformy. Naprawdę trzeba być nieźle zaślepionym żeby nie
    widzieć manipulacji jaką codziennie serwują nam media.
    Też mnie nie dziwi że większości jest łatwiej iść za ogółem zamiast
    myśleć samodzielnie. Dla mnie jednak wolność jest bardzo ważna, więc
    będę szedł swoją drogą.

    Lukasz