  • 281. Data: 2016-12-21 17:55:46
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2016 15:09:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dzis bedziesz splacal 30 lat :-)
    Zapewniam cię że to jest *znaczna* różnica.

    > Ale Huta stoi i te tak dlugo wyczekiwane mieszkania tez stoja.
    Ty wiesz jak się tam mieszkało w trakcie budowy? Po kilku w pokoju w
    hotelu robotniczym? Myślisz że tam na chatę to się rok czekało? :)
    Poczytaj wspomnienia tych to tam byli. No, tyle na temat mieszkań a Nowa
    Huta była tu wymieniona ironicznie, bo zaiste, niewiele się wtedy
    budowało w porównaniu do obecnych czasów. Znam ten klimat z czasu budowy
    kopalń w Zagłębiu Miedziowym, niewiele się różnił.

    > Za to faktycznie we Wroclawiu sporo prac/wiaduktow bylo do poprawki po
    > ~30 latach.
    Jakość tego co się robiło to oddzielna bajka.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 282. Data: 2016-12-21 18:43:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Nooo... i Nową Hutę. Tylko na mieszkanie czekało się 30 lat. A jak w

    Dzis bedziesz splacal 30 lat :-)
    ---
    Wtedy też się spłacało 30 lat

  • 283. Data: 2016-12-21 18:48:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Zapewniam cię że to jest *znaczna* różnica.

    Owszem, ale jeszcze kwestia ile sie zarabia i na ile powaznie trzeba
    sie obawiac eksmisji.
    I czasem jest kwestia wkladu poczatkowego - trzeba troche odlozyc,
    zeby stac bylo na wlasne.

    >Ty wiesz jak się tam mieszkało w trakcie budowy? Po kilku w pokoju w
    >hotelu robotniczym? Myślisz że tam na chatę to się rok czekało? :)

    Ale ja nie o czekaniu, tylko ze koncu te bloki wybudowano i one stoja
    od dziesiatek lat.
    I sie nie rozpadly, wbrew narzekaniom.

    A tak swoja droga - naprawde sie czekalo 30 lat ?
    Takie duze zaklady necily ludzi wlasnie mieszkaniami, ktore mozna bylo
    szybko dostac.
    Szybko - tzn np w 15 lat a nie w 30 :-)
    Choc bywaly jeszcze szybsze.

    >Jakość tego co się robiło to oddzielna bajka.

    Ale budynki to akurat stoja, jeszcze sie nie zawalily.

    J.

  • 284. Data: 2016-12-21 19:17:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2016 o 12:58, J.F. pisze:

    >Czepianie się słówek jest powszechnie odbierane jako próba ukrycia
    >słabości własnych argumentów. Niech będzie "pijanych kierowców" -
    >wszyscy wiedzą o co chodzi.

    Kiedy wlasnie w zaleznosci od starannosci wypowiadajacego sie moze
    miec to istotne znaczenie.
    Albo od celowego mylenia sie :-)

    I to nie chodzi o Ciebie, tylko o innych przedstawicieli wladzy,
    ktorzy czasem cos mowia.

    >Masz rację - większość - konkretnie 52 procent - z tym że nie
    >samochodów a ogólnie - nie odwracaj kota ogonem - skoro powołujesz
    >się na ustawy, to całe - rowerzyści też się liczą - podobnie jak co
    >poniżej 0,5.

    Mnie chodzi tylko o to, ze nie nalezy podejrzewac, aby podniesienie
    limitu zmniejszylo ilosc pijanych kierowcow samochodow, albowiem jak
    widac wiekszosc z nich, i to ~75% a nie 52, przekracza 0.5 promila. Za
    to nawet za Odra juz kary leca.

    No chyba ze rownoczesnie podniesiesz i drugi prog, to sie okaze ze
    liczba nietrzezwych spadla, a liczba "pod wplywem" ... kto wie.
    Za Odra te kary sa stopniowane i takie 0.6 promila to drobne
    wykroczenie.

