  • 61. Data: 2012-04-15 11:57:13
    Temat: Re: SZPIEGUJĄCY Android?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2012 19:18:07 +0200, ALEX MR napisał(a):

    > Czy jest jakiś dowód na to że Nokia szpieguje?

    Szpieguje jak szpieguje - ale pozycje wstepnie na roznych podstawach
    wyznacza. Chyba tez na podstawie wifi ... i ciekawe kto tu dane zbiera
    gdzie te wifi sa rozmieszczone - uzytkownicy telefonow nokia calkiem
    nieswiadomie ?

    > BTW jak na razie tylko firmy z KRAINY WOLNOŚCI I DEMOKRACJI (tm) maja
    > takie ciągoty ;-)

    Bo tam taka wolnosc, ze to nie jest zabronione ? :-)

    J.

  • 62. Data: 2012-04-15 12:54:30
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu N 15 04 2012 11:57, J.F. pisze:

    > Szpieguje jak szpieguje - ale pozycje wstepnie na roznych podstawach
    > wyznacza.

    AGPS się to nazywa.

    Chyba tez na podstawie wifi

    A co za różnica JAK sciąga dane z serwerów?

    ... i ciekawe kto tu dane zbiera
    > gdzie te wifi sa rozmieszczone - uzytkownicy telefonow nokia calkiem
    > nieswiadomie ?

    Ale masz jakiś dowód że Nokia faktycznie te dane ściąga i przechowuje?
    Czy tylko sobie tak radośnie piszesz?

    > Bo tam taka wolnosc, ze to nie jest zabronione ? :-)

    Bo też ta ich wolność xuja warta.

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 63. Data: 2012-04-15 14:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 12:54:30 +0200, ALEX MR napisał(a):
    > AGPS się to nazywa.

    A nawet wiecej.

    > Chyba tez na podstawie wifi
    > A co za różnica JAK sciąga dane z serwerów?

    no, jesli serwer na podstawie roznych danych poza gps, znajduje twoja
    pozycje, to wie tez gdzie jestes.

    > Ale masz jakiś dowód że Nokia faktycznie te dane ściąga i przechowuje?
    > Czy tylko sobie tak radośnie piszesz?

    Jesli ustalaja pozycje na podstawie okolicznych sieci wifi, do czego sie
    chyba nawet przyznaja, to musza jakos wiedziec gdzie te sieci sa.
    A jak tego pilnowac, jesli nie po danych uzytkownikow ?

    Nokia akurat w tej dobrej sytuacji, ze w okolicy ma BTS wlasnej produkcji,
    a na nich rozne rzeczy moga byc - wlasne wifi do swiadczenia uslug, same
    odbiorniki namierzajace inne stacje wifi itp ..

    > Bo też ta ich wolność xuja warta.

    No wiesz, do tej pory sie sprawdzala, a teraz postep elektroniki wiele
    zmienia :-)

    J.

  • 64. Data: 2012-04-15 14:07:19
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 14:00:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nokia akurat w tej dobrej sytuacji, ze w okolicy ma BTS wlasnej produkcji,
    > a na nich rozne rzeczy moga byc - wlasne wifi do swiadczenia uslug, same
    > odbiorniki namierzajace inne stacje wifi itp ..

    Zakładając, że się jeszcze jakieś muzealne zachowały...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 65. Data: 2012-04-15 18:25:06
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-04-14 20:39, Waldek Godel pisze:

    > Dowodów nie ma. Ale przesłanki w postaci upartego forsowania ściągania
    > własnej poczty przez Nokia Mail przez jakiś czas też nie są od parady.
    > Choć z drugiej strony wszystko wskazuje, że robili tak nie bo założyli
    > departament szpiegowania, tylko, że taka moda była i inni też tak robili,
    > wicie, rozumicie, trynd taki był.

    Taki jak w BlackBerry z jego serwerami-bramkami BIS/BES? Serwery BIS/BES
    padają i już nie możesz pobrać/wysłać poczty (o ile nie masz
    alternatywnego klienta, który łączy się bezpośrednio z wybranym serwerem
    poczty).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 66. Data: 2012-04-15 18:37:38
    Od: atm <...@v...pl>

    > Dzieki za opisanie mi tego menu ;-)
    >
    > Wyjasnisz jak od wygladu tego menu doszedles do tego, ze wylaczenie lokalizacji
    > sieciowych wylacza AGPS?
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS
    >
    > Zakładam (z każdym postem coraz mniej), że jakieś pojęcie o tym, jak
    > działaja te lokalizacje sieciowe masz?

    Niezwykle elokwetnie sformulowales swa wypowiedz Szanowny Michale.
    Jestem wiec pewny, ze rownie latwo wskazesz mnie, profanowi gpsowemu ten
    sliczny, blyszczacy guziol, ktory wlaczy ten nieznany mi feature A-GPSem
    przez wielu zwany ;P
    Napisalem Ci czym dysponuje SGS2 w zakresie ustalania pozycji, jesli
    wiesz wiecej podziel sie swoja wiedza, jesli nie to.... dziekuje za
    interesujacy komentarz.

    Zrobilem przed chwila eksperyment - polozylem SGS2 na parapecie, gdzie
    widzial kilka satelitow. Testowalem ustalanie pozycji w trzech
    ustawieniach, podaje wraz z czasami zlapania fixa (za kazdym razem
    czyscilem dane gps, wifi w kazdym przypadku wylaczone):

    1. WYLACZONA transmisja pakietowa, WYLACZONE pole "zezwalaj aplikacjom
    na korzystanie z danych pochodzacych z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i
    komorkowe, do okreslania lokalizacji."
    czasy lapania fixa: 56sek, 1.30min, pozniej mial juz wogole problemy ze
    zlapaniem pozycji.

