  • 11. Data: 2014-12-04 18:00:26
    Temat: Re: SSD a AHCI
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    atm wrote:

    > Moze i prosciej ale czy lepiej?
    > Zobacz w tekscie benchmarki:
    > http://www.spidersweb.pl/2014/01/dysk-ssd-kompendium
    .html
    > Dochodzi tez kwestia bezpieczenstwa.

    W takiej sytuacji, że płyta główna i jej kontroler nie był projektowany
    do dysków SSD to jednak zastosowanie "lepszego" SSD może dać w
    rezultacie opłakane skutki, jak np. wspomniany tu już przedwczesny pad
    dysku w najmniej spodziewanym momencie.
    A jak policzyć relację ceny do "lepszości" to w przypadku takiej
    starszej płyty na pewno ta relacja wyjdzie lepsza dla SSHD, który sam
    sobie kontroluje solid state, a dla kontrolera jest widoczny jak zwykły
    HDD no i za pieniążki oszczędzone na SSD można pojechać z dziewczyną na
    weekend do Polańczyka.

  • 12. Data: 2014-12-04 18:02:37
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-12-04 o 18:00, Poldek pisze:
    > A jak policzyć relację ceny do "lepszości" to w przypadku takiej
    > starszej płyty na pewno ta relacja wyjdzie lepsza dla SSHD, który sam

    Dysk SSHD ma 1 tera przy czym 8 giga flash, to stanowi zaledwie 0.8%

  • 13. Data: 2014-12-04 18:14:28
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    atm wrote:

    > Dodatkowo na tym drugim robisz sobie kopie SSD ze swiezo zainstalowanym
    > systemem, ze wszystkimi sterownikami, programami itd. W razie klopotow:
    > kilka/kilkanascie minut i po zawodach, niezaleznie czy bylo to
    > spowodowane awaria windowsa czy wymiana gwarancyjna dysku.

    Aby zrobić sobie kopię świeżo zainstalowanego systemu ze sterownikami
    nie potrzeba koniecznie kosmicznej technologii SSD. Można to zrobić
    nawet na DVD-R DL w cenie 5 zł.
    Te "kilkanaście minut" to nie "po zawodach", tylko dopiero początek
    mozolnego konfigurowania i ustawiania wszystkiego, co ostatnio przed
    awarią na komputerze było. W przypadku wystąpienia problemu
    sensowniejsze wydaje się korzystanie z wbudowanej w Windows funkcji
    punktu przywracania.

  • 14. Data: 2014-12-04 18:16:59
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Borneq wrote:

    > Dysk SSHD ma 1 tera przy czym 8 giga flash, to stanowi zaledwie 0.8%

    I na tym właśnie polega geniusz tego rozwiązania.
    Za cenę minimalnie jedynie wyższą niż zwykły HDD otrzymujemy coś, co w
    codziennym używaniu sprawuje się tak samo jak kosztowny zestaw SSD+HDD.

  • 15. Data: 2014-12-04 19:11:30
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > awarią na komputerze było. W przypadku wystąpienia problemu sensowniejsze
    > wydaje się korzystanie z wbudowanej w Windows funkcji punktu przywracania.

    Myślę podobnie czyli "wydaje się".

    --
    marfi

  • 16. Data: 2014-12-04 20:58:56
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > sobie kontroluje solid state, a dla kontrolera jest widoczny jak zwykły
    > HDD no i za pieniążki oszczędzone na SSD można pojechać z dziewczyną na

    To ile ten weekend tam kosztuje?
    Bo Crucial mx100 128GB zaczyna sie od 260zl do bodajze 400zl za 256GB
    Ale nie zamierzam piersia wlasna bronic idei dwoch dyskow, we
    wspomnianym przez Ciebie przypadku moze ma to sens, poza tym w czesci
    SSD beda buforowane nie tylko podstawowe pliki systemowe ale tez inne,
    ktore przy dwoch dyskach znalazly by sie na talerzowym. Tyle, ze 8GB SSD
    rozpusta nie jest i wiele tam nie wejdzie. Zas przy dwoch dyskach cala
    wirtualna siedzi sobie na szybkim SSD. Wybor nalezy do pytajacego - nie
    ma jedynej slusznej odpowiedzi.