    >Ze statystyki nic nie wychodzi, bo nie wiemy jaki procent wypadków
    >powodują pijani kierowcy (bez cudzysłowiu),

    To akurat wiemy, tylko podsumowac mi sie nie chce.

    >ani jaki procent kierowców jest pijanych.

    A to faktycznie trudno ustalic.
    Jak wczesniej pisalem - z rzadka padaja jakies dane z kontroli, trudno
    tez podejrzewac aby 5% kierujacych bylo pijanych ... nie, az tak sie u
    nas jeszcze nie pije. Chyba nie.

    Z drugiej strony przecietny obywatel jest bardziej narazony na
    trzezwych niz na nietrzezwych kierowcow :-)

    >Raz że drobiazg, dwa, że sami się zabijali.

    NAwet na to nie patrzac - drobiazg. 170 rocznie, od tego sie
    bezpieczniej nie zrobi, juz pomijajac to, ze glownie sobie zagrazali.

    >Zawsze chyba podawali tabelki z numerami artykułów i dalej tak robią.

    Owszem, ale to w kwestii przylapanych na prowadzeniu.
    A w tabelce "wypadki spowodowane przez nietrzezwych
    kierowcow/kierujacych" to czego sie spodziewasz ?

    >Może i się rozmywa - ale skoro pyszczą o tym jacy to niebezpieczni to
    >dziwne by było gdyby nie wiedzieli.

    Tak im wygodniej, tzn pyszczyc wygodniej :-)

    >Więc - wiedzą,

    Nie jestem taki pewien.
    Zlapia kierowce na alkomat, sprawe wytaczaja, gdzies tam w statystyki
    wpada i maja szybko podzial na dwa kodeksy i 4 artykuly.

    Jest wypadek, to jeszcze inny artykul, a jesli sprawca nietrzezwy, to
    podwyzszenie z dodatkowego artykulu, a jesli tylko pod wplywem to nie
    wiem jak traktowac - w kazdym badz razie w statystykach moze im sie
    rozmyc.
    Byc moze maja w innych bazach wpisane, ale nigdy nie wyciagali taki
    danych, to czemu mieliby to robic teraz :-)

    >tylko ewidentnie z
    >tych danych wynika, że ściganie 0,2-0,5 jest bez sensu,

    Moze nie tak ewidentnie, ale raczej malo takich wypadkow.
    Jesli jednak te 25% kierowcow samochodow dalo sie przylapac z taka
    zawartoscia, to podejrzewam, ze stanowia podobny procent w wypadkach,
    i to juz wychodzi jakas spora liczba.

    >więc tego nie publikują.

    A ze im pasuje trzymac razem to inna sprawa :-)

    J.

  • 285. Data: 2016-12-21 20:28:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2016 o 19:17, J.F. pisze:

> [...]
    > limitu zmniejszylo ilosc pijanych kierowcow samochodow, albowiem jak
    > widac wiekszosc z nich, i to ~75% a nie 52, przekracza 0.5 promila. Za

    Ale znów się podkładasz. Celem (przynajmniej oficjalnie) nie jest
    łapanie "pijanych kierowców" (również rowerów co z naciskiem
    podkreślam), a poprawa bezpieczeństwa. I czy łapiesz tych na rowerach i
    poniżej 0,5, to na bezpieczeństow specjalnie wpływu nie ma. Nas nie
    interesuje ilu złapiesz czy nie złapiesz, bo to (oficjalnie) obojętne, a
    ile wypadków unikniesz. A te powodują zapewne co na ciężkich promilach,
    a co od 0,25 zapewne się nie wyróżniają specjalnie (o ile wogóle).
    Rowerzysci na ścieżkach również, a jak którego coś rozjedzie, to zwykle
    jego samego (sprawdzałem kiedyś i zależnie od roku pijani rowerzyści
    wszelkiego typu zabijają jedną... albo zero osób "postronnych")

    > To akurat wiemy, tylko podsumowac mi sie nie chce.

    Nie wiemy. Jeśli masz dane ile wypadków powodują kierowcy pojazdów
    mechanicznych poywżej 0,5 promila, to podziel się proszę wraz ze
    źródłem, bo jest to informacja która wygląda na utajnioną.