    2. WLACZONA transmisja pakietowa, WYLACZONE pole "zezwalaj aplikacjom na
    korzystanie z danych pochodzacych z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i
    komorkowe, do okreslania lokalizacji."
    czasy lapania fixa: 43sek, pozniej mial juz wogole problemy ze zlapaniem
    pozycji.

    3. WLACZONE transmisja pakietowa, WLACZONE pole "zezwalaj aplikacjom na
    korzystanie z danych pochodzacych z takich zrodel jak sieci Wi-Fi i
    komorkowe, do okreslania lokalizacji."
    czasy lapania fixa: 2sek, 4sek, pozniej rowniez nie bylo zadnych
    problemow z ustalaniem pozycji.

    Slowo komentarza na niedziele?

  • 67. Data: 2012-04-15 19:37:28
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 18:25:06 +0200, Krystek napisał(a):

> [...]
    > padają i już nie możesz pobrać/wysłać poczty (o ile nie masz
    > alternatywnego klienta, który łączy się bezpośrednio z wybranym serwerem

    BIS/BES to trochę inna historia - jak to powstawało, to nie było innego
    sposobu na push. Oprócz tego właśnie Blackberry było znane z tego, że
    prywatność i poufność była posunięta aż za daleko. Dopiero ostatnio zostali
    zmuszeni do dopuszczenia róznych agencji rządowych. Pozostaje nadzieja, że
    tylko rządowych. W każdym razie BIS/BES to nienajlepszy przykład.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 68. Data: 2012-04-15 22:09:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 18:37:38 +0200, atm napisał(a):
> [...]
    > komorkowe, do okreslania lokalizacji."
    > czasy lapania fixa: 56sek, 1.30min, pozniej mial juz wogole problemy ze

    Byc moze nalezalo powtorzyc - po pierwszym fixie telefon dysponuje
    almanachem. Skorzysta, nie skorzysta, wyczysciles, nie wyczysciles - nie
    wiadomo.

> [...]
    > komorkowe, do okreslania lokalizacji."
    > czasy lapania fixa: 2sek, 4sek, pozniej rowniez nie bylo zadnych

    No, tak prawde mowiac to ciagle zostaje pewna szansa ze w pkt 2 czekal na
    almanach z satelitow, a pkt 3 bral z internetu i dlatego tak szybko ;-)

    Do sprawdzenia:
    1) zlapac dokladny moment fixa, almanachy sa transmitowane co 30s, moze
    zauwazymy podobna korelacje, aczkolwiek powatpiewam,

    2) powtorzyc pomiar w otwartym terenie, odbicia moga przeszkadzac,

    3) sprawdzic jak sie zachowuje pozycja w pkt 3 - z wifi bedzie tylko
    zgrubna, jak GPS chwyci powinna sie zmienic. Na wszelki wypadek
    przetestowac w nieco innym miejscu.

    4) zgromadzic pare urzadzen z wifi, wpisac rozne SSID, stanac gdzies w
    polu, zlapac fixa pare razy, zmienic pozycje, odpalic pod dachem w
    sasiedztwie tych samych urzadzen.

    P.S. W symbianie opcji az za duzo. Jak oni sobie wyobrazaja wlaczenie
    ustalania przez wifi, przy wylaczonym korzystaniu z "serwera
    pozycjonowania" ?

    A propos - serwer to supl.nokia.com. Cos od supply, czy
    Serwer Ustalania Pozycji ?

    J.

  • 69. Data: 2012-04-15 23:13:18
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-15 22:09, J.F. wrote:

> [...]
    > pozycjonowania" ?
    >
    > A propos - serwer to supl.nokia.com. Cos od supply, czy

    Pewnie dobrze prawisz odnosnie testow, ale zycia mi na takie zeczy
    szkoda ;] Tyle co przetestowalem pokazuje wyraznie, ze trzeba sprzedac
    swoja pozycje Googlowi, zeby zlapac szybko fixa. Testy robilem
    naprzemiennie, poniewaz chcialem miec pewnosc, ze faktycznie cos nie
    zostalo w pamieci. Z wlaczonym googlowym pozycjonowaniem zawsze szlo jak
    burza w pozostalych przypadkach zawsze lapal znacznie wolniej lub wogole
    gdy nieco pozniej ktorys z satelitow zniknal z pola widzenia.
    Znalazlem dzisiaj dwa programy ladujace dane o satelitach tyle ze zaden
    nie dziala poprawnie na SGS2, tzn mam na mysli program ktory o ustalonej
    porze pobierze dane z internetu. Jest GPS Status bodajze, ktory laduje
    dane tyle ze nie ma opcji ustawiania godziny.
    W kazdym razie szkoda, ze Google zagral w ten sposob. Nastepnym
    ograniczeniem bedzie 100 kontaktow a jesli ktos bedzie chcial miec
    wiecej bedzie musial zsynchronizowac dane z chmura googlowa?

  • 70. Data: 2012-04-15 23:14:38
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-15 22:09, J.F. wrote:

> [...]
    > pozycjonowania" ?
    >
    > A propos - serwer to supl.nokia.com. Cos od supply, czy

    Pewnie dobrze prawisz odnosnie testow, ale zycia mi na takie rzeczy