  • 1. Data: 2011-02-24 15:08:07
    Temat: SD vs CF
    Od: Kamil <k...@s...com>

    Nie interesowalem sie nowym sprzetem od dawna, ale przymierzam sie po
    raz kolejny do zmiany 30D na body nagrywajace filmy. Kompletnie
    przegapilem przejscie z kart CF na SD, ktos moze wyjasnic powody, poza
    nieco mniejszym rozmiarem fizycznym i opchnieciem klientom kolejnej
    partii kart, ktorych normalnie nikt nie musialby zmieniac przez pare lat?

    Kamil

  • 2. Data: 2011-02-24 15:26:39
    Temat: Re: SD vs CF
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-24 16:08, Kamil pisze:
    > Kompletnie
    > przegapilem przejscie z kart CF na SD, ktos moze wyjasnic powody, poza
    > nieco mniejszym rozmiarem fizycznym

    Przede wszystkim powodem są mniejsze rozmiary przy tej samej cenie za
    1MB. Poza tym karty CF nie mają przewagi w pojemności, co mnie dziwi, bo
    mogłyby swobodnie oferować 10x większą pojemność niż SD, a nawet 100x
    większą(patrz - pojemności kart microSD).

  • 3. Data: 2011-02-24 15:53:15
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Kamil pisze:
> [...]
    > nieco mniejszym rozmiarem fizycznym i opchnieciem klientom kolejnej
    > partii kart, ktorych normalnie nikt nie musialby zmieniac przez pare lat?

    no właśnie podałeś główne powody:

    nieco mniejszym rozmiarem fizycznym i opchnieciem klientom kolejnej
    > partii kart, ktorych normalnie nikt nie musialby zmieniac przez pare lat?

    i z czego żyliby producenci? Muszą Cię nakłonić do regularnych zakupów.
    A to przez mniejszą trwałość, a to przez starzenie moralne, a to przez
    zmianę standardów

  • 4. Data: 2011-02-24 16:01:01
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 24/02/2011 15:53, osiek wrote:

> [...]
    > >

    > i z czego żyliby producenci? Muszą Cię nakłonić do regularnych zakupów.
    > A to przez mniejszą trwałość, a to przez starzenie moralne, a to przez

    W koncu zostane pewnie przy 30D i kupie do tego kamere za polowe ceny
    nowego body.

    Kamil

  • 5. Data: 2011-02-24 16:02:14
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 24.02.2011 16:26, "Paweł W." wrote:

> [...]
    > mogłyby swobodnie oferować 10x większą pojemność niż SD, a nawet 100x
    > większą(patrz - pojemności kart microSD).

    Na razie mają dwukrotną. Pamiętaj, że pojemność to nie tylko rozmiar,
    ale także pobór prądu, wydzielanie ciepła. W dodatku karty CF jak na
    razie są szybsze. I co ważne odporniejsze mechanicznie. Większe komórki
    pamięci to także większa odporność na zakłócenia i awarie.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 6. Data: 2011-02-24 16:12:26
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 24/02/2011 16:02, b...@n...pl wrote:

> [...]
    > razie są szybsze. I co ważne odporniejsze mechanicznie. Większe komórki
    > pamięci to także większa odporność na zakłócenia i awarie.

    Czyli jednak przede wszystkim miniaturyzacja? Rozumiem kompakt w
    kieszen, ale lustrzanke musi sie wygodnie trzymac, macalem kilka nowych
    trzycyfrowych popierdolek canona w sklepie i wogole mi to w rekach nie lezy.

    Kamil

  • 7. Data: 2011-02-24 16:19:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-24 17:02, b...@n...pl pisze:
> [...]
    > razie są szybsze. I co ważne odporniejsze mechanicznie. Większe komórki
    > pamięci to także większa odporność na zakłócenia i awarie.

    Pobór prądu nie ma nic wspólnego z pojemnością, odporność mechaniczna cf
    jest dyskusyjna - złącze jest źródłem stałych problemów (praktyczne
    większość ''firmowych'' czyli ''wszystkich i nikogo'' aparatów z cf pada
    z powodu pokrzywienia styków przez przypadkowych użytkowników), a moduły
    pamięci wewnątrz są te same, co w sd, ponieważ w danym czasie nie
    produkuje się równolegle różnych standardów rozmiarowych (nowsze zawsze
    są tańsze i zastępują starsze).
    Faktem jest, że dałoby się upchać dużo więcej kostek pamięci, ale nikt
    na taką skalę tego nie robi.
    Ostatecznie wygra SD w którymś z następnych wcieleń (choć najnowsze
    opiera się o granice 2TB, więc raczej wystarczy na ''konsumenckie
    zawsze''). W ogóle, wszystkie protokoły transmisji zdążają do szeregowego.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem mistrzem, a wy się nie znacie/

  • 8. Data: 2011-02-24 20:00:11
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 24/02/2011 15:08, Kamil wrote:
    > Nie interesowalem sie nowym sprzetem od dawna, ale przymierzam sie po
    > raz kolejny do zmiany 30D na body nagrywajace filmy. Kompletnie
    > przegapilem przejscie z kart CF na SD, ktos moze wyjasnic powody, poza

    nie ma pinów które się (czasami) łamią.

    B.

  • 9. Data: 2011-02-24 22:20:38
    Od: pawik <p...@t...pl>

    > W koncu zostane pewnie przy 30D i kupie do tego kamere za polowe ceny
    nowego body.

    I dobrze zrobisz pozostajac przy 30D. To przyzwoity sprzet. Szkoda
    wymieniac go na sile na cos, co ma dodatkowo filmowanie, a niekoniecznie
    da gwarancje lepszej jakosci zdjec.

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 10. Data: 2011-02-25 09:19:44
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 24/02/2011 22:20, pawik wrote:

    > nowego body.
    >>

    > I dobrze zrobisz pozostajac przy 30D. To przyzwoity sprzet. Szkoda
    > wymieniac go na sile na cos, co ma dodatkowo filmowanie, a niekoniecznie
    > da gwarancje lepszej jakosci zdjec.

    W zasadzie rozwazalem jeszcze przesiadke na FF. Przechodzone 5D MK1
    mozna kupic w cenie 550D ze sklepu, musiabym co prawda wymienic 10-22 na
    16-35, ale te akurat tez chodza w podobnych cenach na aukcjach, wiec
    mialbym tanim kosztem full frame i wygode obiektywow do analoga, bo
    czasem uzywam.

    Da sie jakos w 5D sprawdzic przebieg? Wiekszosc pewnie byla uzywana
    przez zawodowcow, wiec beda mialy sporo napstrykane, wolalbym nie kupic
    jakiegos z milionem klapniec.

    Kamil