  • 21. Data: 2014-12-04 23:10:19
    Temat: Re: SSD a AHCI
    Od: atm <...@v...pl>

    http://pclab.pl/art54468-7.html

  • 22. Data: 2014-12-06 00:31:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    atm wrote:

    > Hmmm, przeczytaj dokladnie to co napisalem: "Dodatkowo na tym drugim
    > robisz sobie kopie SSD ze swiezo zainstalowanym systemem, ze wszystkimi
    > sterownikami, programami itd. W razie klopotow kilka/kilkanascie minut i
    > po zawodach"
    > Tego raczej nie zmiescisz na plycie a do backupu calego dysku osobiscie
    > korzystam z funkcji W7, sa oczywiscie aplikacje, ktore zrobia to samo
    > udostepniajac wiecej opcji konfiguracyjnych.

    Nie trzeba kosztownego SSD, żeby robić sobie takie backupy. Na byle
    jakim dysku można sobie w kilka chwil utworzyć partycję C na system i D
    na resztę.
    Odrębna historia, że takie backupy trzeba robić regularnie, bo system
    się zmienia - aktualizacje, konfiguracje, nowe sterowniki, programy itd.

  • 23. Data: 2014-12-06 00:35:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    atm wrote:

    > I wszystko w jednej obudowie - juz w tym momecie w kwestii
    > bezpieczenstwa wypada gorzej. Ale mniejsza, moze dla watkotworcy nei
    > jest to kluczowa sprawa. Oprocz SSD z systemem mam dwa Caviary Black
    > spiete w RAID1 i sprawe bezpieczenstwa mam rozwiazana.

    I jesteś zadowolony.
    Ta impreza kosztowała jakieś 5 razy więcej niż SSHD o tej samej
    pojemności. Jak doliczyć koszt obudowy, która mieści 3 dyski i koszt
    przestrzeni zajmowanej przez taki potężny sprzęt, to już nie jest taki miło.

  • 24. Data: 2014-12-06 00:37:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    atm wrote:

    > To ile ten weekend tam kosztuje?
    > Bo Crucial mx100 128GB zaczyna sie od 260zl do bodajze 400zl za 256GB
    > Ale nie zamierzam piersia wlasna bronic idei dwoch dyskow, we
    > wspomnianym przez Ciebie przypadku moze ma to sens, poza tym w czesci
    > SSD beda buforowane nie tylko podstawowe pliki systemowe ale tez inne,
    > ktore przy dwoch dyskach znalazly by sie na talerzowym. Tyle, ze 8GB SSD
    > rozpusta nie jest i wiele tam nie wejdzie. Zas przy dwoch dyskach cala
    > wirtualna siedzi sobie na szybkim SSD. Wybor nalezy do pytajacego - nie
    > ma jedynej slusznej odpowiedzi.

    W czasach gdy 8 GB RAM staje się powoli standardem plik wymiany mam
    wyłączony, gdyż nie jest do niczego potrzebny.

  • 25. Data: 2014-12-06 10:49:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 06 Dec 2014 00:37:28 +0100, Poldek napisał(a):

    (ciach...)
    > W czasach gdy 8 GB RAM staje się powoli standardem plik wymiany mam
    > wyłączony, gdyż nie jest do niczego potrzebny.

    Bardzo ciekawa teoria. Szkoda tylko, że średnio prawdziwa.
    http://lifehacker.com/5426041/understanding-the-wind
    ows-pagefile-and-why-you-shouldnt-disable-it

    [ Bóg jest hipotezą konieczną dla zaspokojenia rozumu. (I. Kant) ]

  • 26. Data: 2014-12-06 10:49:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 06 Dec 2014 00:35:15 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > pojemności. Jak doliczyć koszt obudowy, która mieści 3 dyski i koszt
    > przestrzeni zajmowanej przez taki potężny sprzęt, to już nie jest taki miło.

    Hybrydowy Seagate 1TB z 8GB pamięci flash wyceniany jest na 309 PLN.

    Crucial MX100 128GB to w tej chwili koszt około 270 PLN
    Caviar Black 1TB wyceniany jest na 304 PLN.
    Czyli razem mamy 878 PLN.

    Pięciokrotnie więcej my ass...

    [ Jeśli chcesz prowadzić fascynującą rozmowę z kobietą, to w zupełności ]
    [ wystarczy abyś od czasu do czasu kiwnął głową. (JoeMonster.org) ]

  • 27. Data: 2014-12-06 12:06:20
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Poldek" <p...@i...pl> wrote in message

    > I na tym właśnie polega geniusz tego rozwiązania.
    > Za cenę minimalnie jedynie wyższą niż zwykły HDD otrzymujemy coś, co w
    > codziennym używaniu sprawuje się tak samo jak kosztowny zestaw SSD+HDD.

