  • 21. Data: 2011-12-20 09:44:29
    Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-12-19 16:42, *kamil* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Na tej samej platformie i dzieląc większość części? Klienci nie są
    > idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty pożądania.

    Poważnie?
    Ciekawe co na to właściciele kilkuletnich Astonów (choć tu płyta i
    silniki były inne) i Jaguarów które w sporej mierze wypchane są
    częściami Forda - o teraźniejszości nie wspomnę, znowu zwłaszcza w
    przypadku Jaguara.
    Ciekawe jak czuje się właściciel Cayenne mijając Touarega. Kilka innych
    przykładów ze stajni VW, Toyoty, GM i innych jeszcze by się znaleźć dało.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 22. Data: 2011-12-20 11:42:23
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/12/2011 06:18, Agent wrote:

    > Nie wszyscy porównują dane techniczne i wybierają to auto które oferuje
    > jak najwięcej za jak najmniej. W takim przypadku pewnie VW i Audi
    > dawnoby splajtował bo przecież Skoda ma w większości aut tą samą płytę i
    > silniki. Poza tym są ludzie którzy wolą np. kupić Alfe Mito zamiast
    > Punto i dać za nią sporo więcej. Po prostu lubią się wyróżnić. To tak
    > samo jak z kobietami które lubią miec jedyną taką sukienkę na balu.

    Dlatego chciałbym wiedzieć, czego SAAB oferuje "więcej za mniej". Od 10
    lat to po prostu Ople z inną plakietką, do tego w czasie kiedy taki
    choćby 9-3 był tłuczony na tej samej platformie, Audi wypuściło dwie
    generacje A4.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 23. Data: 2011-12-20 17:58:35
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-19 21:25, to pisze:
    > begin Cezary Daniluk

    > Obecne?

    Wejdź pod pierwsze A3 i pod Golfa 3 ;) zauważysz zaskakujące podobieństwo :D
    Na której płycie podłogowej jest obecne A3, niestety nie jest mi wiadome ;)

    Pozdrawiam !

  • 24. Data: 2011-12-21 13:50:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 20:02, to wrote:
    > begin kamil

    > Bo to są wygodne dupowozy, nieco ekscentryczne, a nie auta do sportu.

    Lewis twierdzi, że większość aut SAABy objadą, zdecydujcie się panowie. ;)

    Poza tym - siedziałeś w jakimś? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni
    9-3 był dość kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo
    jak na klasę, którą SAAB próbował wygenerować.

    SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
    temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie widzimy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 25. Data: 2011-12-21 18:59:09
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-21 13:50, kamil pisze:

> [...]
    >
    > SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
    > temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie widzimy.

    GM właśnie ukatrupiło saaba, zrobili na siłę coś z tego co zostało po
    produkcji vectry i tyle. Słusznie kto o zdrowych zmysłach by to kupił?
    Ale weźmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa
    historia saaba, wykonanego obrzydliwie dokładnie i wyposażonego naprawdę
    na wysokim poziomie.

    A co do objechania to owszem auto kosztuje niewiele jak na swoje
    możliwości i bez zastanowienia swoim starym 9-3 mogę startować z wieloma
    młodszymi autami za dużo większe pieniądze.

    Stary 9000 kosztuje jakieś 8kzł, doprowadzenie go do ideału weźmie
    kolejne 8kzł i mamy naprawdę ładne klasyczne auto, 2.3T pod maską które
    naprawdę może narobić wstydu niejednemu śmiałkowi ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 26. Data: 2011-12-21 22:43:35
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Cezary Daniluk" wrote:
    > A3 to dokładnie Golf MK3, więc nie wiem skąd to porównanie do Octavii, Octavia 1
    była
    > jak mnie pamięć nie myli na płycie podłogowej Golfa 4.

    A3 pierwszej generacji to przepłacony Golf 4. A że 4 w stosunku do
    3 nie zmieniła się wiele, to już inna sprawa...

