    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochód rodzinny do 15tys zł
    Date: Wed, 30 Apr 2014 16:13:47 +0200

    >Swoja droga ciekawy zwrot. Kilka lat temu na slowo "automat" wszyscy
    >sie
    >krzywili, a "hydrauliczny automat" to juz w ogole kojarzyl sie z
    >amerykanskimi samochodami, ktore w opinii przecietnego uzytkownika
    >szwabskich furmanek z silnikiem od traktora sa do dupy, wiec to bylo
    >po
    >prostu zlo wcielone i badziewie. A na temat tych "fantastycznych"
    >wynalazków w rodzaju skrzyn zautomatyzowanych, dwusprzeglowych i CVT
    >wznoszono peany.
    >A a teraz prosze - wstretny automat hydrauliczny okazal sie jednak
> [...]

    Troche chyba nie tak - najpierw byly klasyczne amerykanskie automaty
    z hydraulicznym sprzeglem/konwerterem momentu.
    Nawet w niemieckich samochodach.
    Efekt - auto tracilo znacznie na dynamice, zarlo galony paliwa -
    zostawala tylko wygoda w korkach.

    Potem je troche udoskonalili, chyba jakas blokada tego hydrosprzegla
    weszla, moze wiecej biegow - wady sie zmniejszyly, ale nadal byly.

    CVT to zawsze byl wynalazek meteor - pojedyncze samochody to mialy,
    mozna sie byly zachwycac platonicznie, ale miec uzasadnione obawy co
    do trwalosci, kosztow serwisu itp.

    Skrzynie dwusprzeglowe ... VW na to postawil, wady teoretycznie znikly
    ... ale pojawily sie nowe.
    Nie jezdzilem ... ale mysle ze nie jest tak zle jak kolega maluje. To
    sie w koncu milionami sprzedaje.

    Tylko troche mam obaw, ze wymiana tych sprzegiel moze byc kosztowna
    :-)
    Ale moze wytrzymuja 400kkm, skoro praca sie na dwa rozklada :-)

    J.