    > A to faktycznie trudno ustalic.
    > Jak wczesniej pisalem - z rzadka padaja jakies dane z kontroli, trudno
    > tez podejrzewac aby 5% kierujacych bylo pijanych ... nie, az tak sie u
    > nas jeszcze nie pije. Chyba nie.

    Patrzyłem - średnio wychodzi z grubsza 1/250 (wszystkich z rowerantami
    włącznie) czyli faktycznie 1/500. Sporo mniej niż 5%.

    > Owszem, ale to w kwestii przylapanych na prowadzeniu.
    > A w tabelce "wypadki spowodowane przez nietrzezwych
    > kierowcow/kierujacych" to czego sie spodziewasz ?

    Manipulacji:P

> [...]
    > Jesli jednak te 25% kierowcow samochodow dalo sie przylapac z taka
    > zawartoscia, to podejrzewam, ze stanowia podobny procent w wypadkach, i

    Podobny do czego - do ciężko pijanych czy do trzeźwych? Więc zaspytam
    inaczej - to cała europa zachodnia się myli w kwestiach bezpieczeństwa
    ruchu drogowego, a byłe demoludy mają rację. Bo coś mi się nie wydaje;)

    Shrek

  • 286. Data: 2016-12-21 20:34:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-20 17:25, re wrote:
    > Nie żartuje. Dostanie się do porzadnych danych naukowych nie jest ani
    > tanie ani łatwe dla osoby z ulicy. Najprosciej poprosić lekarza z
    > kliniki który ma dostęp do badań naukowych z jednej z dostepnych baz
    > danych publikacji medycznych.
    > ---
    > Jak chcesz wykorzystywać tajne badania w publicznej sprawie ?

    One nie są tajne. Są tylko płatne. Po opłaceniu mozesz z nich korzystać
    w sposób taki jak wyciąganie wniosków, cytowanie, powoływanie się itp.

    Nie, nie podoba mi się dostep płatny do badań, ale tak od bardzo dawna
    działa świat. Brak woli politycznej do zmiany.

  • 287. Data: 2016-12-21 20:40:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-20 17:31, re wrote:
    > Trudno. Nie każdy dałby radę.
    > Mówię, że na ten nie zmienię a nie że "dam albo nie dam rady".

    No trudno. Z czystej ciekawości: a jaki obecnie używasz?

    > Ludzie maja rózne wykształcenie i zawody. Mają również rózne hobby. Jak
    > to poskładasz do kupy to jakiś 1 procent ludzi w tym kraju potrafi
    > rozpakować archiwum z Thunderbird Portable. Ja potrafie. To proste.
    > użyłem w ten sposob wspanialego osobistego doświadczenia. Tak zalecanego
    > przez pijaczków.
    > ---
    > Ale pierdoły. Myślisz, że jak Ty masz komputer i na nim instalujesz co
    > popadnie to wszyscy tak mogą i tak będą robili ?

    Czy ja wiem. Thunderbird to jeden z najbardziej podstawowych i
    sensownych programów, obok kilku innych, do dyskutowania na grupach.
    Choć przyznaje że trafiłem całkiem niedawno na pewnego debila który mi
    powiedział że uzywa Outlooka bo Thunderbird pisali spedaleni lewacy.

    Naprawdę jestem ciekaw jaki program cytuje aż tak źle i jakie ma zalety
    że tam musi zostać. Zwykła głupia ciekawość.

    > Ni jestem. Na tym polega chyba moja argumentacja. Ja zamiast uważać się
    > za grupę reprezentatywną pozwalam okreslać ją naukowcom którzy badają to
    > lepszymi niż moje metodami.
    > ---
    > Gdzie są ci naukowcy co badają ile można wypić ?

    Cieżko wyliczyć te kilka tysięcy lat badań nad skutkami picia w
    ogólności i ostatnie sto nad wpływem na jazdę. Myślę że nikt nie ma
    takiej listy. Ciezko też wskazaź gdzie to badają. Popytaj w klinikach,
    tam znajmują się tym na codzień i są kometentni aby udzielić odpowiedzi
    szczegółowej. Ogólnie wszedzie. Kilka atrykułów pojawiło się w WiŻ oraz
    SN na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, takich streszczeń.

