  • 1. Data: 2010-09-06 08:34:37
    Temat: Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczyl ktos?
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Hi,

    rozne dane znajduje w roznych miejscach, interesuje mnie czy ktos liczyl
    rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - zastanawiam
    sie nad sensem ekonomicznym montazu LED-ow DRL... auto
    to turbo diesel, jezeli ma to jakies znaczenie.

    Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie
    wychodzi mi koszt 100 zl (ON = 4 zl).

  • 2. Data: 2010-09-06 08:44:47
    Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl>

    On 06/09/2010 08:34, omega_fan wrote:
> [...]
    > to turbo diesel, jezeli ma to jakies znaczenie.
    >
    > Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie

    Nie licz paliwa, licz raczej zużycie reflektorów i upierdliwość jaką
    stwarzasz jadącym z przeciwka.

    Freddie.

  • 3. Data: 2010-09-06 09:15:38
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Nie licz paliwa, licz raczej zużycie reflektorów i upierdliwość jaką
    > stwarzasz jadącym z przeciwka.

    Zuzycia reflektorow jestem swiadomy, bezsensownego swiecenia w tym
    momencie roznych innych zarowek w aucie rowniez, jak tez czestszej
    wymiany zarowek (zalozylem 50 zl / rok). Interesuje mnie to spalanie,
    czy to w ogole jest mierzalne zwiekszenie.

  • 4. Data: 2010-09-06 09:21:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 6 Wrz, 08:34, omega_fan <o...@n...org> wrote:
> [...]
    > to turbo diesel, jezeli ma to jakies znaczenie.
    >
    > Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie

    Wychodzi jakies 0,5-2%.
    Bylo liczone kiedys.
    Zalozenie takie ze moc swiatel to jakies 100W a silnik srednio wytwaza
    10-30kW (czy jakos tak).

    Jak chcesz cos poprawic to zaloz sobie normalne swiatla dzienne. Zwroc
    uwage zeby swiecily bardziej na boki niz mijania. Mimo ze jestem
    przeciwny swieceniu to jak juz masz swiecic to bardziej pozyteczne
    jest swiecenie w bok bo wtedy cie widac jak czaisz sie w krzakach zeby
    sie wlaczyc do ruchu. Z naprzeciwka jak jedziesz to cie i tak dobrze
    widac :) No i jak zalozysz je w miejscu gdzie do kierunkowskazow jest
    daleko to sygnalizowanie zamiarow sie poprawi.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-09-06 09:30:28
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-09-06 09:15, omega_fan pisze:

> [...]
    > wymiany zarowek (zalozylem 50 zl / rok). Interesuje mnie to spalanie,
    > czy to w ogole jest mierzalne zwiekszenie.

    Moc potrzebna do żarówek to - 2x55W (mijania) + 2x10W (tylne) + ew.
    5-10W (zegary i podświetlenie rejestracji) czyli jakieś 140W co daje nam
    przy 70% (zaniżonej) sprawności elektryki realną moc odprowaadzaną przez
    silnik na poziomie 200W czyli 0,26KM.

    Przy takich stratach to auto jest mułowate, źle się prowadzi, lakier
    pęka i odłazi, a balachary nie chcą się kleić ;)

    A na poważnie:
    Większe straty powoduje np. niewłaściwe ciśnienie w oponach, brudny
    filtr powietrza, czy używanie szerokich "sportowych" opon.
    O obwieszeniu auta spoilerami oferowanymi przez Polski Przemysł
    Garażowy(tm) nie wspominam.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 6. Data: 2010-09-06 10:59:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "omega_fan" <o...@n...org> wrote in message
> [...]
    > to turbo diesel, jezeli ma to jakies znaczenie.
    >
    > Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie

    Bez kozery powiem pincet!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-09-06 11:20:45
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik kamil napisał:

    > "omega_fan" <o...@n...org> wrote in message

    > Bez kozery powiem pincet!
    "A dla kogo ten wywiad?" :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 8. Data: 2010-09-06 13:38:39
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 06 Sep 2010 11:20:45 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

    > "A dla kogo ten wywiad?" :-)

    Dla neelixa wieczornego.

    Niektórym na tej grupie to wychodziło i po 10% zwiększonego spalania. Ci
    dopiero byli bez kozery.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-09-06 13:46:37
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    > Dla neelixa wieczornego.
    >
    > Niektórym na tej grupie to wychodziło i po 10% zwiększonego spalania. Ci
    > dopiero byli bez kozery.

    Jesli samochod w nocy pali im o litr wiecej bo na swiatlach jada, to pewnie
    kolejne dwa-trzy po wlaczeniu radia jeszcze wyzlopie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-09-06 13:52:41
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Frantic Freddie" <maverickATsl.home.pl> napisał w wiadomości

    > Nie licz paliwa, licz raczej zużycie reflektorów i upierdliwość jaką
    > stwarzasz jadącym z przeciwka.

    A jakież to niby problemyn ma stwarzać ?
    Przecież jeździ się na światłach dziennych lub mijania, a nie na drogowych
    (długich).