  • 1. Data: 2009-11-01 21:02:51
    Temat: SMSy nie dochodzą
    Od: "Rumburak" <r.g.80@.......pl>

    Od wczoraj tj. od około 34 godz. nie dochodzą smsy wysłane z play na play.
    Sytacja jest taka, że nie mogę wysłać ze swojego numeru sms na konkretny
    inny numer w tej samej sieci. Mogę na ten numer dzwonić, sam dostaję smsy z
    tego numery, ale wysłac na niego nie mogę. Wykluczyłem winę aparatu
    telefonicznego.

    Robiłem próby z kilkoma telefonami i kartami sim:
    1. tel. A z numerem w Play Fresh
    2. tel. B z numerem w Play Fresh
    3. tel. C z numerem w Play Fresh
    4. tel. D z numerem w Plus GSM
    5. tel. E z numerem w Play (abonament)

    Wszystko jest OK, wszystkie smsy dochodzą, dzwonić można, ale tylko w
    przypadku wysłania smsa z tel. A na B smsy nie dochodzą. Trwa to już ponad
    dobę. Ktoś ma jakieś pomysły? Konta sa zasilone, aparaty telefoniczne na
    100% sprawne, zresetowane.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-11-01 21:17:57
    Temat: Re: SMSy nie dochodzą
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu Rumburak tak oto obwieścił(a):

    > 1. tel. A z numerem w Play Fresh
    > 2. tel. B z numerem w Play Fresh
    > 3. tel. C z numerem w Play Fresh
    > 4. tel. D z numerem w Plus GSM
    > 5. tel. E z numerem w Play (abonament)

    > tylko w przypadku wysłania smsa z tel. A na B smsy nie dochodzą.

    A jak włożysz kartę z telefonu np C do telefonu B to też ww. wysyłka nie
    dojdzie?
    A jak włożysz kartę z telefonu np C do telefonu A to też ww. wysyłka nie
    dojdzie?

    Chodzi o to aby wykluczyć trefność SIM z telefonu A (jeżeli takowa może w
    ogóle wystąpić w takim przypadku)

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 3. Data: 2009-11-01 21:23:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rumburak pisze:
> [...]
    > dobę. Ktoś ma jakieś pomysły? Konta sa zasilone, aparaty telefoniczne na

    Miałem tak przedwczoraj na dwóch numerach, przy czym trwało to tylko
    kilka godzin. Potem smsy (i raporty) przyszły hurtem. SMSy wysyłane z
    innej sieci do Playa dochodziły normalnie.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-11-01 21:46:39
    Od: "Rumburak" <r.g.80@.......pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dojdzie?
    >
    > Chodzi o to aby wykluczyć trefność SIM z telefonu A (jeżeli takowa może w

    Próbowałem przekładać karty sim pomiędzy kilkoma telefonami tj. Samsung
    Omnia, Sony Ericsson P1i, Siemens SK65, Nokia 6220 oraz Samsung D900i. Nic
    nie pomaga. Wysyłam co jakiś czas - bez rezultatu. Wszystko dochodzi, ale
    tylko w tym jednym przypadku nie ...

  • 5. Data: 2009-11-01 22:29:56
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

> [...]

    > nie pomaga. Wysyłam co jakiś czas - bez rezultatu. Wszystko dochodzi, ale

    To wychodzi na to że coś z tym aparatem nie tak. A tak banalnie,
    sprawdzałeś ustawienia sms?
    Napisałeś że resetowałeś telefon. Jeżeli nic nie pomoże to jeszcze można
    zrobić twardy reset (wgrać ten sam firmware lub przy okazji nowszy jak
    jest). To się wiąże ze skasowaniem wszystkich danych i ustawień. Jaki to
    fon?

  • 6. Data: 2009-11-01 22:33:26
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu Liwiusz tak oto obwieścił(a):

    > Miałem tak przedwczoraj na dwóch numerach, przy czym trwało to tylko
    > kilka godzin. Potem smsy (i raporty) przyszły hurtem. SMSy wysyłane z
    > innej sieci do Playa dochodziły normalnie.

    Tylko że tu raczej strona operatora odpada bo mu tylko z jednego aparatu
    tak się dzieje, po włożeniu innej drugiej karty jest ok. Ale bardzo dziwne
    że występuje to tylko przy wysłaniu smsa do konkretnego telefonu. Tak jakby
    ustawienia tych telefonów były ze sobą niekompatybilne, bez sensu.

  • 7. Data: 2009-11-01 22:56:08
    Od: "Rumburak" <r.g.80@.......pl>

> [...]
    > zrobić twardy reset (wgrać ten sam firmware lub przy okazji nowszy jak
    > jest). To się wiąże ze skasowaniem wszystkich danych i ustawień. Jaki to

    Przekładałem karty pomiędzy telefonami. Bez rezultatu.
    Z mojej Omni wysłane smsy dochodzą na wszystkie numery oprócz jednego.
    Wszystko było w porządku aż do wczoraj (około południa) kiedy smsy przestały
    dochodzić. Nie zmieniałem ustawień, wszysko było jak było i nagle przestały
    dochodzić smsy, ale tylko na ten jeden jedyny numer (Play fresh > Play
    fresh). Natomiast wysyłając smsa z numeru na który moje smsy nie dochodzą,
    otrzymam smsa, ale wysyłajacy nie otrzyma raportu.

  • 8. Data: 2009-11-01 22:57:42
    Od: "Rumburak" <r.g.80@.......pl>

> [...]
    > jakby
    > ustawienia tych telefonów były ze sobą niekompatybilne, bez sensu.

    Nie, aparat nie ma znaczenia. To dzieje się tylko w przypadku danego numeru
    bez względu do jakiego aparatu włożę kartę z tym numerem (kartą sim).

  • 9. Data: 2009-11-01 23:07:29
    Od: "Rumburak" <r.g.80@.......pl>

    Minęła północ i wszystkie smsy i raporty doszły. Kilkanaście smsmów! Ładne
    opóźnienie - prawie 37 godzin od pierwszego smsa, który nie doszedł.

  • 10. Data: 2009-11-01 23:14:38
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu Rumburak tak oto obwieścił(a):

    > Nie, aparat nie ma znaczenia. To dzieje się tylko w przypadku danego numeru
    > bez względu do jakiego aparatu włożę kartę z tym numerem (kartą sim).

    Pomyślałem że to może wina BTS że coś tam knoci i można było by sprawdzić
    czy w innym miejscu w terenie też występuje usterka. Ale jak inne karty
    "chodzą". Tak czy siak, po prostu wymień bezpłatnie tą kartę i cześć, no bo
    co?