  • 71. Data: 2016-01-21 14:26:05
    Temat: Re: SONDA wraca
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:56a09ac0$0$694$65785112@news.neostrada.pl...

    > Takie same w znaczeniu, że takie przekroje pamiętam z pracowni szkolnych w
    > latach 80-tych, a nie że sa takie same jak w prawdziwych samochodach.

    Co do zasady, idei, to tak, co do szczegółów, to różnie bywa. Zbytnia
    komplikacja szczegółów odwróci uwagę od podstawowej zasady, na jakiej się to
    opiera.

    > Silniki w skuterach mają osobne zbiorniki na olej.

    Ano widzisz!
    Mnie doszła kiedyś wieść, że osobne olejenie miał mieć silnik od Trabanta,
    jednak, jak się przyjrzałem filmom na YT, wystarczająco wyraźnym, to ani
    manipulacji, ani treści słownej nie było, co by potwierdzały tę sprawę. Nie
    znalazłem tego też w innych tekstach.

    > Nie przesadzaj, to tylko pomoce dydaktyczne do zobrazowania zasady
    > działania, a nie szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne.

    Jajca sobie zrobiłem :)
    Ale na poważnie - jak się prezentuje takie sprawy, to wypadało by wpuścić
    kropelkę oleju do mechanizmu modelu, żeby nie zgrzytal, jak ostatni
    zacieruch.
    Oczywiście, można tu darować, że nie ma tych, no, ja to określam "kurtynka",
    bo to rzeczywiście, mógł być szczegół zbyt rozpraszający widza, ale
    zgrzypiący model to już IMVHO obsuwa. Pomijam już, że pani jakby nie bardzo
    wiedziała, o czym mówi, wyczułem niepewność w jej głosie. Jak też,
    zaprezentowany przez model zapłon paliwa wydał mi się występować nieco za
    wcześnie.
    Ale jedyne, czego się czepiam, to zgrzyt mechanizmu modelu. No, jak wybierak
    nie miał kropelki oleju w piaście, to był nie do użytku, trzeba było kapnąć,
    żeby piasta mogła się ruszać.

    --
    cutoff

  • 72. Data: 2016-01-21 14:52:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tak btw w 2007 lub 8 na cebicie Toshiba pokazała laptopa zasilanego taką
    > piersiówka z alkoholem (nie wiem czy wygląd sugerujący piersiówkę był
    > zamierzony czy przypadkowy). Niestety dwóch

    Raczej tam był "napój energetyczny" dla tych pilnowaczy :)

    > japończyków strzegących gablotę z tym cudem techniki odmawiało odpowiedzi
    > na pytania.

    Bali się, że im ktoś wypije :)

    > Jak widać coś jednak nie wyszło, bo produktu ma rynku nie widać...

    Wypili, nie ma :)

    --
    C2H5OH, A jak przyszło co do czego, to został
    CH3COH a po nim CH3COOH

  • 73. Data: 2016-01-21 16:06:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Jan 2016 11:27:57 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale dla mnie edukacyjny byl np odcinek "Strassenschaden" czyli
    szkody
    > drogowe.
    > Pokazali dziury na niemieckich drogach tak, ze pozazdroscielem
    sobie
    > polskich :-)

    Chyba w tych byłych wschodnich Niemiec...

    --
    Marek

  • 74. Data: 2016-01-21 16:08:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Jan 2016 10:35:56 +0100, Czarek
    Grądys<c...@w...onet.pl> wrote:
    > Tu się nie zgodzę. W hipermarkecie zawsze masz chłam, wytworzony
    > najtańszym kosztem. Zobacz sobie czujniki pola magnetycznego w
    > telefonie. Możesz sprawdzić jakimś programem co kompas wyświetla.

    A jakiż to trwały związek między telefonem a hipermarketem widzisz?

    --
    Marek

  • 75. Data: 2016-01-21 16:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chyba w tych byłych wschodnich Niemiec...

    W Berlinie konkretnie. W koncu stolica, no i polowa zachodnia :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg

    dla niecierpliwych
    https://youtu.be/rDcep9mLxZg?t=200
    https://youtu.be/rDcep9mLxZg?t=342

    Tak z pamieci zacytuje : Jesli kierowca uszkodzi auto na dziurze, to
    ma prawo do odszkodowania. Ale nie przypominam sobie, zebysmy komus
    wyplacili.
    Bo u nas drogi sa patrolowane. Jak patrol zauwazy dziure, to zaraz
    przyjezdza ekipa i ... ustawia znak ostrzegawczy i ograniczenie
    predkosci.
    Od tego momentu kierowca nie ma juz prawa :-)

    W powyzszym tego juz nie widze, moze to obciete

    J.