    Zgoda , glupie w zamiarze nie jest ale 8GB na dzisiejsze czasy to stanowczo za MAŁO
    !

    Swego czasu "jechalem" na hybrydowym 2.5-owcu Seagate w ktorym bylo tylko 4GB
    powierzchni flashowej - to byly pierwsze dyski tego typu. Przy skoncentrowaniu sie
    tylko na testach bylo rzeczywiscie widac efekt pracy prawie jak z SSD. W normalnej
    pracy hmm... czy ja wiem.

    Jednak dzialalo to dopiero po 2-3 odczycie (kiedy logika dysku skopiowala te ostatnio
    uzyte dane na SSD).

    Niech zrobią takiego SSHD ale wielkością powierzchni SSD tak ze 100GB to wtedy
    pogadamy.

  • 28. Data: 2014-12-06 12:40:19
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-06 00:35, Poldek wrote:

> [...]
    > pojemności. Jak doliczyć koszt obudowy, która mieści 3 dyski i koszt
    > przestrzeni zajmowanej przez taki potężny sprzęt, to już nie jest taki

    Moje rozwiazanie z RAID'em 1 jest odpowiednie dla mnie, wcale nie
    polecam go pytajacemu.
    Strasznie nastawiles sie na oszczednosci, idac tym tropem najlepiej
    kupic tani talerzowy a reszte faktycznie przeznaczyc na weekend w fajnym
    miejscu. Tyle, ze dysku nie kupuje sie na weekend, taka oszczednosc
    bedzie odbijala sie przez nastepny rok lub kilka lat.
    Ktos kto szuka SSD w 90% szuka rowniez wynikajacej z tego rozwiazania
    prekosci. Kwestia finansow jest dopiero na drugim lub nastepnym miejscu.
    SSHD jest w wielu kwestiach polsrodkiem, w niektorych sytuacjach byc
    moze faktycznie dobrym wyborem ale w kwestii predkosci akurat nie
    blysnie zbytnio.
    Z ciekawosci - Poldek, posiadasz lub posiadales wspolczesny SSD?

  • 29. Data: 2014-12-06 12:42:56
    Od: atm <...@v...pl>

    > W czasach gdy 8 GB RAM staje się powoli standardem plik wymiany mam
    > wyłączony, gdyż nie jest do niczego potrzebny.

    Kwestia konkretnych programow oraz obciazenia komputera. Mam 24GB i
    gdybym wyłączył plik wymiany co jakis czas mialbym piekne wykrzaczenie.

    Z tym wlaczeniem wirtualnej to jak z usunieciem jednej nerki przez
    biegacza - zawsze bedzie mial troche lzej podczas biegu... ;]

  • 30. Data: 2014-12-06 12:53:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-06 00:31, Poldek wrote:

    > Nie trzeba kosztownego SSD, żeby robić sobie takie backupy. Na byle
    > jakim dysku można sobie w kilka chwil utworzyć partycję C na system i D
    > na resztę.

    Ale o jakim kosztownym SSD mowisz? Crucial za 280-400zl? Naprawde to
    taki straszny wydatek? Nawet w skali 2-3lat?
    Wcale nie sugerowalem, ze w ktorymkolwiek momencie jest potrzebny SSD,
    zeby wykonac backup jednego dysku na drugim. Mialem na mysli
    bezpieczenstwo i swobode. Twoj najszybszy dysk nie jest zwiazany z
    wolniejszym, mozesz w dowolnej chwili wymienic ktorys z nich.
    Bezpieczenstwo rowniez wzrasta wraz z pojawieniem sie drugiego dysku. Co
    Ci po backupie systemu na dysku, ktory sie popsul?

    > Odrębna historia, że takie backupy trzeba robić regularnie, bo system
    > się zmienia - aktualizacje, konfiguracje, nowe sterowniki, programy itd.

    Wcale nie potrzeba, lub inaczej - kto co lubi. Instaluje system,
    instaluje na nim drivery i wszystkie potrzebne programy, konfiguruje
    calosc wg wlasnych potrzeb i robie obraz dysku na drugim. W przypadku
    padniecia systemu przywracam system z drugiego dysku i po sprawie. A ze
    Windows bedzie mial kilkadziesiat-kilkaset aktualizacji lub Nvidia
    podesle nowe sterowniki to taki problem wyrazic zgode na jedno oraz
    drugie i pojsc zrobic sobie kawe? Stanowczo wole drugie rozwiazanie niz
    instalowanie systemu od zera.