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 27. Data: 2011-12-22 11:39:51
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    On 19 Gru, 15:48, AL <a...@s...tam> wrote:
    > Przedstawiciele spółki złożyli wniosek o bankructwo (...).
    > W swoim oświadczeniu właściciel Saaba poinformował, że firma zdecydowała
    > się złożyć wniosek o upadłość, gdy poprzedni właściciel - General Motors
    > - w sobotę odrzucił wszystkie propozycje, które miały uratować szwedzką
    > firmę motoryzacyjną. W ostatnich miesiącach Swan prowadził negocjacje z
    > chińskim konsorcjum, które było gotowe zainwestować w Saaba. Jednak
    > General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do
    > chińskich firm.

    Ciekawa (acz przydluga) analiza bankructwa, polecam przeczytac:
    http://di.se/Databas/2011/12/21/whokilledsaabautomob
    ile.pdf

    --
    pzdr
    Alex

  • 28. Data: 2011-12-22 18:07:26
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > GM właśnie ukatrupiło saaba, zrobili na siłę coś z tego co zostało po
    > produkcji vectry i tyle. Słusznie kto o zdrowych zmysłach by to kupił?

    E tam. 9^5 i 9^3 w dniu premiery były bardzo fajne -- nie odstawały jakoś
    specjalnie technicznie od czołówki, a miały niepowtarzalny styl.
    Niestety, co było dobre w roku 1998 czy nawet 2000 niekoniecznie już
    takie było 5-8 lat później. Konkurencja poszła do przodu, a Saab został w
    miejscu. W sumie dziwię się GM, bo ewidentnie zmarnował potencjał marki.

    > Ale weźmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa
    > historia saaba, wykonanego obrzydliwie dokładnie i wyposażonego naprawdę
    > na wysokim poziomie.

    9000 akurat miał bardzo wiele wspólnego (z płytą na czele) z Lancią Thema
    i... Fiatem Croma. Pomijając podwozie, obejrzyj te auta z boku. :)

    > A co do objechania to owszem auto kosztuje niewiele jak na swoje
    > możliwości i bez zastanowienia swoim starym 9-3 mogę startować z wieloma
    > młodszymi autami za dużo większe pieniądze.

    Chyba na prostej. :) Ale fakt, że trudno znaleźć auto w którym da się
    taniej zrobić bezawaryjne 300 KM (licząc zakup auta + remont + tuning).

  • 29. Data: 2011-12-22 18:12:32
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kamil

    > Lewis twierdzi, że większość aut SAABy objadą, zdecydujcie się panowie.
    > ;)

    Ja nie jestem Lewis. :>

    > Poza tym - siedziałeś w jakimś? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni
    > 9-3 był dość kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo
    > jak na klasę, którą SAAB próbował wygenerować.

    Kiepsko gdy powstał czy po kilku latach produkcji bez modernizacji?

    > SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
    > temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie
    > widzimy.

    W 2000 wcale nie odstawały. Później niestety już tak, ale czemu się
    dziwić, jak nie były w ogóle modernizowane? Nowy 9^5, choć z wyglądu
    zajebisty, także nie okazał/nie okaże się raczej sukcesem, bo kto kupi
    auto z kierownicą od Opla marki, która co rok ogłasza upadłość, a nowego
    modelu praktycznie nie promuje? W ogóle co to za pomysł, żeby w aucie
    majym rzekomo konkurować z A6 czy 5er zamontować kierownicę z Opla.
    Przecież to chyba najbardziej rzucający się w oczy element we wnętrzu.

  • 30. Data: 2011-12-26 21:21:12
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 21 Dec 2011 18:59:09 +0100, Lewis
    <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    >Ale weźmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa
    >historia saaba,

    Tak, zwłaszcza 9000. Samochód europejski, produkowany na płycie
    podłogowej wspólnej z Fiatem Croma, Lancią Themą i Alfą 164.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280