  • 17. Data: 2014-12-04 21:02:41
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-04 18:16, Poldek wrote:

    > I na tym właśnie polega geniusz tego rozwiązania.
    > Za cenę minimalnie jedynie wyższą niż zwykły HDD otrzymujemy coś, co w
    > codziennym używaniu sprawuje się tak samo jak kosztowny zestaw SSD+HDD.

    Naprawde tak samo? Jak zauwazyl przedmowca bedzie to tylko 8GB;
    najczesciej uzywanych danych ale ilosc ta jest bardzo mala.
    Predkosc, zwiazana z w/w iloscia.
    Bezpieczenstwo? Niestety dyski SSD wciaz obarczone sa wadami wieku
    dzieciecego (swoja droga dlugo te wady sie ciagna) vide ostatnie
    problemy z wydajnoscia dysku SSD Samsunga. Co dwa dyski to nie jeden a
    wrazliwe dane wolalbym jednak trzymac na dobrym talerzowym.

  • 18. Data: 2014-12-04 21:05:46
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > awarią na komputerze było. W przypadku wystąpienia problemu
    > sensowniejsze wydaje się korzystanie z wbudowanej w Windows funkcji

    Hmmm, przeczytaj dokladnie to co napisalem: "Dodatkowo na tym drugim
    robisz sobie kopie SSD ze swiezo zainstalowanym systemem, ze wszystkimi
    sterownikami, programami itd. W razie klopotow kilka/kilkanascie minut i
    po zawodach"
    Tego raczej nie zmiescisz na plycie a do backupu calego dysku osobiscie
    korzystam z funkcji W7, sa oczywiscie aplikacje, ktore zrobia to samo
    udostepniajac wiecej opcji konfiguracyjnych.

  • 19. Data: 2014-12-04 22:45:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    atm wrote:

    > Naprawde tak samo? Jak zauwazyl przedmowca bedzie to tylko 8GB;
    > najczesciej uzywanych danych ale ilosc ta jest bardzo mala.
    > Predkosc, zwiazana z w/w iloscia.

    Widać, że nie miałeś nigdy SSHD.

> [...]
    > problemy z wydajnoscia dysku SSD Samsunga. Co dwa dyski to nie jeden a
    > wrazliwe dane wolalbym jednak trzymac na dobrym talerzowym.

    SSHD jest najprostszym rozwiązaniem, które ci to daje. Dane są trzymane
    na HDD, a te pliki, które są czytane najczęściej mają zrobione kopie w
    keszu solid state.

  • 20. Data: 2014-12-04 23:02:26
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-12-04 22:45, Poldek wrote:

    > Widać, że nie miałeś nigdy SSHD.

    Masz racje - nie mialem. Wczesniejsze doswiadczenia nauczyly mnie, ze
    hybrydy to z reguly ni pies ni wydra.
    Szukam testow, benchmarkow, ktore pokazaly by hybrydy w dobrym swietle,
    gdzie ich wydajnosc zblizyla by sie do taniego SSD Cruciala...nie
    znajduje, moze bedziesz cos w stanie podeslac. Zas tego typu zestawienia
    pokazuja ich slaba wydajnosc:
    http://hdd.userbenchmark.com/Compare/WD-VelociRaptor
    -1TB-vs-Seagate-Desktop-SSHD-1TB/1389vs1784

    > SSHD jest najprostszym rozwiązaniem, które ci to daje. Dane są trzymane
    > na HDD, a te pliki, które są czytane najczęściej mają zrobione kopie w
    > keszu solid state.

    I wszystko w jednej obudowie - juz w tym momecie w kwestii
    bezpieczenstwa wypada gorzej. Ale mniejsza, moze dla watkotworcy nei
    jest to kluczowa sprawa. Oprocz SSD z systemem mam dwa Caviary Black
    spiete w RAID1 i sprawe bezpieczenstwa mam rozwiazana.