  • 51. Data: 2010-01-21 22:42:00
    Temat: Re: SUV
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010 09:05:06 -0800 (PST), JAM wrote:
    >To jest twierdzenie nieprecyzyjne. Na duzych SUV i na duzych pick-up
    >firmy samochodowe odnotowuja najwiekszy jednostkowy zysk nawet
    >obecnie. Lina full-size truck to najbardziej dochodowa linia pojazdow
    >zarowno dla GM jak i dla firmy Ford. Problemem jest spadek popytu,
    >ktory powoduje, ze firmy nie sprzedaja tak duzo tych pojazdow jak
    >planowaly. Stad zamykanie fabryk i brak gotowki na pokrycie start
    >zwiazanych z produkcja malych pojazdow kompaktowych, ktorych sprzedaz
    >sama w sobie nie potrafi pokryc kosztow ich produkcji.

    Czekaj Jacku czekaj ... skoro te maluchy tak sie nie oplacaja, to po
    cholere je robic ? przestac, nie bedzie malych, to ludzie kupia duze,
    a na tych sie przeciez wiecej zarobi :-)

    A moze w Korei i Japonii potrafi pokryc koszta ?
    I we Fiacie, i w VW ...

    Inna sprawa ze zupelnie nie rozumiem dlaczego roznice w kosztach
    produkcji roznych rozmiarow mialyby byc adekwatne do roznic w salonach
    :-) Stal jest tania, farba i szklo tez..

    >To jeden z
    >powodow, dla ktorych na przyklad oddzial Opel od prawie 10 lat nie
    >przyniosi GM zysku lecz straty siegajace kilkuset milionow USD kazdego
    >roku.

    Przynosi straty GM czy sobie ? Ksiegowosc w koncernach bywa
    skomplikowana :-)

    J.

  • 52. Data: 2010-01-21 22:44:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    wiadomoscinews:hj70st$ipt$1@news.onet.pl...

    >Nie wszystkie sa takie ciasne. jest kilka SUV o rozmiarach i ergonomi
    >wnetrza przewyzszajacej sporo najlepsze osobowe. Na przyklad Lexus
    >LX10, Toyota Sequoia czy Nissan Armada o amerykanskich nie
    >wspominajac.

    Miedzy Atlantykiem a Bugiem ich nie sprzedaja [chyba] :-(

    Poza tym ja patrze inaczej .. da sie do nich wsadzic dwumetrowe narty,
    cztery plecaki i wygodnie pojechac w 4 osoby ?

    J.

  • 53. Data: 2010-01-22 11:28:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:26:38 +0100, cztery napisał(a):
    > Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod
    > uwage przy zakupie auta.

    Ten po liftingu? Bo szczerze mówiąc, to ja na pierwszy rzut oka nie
    odróżniam C5 II od C5 III - tzn. wiem że się różnią, ale nie jest to tak
    drastyczna różnica jak między pierwszą C5 a tą odświeżoną wersją (pierwsza
    C5 też mi się nie podoba)...

    > Za mojego 170 konnego RSa zaplacilem 86 kzl we wrzesniu 2008. Wtedy nie bylo
    > jeszcze nowej C5. W styczniu tego roku znajomu kupil za 109kzl bardzo bogato
    > wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie auto
    > to bardzo dobra cena.

    No, ale jeśli mowa o 2.2hdi to już sama różnica między 2.0 a 2.2 to jakieś
    20kpln :) Ja się zadowalam mniejszymi mocami - i tak ich prawie nigdy nie
    wykorzystuję, a nawet te obecne 100kW wystarcza do dynamicznego wyprzedzania
    jeśli jest taka potrzeba. W mojej wersji to bardziej bixenonów brakuje niż
    dodatkowych 40KM :) Natomiast przy zakupie wyszło coś koło 85kpln, podczas
    gdy "nowa octavia" o porównywalnym (ale gorszym) wyposażeniu i z podobnym
    silnikiem kosztowała chyba 93kpln ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 54. Data: 2010-01-22 11:30:30
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:44:59 +0100, J.F napisał(a):
    > Poza tym ja patrze inaczej .. da sie do nich wsadzic dwumetrowe narty,

    Teraz się na carvingach jeździ :P
    A na serio to narty wozi się na dachu - od tego są relingi i ew. bagażnik
    dachowy. Narty przewożone w samochodzie to nonsens i masakra przy
    ewentualnym wypadku...

    > cztery plecaki i wygodnie pojechac w 4 osoby ?

    To jak najbardziej.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 55. Data: 2010-01-22 11:33:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:42:00 +0100, J.F napisał(a):
    > On Thu, 21 Jan 2010 09:05:06 -0800 (PST), JAM wrote:

    [...]

> [...]
    > a na tych sie przeciez wiecej zarobi :-)
    >
    > A moze w Korei i Japonii potrafi pokryc koszta ?

    Też tu czuję kreatywną księgowość bardziej niż jakieś wielkie straty...

    > Inna sprawa ze zupelnie nie rozumiem dlaczego roznice w kosztach
    > produkcji roznych rozmiarow mialyby byc adekwatne do roznic w salonach
    >:-) Stal jest tania, farba i szklo tez..

    No i pewnie o to właśnie chodzi - że w produkcji SUV kosztuje niewiele
    więcej od jakiegoś wypierdka z silnikiem od kosiarki, a w salonie inkasuje
    się za niego o połowę albo i 2x więcej :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 56. Data: 2010-01-22 12:10:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    > Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod
    > uwage przy zakupie auta.

    Tak przy okazji: rzuciłem okiem na stronę Citroena... i jestem w szoku:
    C5 tylko jako sedan i combi? Szkoda - bardzo lubię C5 i pewnie kiedyś bym
    myślał o przesiadce na nowsze, a tymczasem pozostaje je skreślić za brak
    wersji hatchbak i tym samym tylnej wycieraczki - dla mnie totalna
    dyskwalifikacja :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 57. Data: 2010-01-22 13:55:46
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 22 sty 2010 o 12:10 GMT, Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > myślał o przesiadce na nowsze, a tymczasem pozostaje je skreślić za brak
    > wersji hatchbak i tym samym tylnej wycieraczki - dla mnie totalna

    A np. Audi A4 czy Peugeot 407 czy ford mondeo, maja wersje hatchbak? wersje
    hatchbak to tyko raczej w klasie kompatk...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 58. Data: 2010-01-22 14:21:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 13:55:46 +0100, Brzezi napisał(a):
    > A np. Audi A4 czy Peugeot 407 czy ford mondeo, maja wersje hatchbak? wersje
    > hatchbak to tyko raczej w klasie kompatk...

    Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem. A jeśli nie ma ich w wersjach
    hatchback (czy może raczej liftback) to po prostu nie jest to oferta dla
    mnie ;) Tak jak pisałem, brak tylnej wycieraczki jest IMHO dla samochodu
    dyskwalifikujący.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 59. Data: 2010-01-22 14:48:34
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem.

    A4 w wersji hatchback to A5.

  • 60. Data: 2010-01-22 15:17:39
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 22 sty 2010 o 14:48 GMT, Przemek V napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A4 w wersji hatchback to A5.

    A5 to jest coupe

    Pozdrawiam