  • 76. Data: 2016-01-21 18:53:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >W Berlinie konkretnie. W koncu stolica, no i polowa zachodnia :-)

    W Dortmundzie jak sie okazuje tez
    http://www.sat1.de/tv/fruehstuecksfernsehen/video/ge
    faehrliche-schlagloecher-clip

    A jaka na to rada ? Zrob to sam
    http://www.sat1.de/tv/fruehstuecksfernsehen/video/do
    -it-yourself-schlagloch-stopfen-clip

    J.

  • 77. Data: 2016-01-21 22:53:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-21 o 14:26, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > jakby nie bardzo wiedziała, o czym mówi, wyczułem niepewność w jej
    > głosie. Jak też, zaprezentowany przez model zapłon paliwa wydał mi się

    Filmu nie oglądałem.

    Ale mi przypomniałeś, jak czasami w szkole średniej rżeliśmy z kumplem z
    odpowiedzi przy tablicy co-poniektórych koleżanek. Jak taka próbowała
    opisać np. gitarę tokarki, to z jej opisu prędzej wychodziła froterka do
    podłogi; jak miała opisać zasadę działania silnika odrzutowego (który
    jest prosty jak drut), to z jej opisu wychodziło zupełnie co innego.

    Uczyły się na pamięć, nie rozumiejąc. Jeszcze lepiej było, jak im się w
    głowie "zmiksowały" różne urządzenia :D

    Jeszcze jedno:
    Jestem zatwardziałym fanem starej techniki - takiej, która była tak
    gdzieś do II W.Ś. Mam trochę starych książek technicznych. W nich nawet
    rysunki (zwłaszcza w książkach niemieckich) są robione z niesamowitą
    pieczołowitością. Wykonanie choćby tamtejszych obejm do łożysk czy
    korpusów maszyn można porównać wręcz do dzieł Leonarda Da Vinci.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 78. Data: 2016-01-22 09:27:22
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.01.2016 o 16:08, Marek pisze:

    > A jakiż to trwały związek między telefonem a hipermarketem widzisz?

    Widzę, że np czujniki pola magnetycznego w telefonie to najgorszy chłam.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 79. Data: 2016-01-22 09:46:24
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Tu się nie zgodzę. W hipermarkecie zawsze masz chłam, wytworzony
    > najtańszym kosztem. Zobacz sobie czujniki pola magnetycznego w
    > telefonie. Możesz sprawdzić jakimś programem co kompas wyświetla.

    No sorry, ale ja się pogubiłem ;-)

    Naprawdę widzisz potrzebę robienia programu telewizyjnego o tym, że
    istnieje lepszy czujnik i dlaczego?

    Zwłaszcza, że za 3 lata w hipermarkecie będziesz miał lepszy, bo ten
    lepszy już będzie tańszy?

    :)

    L.

  • 80. Data: 2016-01-22 09:51:51
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Co mi po wyświetlaczu hologramowym z Biedronki skoro jego nabycie nie
    > spowoduje, że będę wiedział jak działa.

    Jeśli będziesz chciał wiedzieć, znajdziesz taką informację w ciągu kilku
    minut w komputerze/tablecie/telefonie/smart-zegarku/smart-te
    lewizorze.

    W czasach Sondy tak się nie dało.

    Jedyny sensowny obecnie program popularnonaukowy to taki, który
    umożliwiałby *zrozumienie* pewnych rzeczy, których na podstawie
    informacji ogólnodostępnych zrozumieć dobrze się nie da (albo jest to
    bardzo trudne). Na przykład niech siądzie 20 osób i niech dyskutują o
    teorii względności przez 2 godziny :)

    Albo program typowo "oświatowy" w dobie ogólnego zidiocenia młodego
    pokolenia i wszystkim nam znanego poziomu nauczania w szkołach.

    Nawet Telewizyjne Technikum Rolnicze wystarczyłoby odkopać w archiwum
    (matematykę i fizykę).

    Co więcej - nawet Adam Słodowy wnosi coś dzisiejszemu pokoleniu, które
    nie wie, do czego młotek, bo w szkole na zajęciach technicznych są znaki
    drogowe i cała lekcja o tym, że rower należy regularnie oddawać do
    serwisu (tak - IV klasa - nie żartuję; przy czym nie ma w ogóle żadnych
    informacji umożliwiających jego samodzielną naprawę). Bo przecież lepiej
    nie naprawiać, bo można się skaleczyć. A majsterkując można się uderzyć.
    Lutując można się poparzyć i tak dalej.

    L.