  • 11. Data: 2010-09-06 13:54:11
    Temat: Re: Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczylktos?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Wrz, 09:30, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> wrote:

    > Moc potrzebna do żarówek to - 2x55W (mijania) + 2x10W (tylne) + ew.
    > 5-10W (zegary i podświetlenie rejestracji) czyli jakieś 140W co daje nam
    > przy 70% (zaniżonej) sprawności elektryki realną moc odprowaadzaną przez
    > silnik na poziomie 200W czyli 0,26KM.

    Nie uwzgledniles jeszcze tego, ze swiatla swiecace w przod dzialaja
    jak silnik fotonowy hamujacy samochod, wiec potrzeba dodatkowej
    energii do pokonania generowanej przez nie sily ;)

    WS

  • 12. Data: 2010-09-06 14:44:38
    Od: freddiPL <s...@i...pl>

    Mam między innymi Toyote Prius i mam porównanie z okresu przed
    światłami i po wprowadzeniu obowiązku.Spalanie wzrosło o 0.3 litra/100
    km.W priusie jest komputerek mierzący spalanie i rysujący wykres
    spalania.Wadą jest że uaktualnienie jest co 5 minut.Rok temu jadac
    Chorwacka autostrada na tempomacie przejechalem 50 km ze swiatłami a
    nastepne bez.Róznica około 100 ml tylko i taka bedzie róznica w
    wiekszosci samochodow na trasie. Prius jest specyficznym samochodem i
    dlatego światła w mieście zwiekszaja zuzycie o 0.3 litra.Jezeli moc
    pobierana z baterii przekracza pewna wartosc wlacza sie spalinowy
    silnik ktory jak juz sie wlaczy musi chodzic kilkanascie sekund.Jadac
    na zgaszonych swiatlach silnik wlacza sie rzadziej i tu upatruje
    przyczyny czemu 0,3 a nie 0.1 litra spala wiecej

  • 13. Data: 2010-09-06 15:51:01
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie
    > wychodzi mi koszt 100 zl (ON = 4 zl).

    ...jeszcze uwzglednij, ze ta setke mozesz zrobic w 1h lub mniej a mozesz
    zrobic ja np. w 5h stania w korkach. W pierwszym przypadku bedziesz swiatla
    swiecil chwile, wiec zuzyta energia bedzie mala, w drugim zuzyta energia
    bedzie kilkukrotnie wieksza, przy czym przebyty dystans taki sam ;-)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 14. Data: 2010-09-07 22:04:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-09-06 14:44, freddiPL pisze:
> [...]
    > Chorwacka autostrada na tempomacie przejechalem 50 km ze swiatłami a
    > nastepne bez.Róznica około 100 ml tylko i taka bedzie róznica w

    W jedną stronę wiatr Ci pomagał, a w drugą przeszkadzał. Poza tym,
    jesteś absolutnie pewien, że dokładnie tak samo miałeś wciśnięty pedał
    gazu i że ruch był identyczny, a nie jechałeś za jakimś samochodem
    dłużej w jednym przypadku?

> [...]
    > na zgaszonych swiatlach silnik wlacza sie rzadziej i tu upatruje
    > przyczyny czemu 0,3 a nie 0.1 litra spala wiecej

    To odłącz ten wspomagacz i sprawdź w identycznych warunkach.

  • 15. Data: 2010-09-09 14:43:40
    Od: freddiPL <s...@i...pl>

    On 7 Wrz, 22:04, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

> [...]
    > jesteś absolutnie pewien, że dokładnie tak samo miałeś wciśnięty pedał
    > gazu i że ruch był identyczny, a nie jechałeś za jakimś samochodem

    Ja jechałem cały czas w jedna stronę i jechałem na tempomacie.Była noc
    i pusta autostrada,bez hamowań!

    > To odłącz ten wspomagacz i sprawdź w identycznych warunkach.

    Jaki wspomagacz?Jakie wyłączenie?! Znasz zasadę działania hybrydy ?

  • 16. Data: 2010-09-09 15:05:10
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-06 13:52, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Frantic Freddie" <maverickATsl.home.pl> napisał w wiadomości

    > A jakież to niby problemyn ma stwarzać ?
    > Przecież jeździ się na światłach dziennych lub mijania, a nie na
    > drogowych (długich).

    Nie dyskutuj z nexopodobnymi, oni są nie reformowalni.

    A.