    Przecież badania są.

  • 288. Data: 2016-12-21 21:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości

> [...]
    >podkreślam), a poprawa bezpieczeństwa. I czy łapiesz tych na rowerach
    >i poniżej 0,5, to na bezpieczeństow specjalnie wpływu nie ma.

    No to patrzymy w inna statystyke.
    Wypadkow spowodowanych przez pijanych kierowcow samochodow
    ~1200. Wypadkow spowodowanych prze pijanych rowerzystow 177.
    Wypadkow w ogole 37 tys.

    Ja bym tam rzekl, ze nawet lapanie tych z powyzej 0.5 promila wplywu
    na bezpieczenstwo specjalnie nie ma.
    Trzezwych trzeba lapac.

    Ale ... jak przestaniesz lapac, to pijanych kierowcow przybedzie.
    Tym niemniej podwyzke limitow popieram.

> [...]
    >zwykle jego samego (sprawdzałem kiedyś i zależnie od roku pijani
    >rowerzyści wszelkiego typu zabijają jedną... albo zero osób

    Z predkoscia roweru trudno kogos zabic, szczegolnie z predkoscia
    pijanego roweru.
    Ale ... mozesz wyjechac na jezdnie, trzezwy kierowca samochodu usiluje
    cie ominac, i skonczy na drzewie.
    Po czym policja powie "nadmierna predkosc, bo rowerzysta sie zmyje bez
    sladu ...

    >Nie wiemy. Jeśli masz dane ile wypadków powodują kierowcy pojazdów
    >mechanicznych poywżej 0,5 promila, to podziel się proszę wraz ze
    >źródłem, bo jest to informacja która wygląda na utajnioną.

    A nie, tego to nie wiemy, tylko jak mowie - jesli 75% zlapanych
    kierowcow samochodow ma ponad 0.5promila, to podejrzewam, ze wypadkow
    powoduja nawet wiecej niz proporcjonalnie.
    A to juz w miare dokladna liczba - i bez wiekszego znaczenia czy to
    bedzie 75% z tych 1200 czy 95%.

    >Patrzyłem - średnio wychodzi z grubsza 1/250 (wszystkich z
    >rowerantami włącznie) czyli faktycznie 1/500. Sporo mniej niż 5%.

    Ale co Ci wychodzi ?

    Tu bys musial miec albo dane z jakies masowej kontroli - ilu
    skontrolowano, ilu zlapano - i cos raz czy dwa policja takie dane
    podala,
    albo pomyslec - ilu znajomych pociaga w pracy przed wyjsciem i to
    jeszcze codziennie, albo przyjezdza w stanie kaca ... no dobra,
    znajomi to nie jest dobra probka statystyczna.

    >Podobny do czego - do ciężko pijanych czy do trzeźwych? Więc zaspytam

    Do trzezwych. Jesli nawet ten 1% kierowcow jezdzi "po uzyciu", i jest
    podobnie wypadkowa, to nam daje 270 wypadkow.
    Rzecz godna zwalczania, bardziej niz pijani rowerzysci :-)

    Choc w sumie ... ten 1% to tak bez uzasadnienia.
    Wczesniej pozwolilem sobie zrzucic na prawdziwie nietrzezwych chocby i
    95% wypadkow z grupy pijanych ... co by nam pozostawialo 60 wypadkow
    spowodowanych przez tych "po uzyciu".

    Te 95% to w sumie tez bez uzasadnienia ... ale w koncu trzezwi tez
    robia wypadki, i to znacznie wiecej,
    to czemu wszystkie "pijane" mialyby byc przez tych z ponad 0.5
    spowodowane ?

