  • 31. Data: 2011-01-14 21:45:10
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Samochód z Niemiec, problem z US
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 14 Jan 2011 21:15:23 +0100 osobnik zwany f wystukał:

    > Czy uważasz, że "znany" Cavalino się myli ? :-)

    kiawalino? oczywiście :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2011-01-14 22:03:40
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Samochód z Niemiec, problem z US
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "f" <f...@c...gh> napisał w wiadomości

    > Czy uważasz, że "znany" Cavalino się myli ? :-)
    > "Umowa kupna sprzedaży jest jak najbardziej ważnym dokumentem zawarcia
    > transakcji."

    Co nie znaczy, że sfałszowana również.

  • 33. Data: 2011-01-14 22:05:08
    Temat: Re: Samochód z Niemiec, problem z US
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 14.01.2011 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Nie dziury w calym tylko przepisy. Jakby bylo auto nowe to musialby
    > vat zaplacic. A skoro nie jest nowe to nawet nie moze - sprzedawca
    > musi zaplacic, a urzad bedzie kontrolowal.
    jak nie bylo nowe a sprzedawala firma - mogla sprzedac z vatem nienaliczonym
    jako nabycie wewnatrzwspolnotowe. Informacja o tym jest na fakturze - stad US
    chce ja zobaczyc.

    > Ale umowa byla.
    "lipna". Jak sprzedawala firma to raczej nie wystawiala umowy kupna sprzedazy.
    Chyba ze to firma-krzak ktora podpisala to co handlarz jej podrzucil nie
    czytajac.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 34. Data: 2011-01-14 22:09:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin PJ

    > wydaje mi się ze nikt w DE nie podłożyłby się tak głupio no chyba ze
    > handlarz jest w PL :-) skontaktuj się z ta firma i wyjaśnij sytuacje jak
    > będą podskakiwać postrasz Finanzamtem są wkręceni bardziej od Ciebie

    Chyba żartujesz, przecież napisał, że ma umowę z Niemcem. W razie czego
    handlarz będzie udawał idiotę i twierdził, że go na oczy nie widział.

  • 35. Data: 2011-01-14 22:10:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 14 Jan 2011 22:03:40 +0100 osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

    O'RLY?

  • 36. Data: 2011-01-14 22:11:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pa_blo

    > Uwazam, ze sam sie w to bawic nie powienienes i to handlarz powinien ta
    > fakture "wyczarowac" wiec daj mu ultimatum, ze zglosisz jego watpliwa
    > dzialnosc do US i niech sie o ta fakture martwi.

    Super pomysł, handlarz w najlepszym razie podrobi fakturę, ale będą na
    niej oczywiście dane Artura. W razie wpadki handlarz uda, ze o niczym nie
    wie. Równie dobrze "można" sobie tą fakturę samemu napisać.

  • 37. Data: 2011-01-15 00:39:08
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Super pomysł, handlarz w najlepszym razie podrobi fakturę, ale będą na
    > niej oczywiście dane Artura. W razie wpadki handlarz uda, ze o niczym nie
    > wie. Równie dobrze "można" sobie tą fakturę samemu napisać.

    Wlasnie o to chodzi aby to on zrobil... ryzyko wpadki z taka faktura jest
    nikle. Na wszelki wypadek trzeba zebrac dowody, ze to on "organizowal" ta
    fakture - maile, smsy, nagrywane rozmowy itp. Z drugiej strony nie wiem czy
    jest jakies inne sensowne wyjscie z tej sytuacji, skoro US kwestionuje taki
    dowod zakupu.

    --
    Picasso

  • 38. Data: 2011-01-15 10:27:00
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Wlasnie o to chodzi aby to on zrobil... ryzyko wpadki z taka faktura
    jest nikle.

    firma sprzedała auto za 4k euro Ahmedowi, jeśli na "nowej" fakturze
    będzie coś innego niż cena netto i płatnik VAT UE (a będzie bo
    Kowalski to osoba prywatna) to przy porównaniu faktur porażka
    gwarantowana

    a może poszukaj kogoś z DG (VAT UE) i niech weźmie te auto na siebie,
    wtedy faktura będzie czysta (cena netto i płatnik VAT UE) a potem je
    odkup (ponosisz oczywiście dodatkowe koszty ale sytuacja w miarę
    opanowana)

    ps wydaje mi się ze w Niemczech ruszyła jakaś akcja weryfikacyjna (lub
    zmieniły się przepisy nt. odliczania MwSt.) bo nagle dużo aut okazuje
    się MwST.nicht ausweisbar

    P.

  • 39. Data: 2011-01-15 11:35:26
    Od: "Pa_blo" <jajco|@bajco.py.ly>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

[...]

    Dlatego musi to byc faktura z vatem aby nie ladowala w intrastacie...
    Ponadto gdyby jakims sposobem dostal jako osoba prywatna fakture jako
    nabycie wewnatrzwspolnotowe bez vatu, to ten vat w Polsce mu dolicza. Jako
    osoba prywatna kupujaca od niemieckiej firmy towar objety opodatkowaniem,
    musi zaplacic kwote brutto.

    ps wydaje mi się ze w Niemczech ruszyła jakaś akcja weryfikacyjna (lub
    zmieniły się przepisy nt. odliczania MwSt.) bo nagle dużo aut okazuje
    się MwST.nicht ausweisbar

    Co to znaczy "okazuje sie" ?
    To oznacza, ze na samochod nie jest wystawiany dokument sprzedazy z
    wyszczegolnionym vatem (np faktura vat) a co za tym idzie nic nie mozna
    odliczyc - moze zmienily sie przepisy i tak jak w PL firma moze sprzedac
    uzywany samochod osobowy osobie prywatnej bez vatu.

    --
    Picasso

  • 40. Data: 2011-01-15 12:14:35
    Temat: Re: Odp: Samochód z Niemiec, problem z US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2011, J.F. wrote:

    > Moze sie tez okazac ze faktura jest dla anonimowego odbiorcy.

    Nie ma takiej możliwości :)
    Z przyczyn formalnych faktura musi wskazywać obie strony transakcji.
    Pewnie masz na myśli *paragon* (co wcale nie musi oznaczać "fiskalny").

    pzdr, Gotfryd