  • 41. Data: 2010-01-21 15:56:00
    Temat: Re: SUV
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > By spojrzeć w lusterko - nie, ale gorzej ze sprawdzeniem czy coś Ci nie
    > jedzie na sąsiednim pasie tuż przy lewym tylnym kole. Zwłaszcza w C5 jest
    > IMHO wyjątkowo kiepsko - widoczność kiepska...

    Ale w tym nowym C5 ? Ja jezdzilem i moim zdaniem bylo wszystko ok jesli
    chodzi o widocznosc.
    BTW, bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie to autko i szczerze mowiac troche
    zaluje, ze sie pospieszylem z zakupem mojej octavii. Dokladajac 20 kzl
    wiecej mialbym moim zdaniem duzo wygodniejsze i cichsze w srodku auto.

  • 42. Data: 2010-01-21 15:56:28
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > A to już jest sensownie zadane pytanie.

    Swietnie. To jeszcze zamiesc odpowiedz.

  • 43. Data: 2010-01-21 16:07:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 15:56:00 +0100, cztery napisał(a):
    > Ale w tym nowym C5 ? Ja jezdzilem i moim zdaniem bylo wszystko ok jesli
    > chodzi o widocznosc.

    Poprzednie - rocznik 2005. Może trochę dramatyzuję z tym widokiem do tyłu ;)
    ale po prostu codziennie przejeżdżam przez skrzyżowanie gdzie włączam się
    niemal równolegle do ruchu na innej ulicy - na zielonej strzałce - i jest to
    dosyć uciążliwe w C5 (na lusterko w takiej sytuacji nie bardzo można liczyć).

    > BTW, bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie to autko i szczerze mowiac troche
    > zaluje, ze sie pospieszylem z zakupem mojej octavii. Dokladajac 20 kzl
    > wiecej mialbym moim zdaniem duzo wygodniejsze i cichsze w srodku auto.

    Jak dla mnie to Octavia jest duuużo niżej od C5 jeśli chodzi o komfort i
    wyposażenie - a cenowo wychodziła w 2005 prawie identycznie jak ten C5 więc
    w ogóle nawet nie było nad czym się zastanawiać ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 44. Data: 2010-01-21 17:52:56
    Od: JAM <j...@y...com>

    wiadomoscinews:hj70st$ipt$1@news.onet.pl...

    > Raczej duze na zewnatrz i ciasne wewnatrz.

    Nie wszystkie sa takie ciasne. jest kilka SUV o rozmiarach i ergonomi
    wnetrza przewyzszajacej sporo najlepsze osobowe. Na przyklad Lexus
    LX10, Toyota Sequoia czy Nissan Armada o amerykanskich nie
    wspominajac.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 45. Data: 2010-01-21 18:05:06
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 20, 8:47 am, "TW" <t...@n...com> wrote:

    > General Motors
    > od tego czasu zamknal 4 fabryki SUVow a Wielka Trojca z Detroit odnotowuje
    > straty ze sprzedazy tego typu aut.

    To jest twierdzenie nieprecyzyjne. Na duzych SUV i na duzych pick-up
    firmy samochodowe odnotowuja najwiekszy jednostkowy zysk nawet
    obecnie. Lina full-size truck to najbardziej dochodowa linia pojazdow
    zarowno dla GM jak i dla firmy Ford. Problemem jest spadek popytu,
    ktory powoduje, ze firmy nie sprzedaja tak duzo tych pojazdow jak
    planowaly. Stad zamykanie fabryk i brak gotowki na pokrycie start
    zwiazanych z produkcja malych pojazdow kompaktowych, ktorych sprzedaz
    sama w sobie nie potrafi pokryc kosztow ich produkcji. To jeden z
    powodow, dla ktorych na przyklad oddzial Opel od prawie 10 lat nie
    przyniosi GM zysku lecz straty siegajace kilkuset milionow USD kazdego
    roku. Jednym z niechetnie ujawnianych faktow (politycznie niepoprawne,
    przyprawia zielonych o wysypke) jest fakt, ze w 2009 roku najglebszego
    kryzysu przemyslu motoryzacyjnego w USA liniami przynoszacymi firmom
    najwieksze zyski byly nadal linie full-size truck a konkurencja
    japonska nadal sporo inwestuje w te typy pojazdow, choc ze wzgledow
    politycznych naglasnia sie w mediach raczej wchodzace modele pojazdow
    hybrydowych.