    >inaczej - to cała europa zachodnia się myli w kwestiach
    >bezpieczeństwa ruchu drogowego, a byłe demoludy mają rację. Bo coś mi
    >się nie wydaje;)

    To trzeba inaczej - wypij piwo, zobacz na ile ci zaszkodzilo, wypij
    drugie, znow zobacz ... po dwoch, to gdzies w okolicach 0.5 sie ma ...
    ja sie tam musze jeszcze doprawic, zeby w glowie szumialo.

    A - zachodnie piwa slabsze, to oni moga jeszcze trzecie zaryzykowac...

    J.

  • 289. Data: 2016-12-21 21:12:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-21 07:03, Wiesiaczek wrote:
    > I jakoś wybudowali Ursynów, Trasę Łazienkowską i wiele innych budów...
    > Ulegasz propagandzie i widzisz selektywnie, ot co.
    > [...]

    A komuniści dali ludziom wykształcenie. Kluczowe jest jednak słowo mimo.
    Mimo że budowlańcy leżeli zalani w trupa coś się zbudowało. Teraz
    zastanow się o ile więcej można by zbudować nie zalewając się w trupa o
    8 rano. Ja wiem. Sasiedni blok powstawał przez jakieś 2 lata. Materiał
    rozkradziono na kilka bloków. Towarzystwo głównie albo spało snem
    pijackim albo grałow karty. Z wysokości mojego byłego mieszkania było
    widac całkiem sporo z życia budowlańców.

    Słowo klucz: mimo.

    > Robię też wiele innych rzeczy, ale tu staram trzymać się tematu.
    > Skąd wniosek, że sobie nie radzę?

    Ponieważ przez kilka miesięcy dzień w dzień prowadziłeś w stanie
    wskazującym samochód. Możesz wybrnąc że co wieczór porywali Cie kosmici
    i wsadzali w gardło rurkę. Czy to będzie wiarygnodne nie wiem, ale
    koledzy dadzą wiarę bez wątpienia.

    > Akurat pedofilów w Polsce można chyba policzyć na palcach jednej ręki.
    > Nie oglądaj telewizji, ona robi wodę z mózgu.

    Akurat pedofilów jest dokładnie tyle samo co na całym świecie, czyli
    stosując jakąs definicję (a są rózne) szacuje się że 5% populacji
    męszczyzn ma skłonności pedofilskie. Z nich bardzo niewielki procent
    wprowadza to w czyny. Zmarwie Cię: procent jest taki sam na całym
    świecie za wyjątkiem Iranu gdzie podobno nawet gejów nie ma, taka wola
    Allaha.

    Może więc chodziło o rękę irańską.

    > Szczęście, że ta Twoja wola doskonale pokrywa się z tym, co uchwali
    > aktualny rząd :D

    Rząd nic nie uchwalił w kwestii picia, przynajmniej aktualny. Zaś
    regulacje w jakim stanie mozna prowadzić samochód nie wynikają z
    uchwałami tylko z biologii i moża się co najwyżej spierać o rzeczy
    nieistotne jak przy ilu promilach prawdziwi twardziele jeszcze widzą drogę.

    > O zwiedzaniu świata lub kuchni mogę napisać na innej grupie, tak samo
    > jak i np. o seksie. A propos, bzykałeś murzynkę, Chinkę, Tajkę? :D

    Nie. Mam żonę i pewne zasady ktorych nie łamię.

    Z Tajkami uważaj, choć może lubisz eksperymenty.

    PS. Jak się mowi o kobietach które dają dupy całemu światu? jakoś mi z
    głowy wyleciało. Ale podobno jest męska odmiana tylko pieniądze w druga
    stronę...

  • 290. Data: 2016-12-21 21:15:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-20 17:22, re wrote:
    > Słaba wola jest czynnikiem od człowieka niezależnym a tym bardziej
    > debilizm.

    Słaba wola podlega ćwieczniu, z debilizmu mozna sobie zdawać sprawdę i
    nie zostawać na ten przykład ministrem. Nie musi być to czynnik zależny
    od człowieka, ważniejsza jest świadomość swoich braków. Pijaczki od 3
    piwek za kółkiem mają głównie świadomośc że są normalni bo ich koledzy
    sa tacy sami.