  • 31. Data: 2014-04-29 19:00:03
    Temat: Re: Samochód rodzinny do 15tys zł
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 29 Apr 2014 18:11:12 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Nie oglądasz automatów (to nic że sprzedawca tak mówi) - oglądasz
    >dziadowską MCP (zwykła skrzynia z siłownikiem wciskającym sprzęgło), którą
    >trzeba co chwila oduczać kangurów.

    Heh, znajomek ma to w C5. Masakra.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 32. Data: 2014-04-29 19:53:25
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 28 Apr 2014 17:51:32 +0200, Ergie wrote:

    > Nie pisałem o fotelach tylko o miejscu na nogi. Z przodu w zasadzie w
    > każdym aucie większym od Smarta jest wystarczająco miejsca.

    Taka mała dygresja. Siedziałeś kiedyś w Smarcie? :) Bo ja nie jestem
    mały, mam ponad 180cm wzrostu i jak odsunę fotel na maksa, to nóżkami nie
    sięgam do pedałów. Tam jest wuj miejsca.

    Tomek

  • 33. Data: 2014-04-29 20:20:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Apr 2014 17:53:25 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Taka mała dygresja. Siedziałeś kiedyś w Smarcie? :) Bo ja nie jestem
    > mały, mam ponad 180cm wzrostu i jak odsunę fotel na maksa, to nóżkami nie
    > sięgam do pedałów.

    A jak wlaczysz odmrazanie tylnej szyby, to tak fajnie grzeje w plecy, nie?
    ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 34. Data: 2014-04-29 21:13:09
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 29 Apr 2014 20:20:57 +0200, Maciek wrote:

    > A jak wlaczysz odmrazanie tylnej szyby, to tak fajnie grzeje w plecy,
    > nie?

    Ano ;)

    Tomek

  • 35. Data: 2014-04-30 09:59:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości grup

    > Taka mała dygresja. Siedziałeś kiedyś w Smarcie? :)

    Nie siedziałem. Jeździłem parę lat maluchem i mam awersję do wąskich aut.
    Jeden łokieć za oknem drugi na twarzy pasażera, aby zmienić bieg musze
    przełożyć prawą nogę bo inaczej kolano blokuje drążek...

    > Bo ja nie jestem
    > mały, mam ponad 180cm wzrostu i jak odsunę fotel na maksa, to nóżkami nie
    > sięgam do pedałów. Tam jest wuj miejsca.

    A na szerokość? :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2014-04-30 14:36:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Apr 2014 19:00:03 +0200, jerzu napisał(a):

    > Heh, znajomek ma to w C5. Masakra.

    Swoja droga ciekawy zwrot. Kilka lat temu na slowo "automat" wszyscy sie
    krzywili, a "hydrauliczny automat" to juz w ogole kojarzyl sie z
    amerykanskimi samochodami, ktore w opinii przecietnego uzytkownika
    szwabskich furmanek z silnikiem od traktora sa do dupy, wiec to bylo po
    prostu zlo wcielone i badziewie. A na temat tych "fantastycznych"
    wynalazków w rodzaju skrzyn zautomatyzowanych, dwusprzeglowych i CVT
    wznoszono peany.

    A a teraz prosze - wstretny automat hydrauliczny okazal sie jednak
    najlepszy ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 37. Data: 2014-04-30 16:13:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wznoszono peany.
    >A a teraz prosze - wstretny automat hydrauliczny okazal sie jednak

    Troche chyba nie tak - najpierw byly klasyczne amerykanskie automaty
    z hydraulicznym sprzeglem/konwerterem momentu.
    Nawet w niemieckich samochodach.
    Efekt - auto tracilo znacznie na dynamice, zarlo galony paliwa -
    zostawala tylko wygoda w korkach.

    Potem je troche udoskonalili, chyba jakas blokada tego hydrosprzegla
    weszla, moze wiecej biegow - wady sie zmniejszyly, ale nadal byly.

    CVT to zawsze byl wynalazek meteor - pojedyncze samochody to mialy,
    mozna sie byly zachwycac platonicznie, ale miec uzasadnione obawy co
    do trwalosci, kosztow serwisu itp.

    Skrzynie dwusprzeglowe ... VW na to postawil, wady teoretycznie znikly
    ... ale pojawily sie nowe.
    Nie jezdzilem ... ale mysle ze nie jest tak zle jak kolega maluje. To
    sie w koncu milionami sprzedaje.

    Tylko troche mam obaw, ze wymiana tych sprzegiel moze byc kosztowna
    :-)
    Ale moze wytrzymuja 400kkm, skoro praca sie na dwa rozklada :-)

    J.

  • 38. Data: 2014-04-30 16:21:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 16:13:47 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Potem je troche udoskonalili, chyba jakas blokada tego hydrosprzegla
    > weszla, moze wiecej biegow - wady sie zmniejszyly, ale nadal byly.

    Mulaste byly tylko te najstarsze, 2 i 3 biegowe. Ja mam skrzynie z lat 90 z
    3 biegami + OD i lock-upem, ktory sie wlacza przy szybkiej jezdzie ze stala
    predkoscia, a mimo to do setki rozpedzam sie 11 sekund. Wyprzedzanie tez
    calkiem mile ;) A potworek wazy ponad 2 tony.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 39. Data: 2014-04-30 16:27:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś dłuższe trasy do 500km. Większość tras po mieście.
    > Wymagania to jak najtańsza eksploatacja - mała awaryjność i małe spalanie.
    > Bagażnik przynajmniej 450 litrów, dość dużo miejsca w kabinie i
    > jednocześnie nie za duże wymiary zewnętrzne - czyli najlepiej minivan.
    > Przydała by się klima, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka. Nie
    > starszy niż 10 lat.
    >
    > Moje typy:
    > Renault Scenic - ale francuski i podobno awaryjny
    > Citroen Xsara Picasso - wady podobnie jak wyżej

    Co prawda nie minivan, ale proponuję Fiata Stilo.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 40. Data: 2014-05-04 09:43:06
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-27 23:36, Radek D pisze:
> [...]
    >
    > Moje typy:
    > Renault Scenic - ale francuski i podobno awaryjny
    > Citroen Xsara Picasso - wady podobnie jak wyżej

    Raczej szukaj "pełnego" vana. Nawet nie Słyszem o minivanie z 450
    litrowym bagażnikiem.