  • 46. Data: 2010-01-21 18:26:38
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > więc
    > w ogóle nawet nie było nad czym się zastanawiać ;)

    Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go pod
    uwage przy zakupie auta.
    Za mojego 170 konnego RSa zaplacilem 86 kzl we wrzesniu 2008. Wtedy nie bylo
    jeszcze nowej C5. W styczniu tego roku znajomu kupil za 109kzl bardzo bogato
    wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie auto
    to bardzo dobra cena.

  • 47. Data: 2010-01-21 18:44:49
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" < napisał w wiadomości ...

    > E tam "tragedię". Ta najsłabsza Kia Sportage ma do setki 11,5 sekundy.

    chyba z dużej górki, z wiatrem i z żaglem... :)

  • 48. Data: 2010-01-21 19:12:41
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    nim pisze:
    > Witam
    >
    > Obserwujac obecne trendy w motoryzacji zaczynam sie zastanawiac czy
    > aby SUV'y nie stana sie w najblizszym czasie najpopularniejsza klasa
    > aut.

    Nie. Mimo, że producenci pewno bardzo by chcieli.

    > Dla producentow byloby to korzystne gdyz sa one drozsze niz auta
    > kompaktowe. Z kolei dla klienta jedyna wada SUV'a sa wlasnie koszty
    > (zakupu i eksploatacji) poza tym auto takie nie ma chyba wad.
    >
    > Jak wam sie wydaje czy za kilka lat wszyscy bedziemy jezdzic SUVami?

    Zdecydowanie nie, nawet przy poniższym założeniu.

    > Oczywiscie przy zalozeniu ze spoleczenstwo bedzie sie bogacic w
    > aktualnym tempie i nie dopadnie go zaden kryzys.

    Najpopularniejsze będą klasa kompakt i B (nie wiem, co jest
    popularniejsze obecnie). SUVy w zakupie i utrzymaniu są zbyt drogie, aby
    ludzie tak ot kupowali je na wyrost. Prawdę mówiąc i tak większość ludzi
    ich nie potrzebuje. Ja widzę natomiast wzrost zainteresowania autami
    rodzinnymi (scenic, alhambra/galaxy/sharan, touran, zafira, itd.)
    Aha, zdefiniujmy klasę SUVów. Q7 to SUV, a Q5 też?

    --
    pozdr,
    W.

  • 49. Data: 2010-01-21 19:17:32
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Przemek V pisze:
    [..]

    > Inny przykład downsizingu - Volvo S80 (1630 kg) można kupić z silnikiem 1.6
    > Diesel 109 KM...

    Superb 1.9TDI (a w planach jest chyba 1.6TDI, oba 105KM) będzie miał
    godnego ściganta ;) Myślę, że w krajach gdzie nie ma dużego ruchu (np.
    Skandynawia) sprawdzi się on. Jeździłem Mondeo 1.8tdci (ten najnowszy,
    strasznie ciężki jest) z 4-ma osobami w Danii. Słaby, ale dawał radę. W
    Polsce niestety trzeba mieć auto i zdolności niemal wyścigowe, aby
    sprawnie się poruszać.

    --
    Pozdr,
    W.

  • 50. Data: 2010-01-21 19:32:39
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > strasznie ciężki jest) z 4-ma osobami w Danii. Słaby, ale dawał radę. W
    > Polsce niestety trzeba mieć auto i zdolności niemal wyścigowe, aby

    Dokładnie. Tam gdzie ostro egzekwowane są przepisy i autostradami jeździ się
    max 110 km/h a wyprzedzanie jest traktowane na równi z kazirodztwem takie
    auta mają sens.