-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <o2vag7$a41$1@mx1.internetia.pl>
<f...@g...com>
<5853ab1b$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
<o38pe2$ov9$1@dont-email.me> <5857eca5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<o396o6$90h$2@node1.news.atman.pl>
<58582d6d$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<o39bk5$90h$6@node1.news.atman.pl>
<5858385c$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
<o39ftg$90h$7@node1.news.atman.pl>
<58591cd2$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
<o3c5ej$8g6$2@node2.news.atman.pl>
<585ac756$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<o3el54$ik0$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <o3el54$ik0$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
Date: Wed, 21 Dec 2016 21:12:07 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 108
Message-ID: <585ae217$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.156.20
X-Trace: 1482351127 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5152 83.27.156.20:55994
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 1701561702
X-Received-Bytes: 6156
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595813
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
W dniu 21.12.2016 o 19:17, J.F. pisze:
>> Mnie chodzi tylko o to, ze nie nalezy podejrzewac, aby podniesienie
>> limitu zmniejszylo ilosc pijanych kierowcow samochodow, albowiem
>> jak
>> widac wiekszosc z nich, i to ~75% a nie 52, przekracza 0.5 promila.
>> Za
>> to nawet za Odra juz kary leca.
>Ale znów się podkładasz. Celem (przynajmniej oficjalnie) nie jest
>łapanie "pijanych kierowców" (również rowerów co z naciskiem
>podkreślam), a poprawa bezpieczeństwa. I czy łapiesz tych na rowerach
>i poniżej 0,5, to na bezpieczeństow specjalnie wpływu nie ma.
No to patrzymy w inna statystyke.
Wypadkow spowodowanych przez pijanych kierowcow samochodow
~1200. Wypadkow spowodowanych prze pijanych rowerzystow 177.
Wypadkow w ogole 37 tys.
Ja bym tam rzekl, ze nawet lapanie tych z powyzej 0.5 promila wplywu
na bezpieczenstwo specjalnie nie ma.
Trzezwych trzeba lapac.
Ale ... jak przestaniesz lapac, to pijanych kierowcow przybedzie.
Tym niemniej podwyzke limitow popieram.
>Rowerzysci na ścieżkach również, a jak którego coś rozjedzie, to
>zwykle jego samego (sprawdzałem kiedyś i zależnie od roku pijani
>rowerzyści wszelkiego typu zabijają jedną... albo zero osób
>"postronnych")
Z predkoscia roweru trudno kogos zabic, szczegolnie z predkoscia
pijanego roweru.
Ale ... mozesz wyjechac na jezdnie, trzezwy kierowca samochodu usiluje
cie ominac, i skonczy na drzewie.
Po czym policja powie "nadmierna predkosc, bo rowerzysta sie zmyje bez
sladu ...
>>> Ze statystyki nic nie wychodzi, bo nie wiemy jaki procent wypadków
>>> powodują pijani kierowcy (bez cudzysłowiu),
>> To akurat wiemy, tylko podsumowac mi sie nie chce.
>Nie wiemy. Jeśli masz dane ile wypadków powodują kierowcy pojazdów
>mechanicznych poywżej 0,5 promila, to podziel się proszę wraz ze
>źródłem, bo jest to informacja która wygląda na utajnioną.
A nie, tego to nie wiemy, tylko jak mowie - jesli 75% zlapanych
kierowcow samochodow ma ponad 0.5promila, to podejrzewam, ze wypadkow
powoduja nawet wiecej niz proporcjonalnie.
A to juz w miare dokladna liczba - i bez wiekszego znaczenia czy to
bedzie 75% z tych 1200 czy 95%.
>>> ani jaki procent kierowców jest pijanych.
>> A to faktycznie trudno ustalic.
>> Jak wczesniej pisalem - z rzadka padaja jakies dane z kontroli,
>> trudno
>> tez podejrzewac aby 5% kierujacych bylo pijanych ... nie, az tak
>> sie u
>> nas jeszcze nie pije. Chyba nie.
>Patrzyłem - średnio wychodzi z grubsza 1/250 (wszystkich z
>rowerantami włącznie) czyli faktycznie 1/500. Sporo mniej niż 5%.
Ale co Ci wychodzi ?
Tu bys musial miec albo dane z jakies masowej kontroli - ilu
skontrolowano, ilu zlapano - i cos raz czy dwa policja takie dane
podala,
albo pomyslec - ilu znajomych pociaga w pracy przed wyjsciem i to
jeszcze codziennie, albo przyjezdza w stanie kaca ... no dobra,
znajomi to nie jest dobra probka statystyczna.
>>> tylko ewidentnie z
>>> tych danych wynika, że ściganie 0,2-0,5 jest bez sensu,
>> Moze nie tak ewidentnie, ale raczej malo takich wypadkow.
>> Jesli jednak te 25% kierowcow samochodow dalo sie przylapac z taka
>> zawartoscia, to podejrzewam, ze stanowia podobny procent w
>> wypadkach, i
>> to juz wychodzi jakas spora liczba.
>Podobny do czego - do ciężko pijanych czy do trzeźwych? Więc zaspytam
Do trzezwych. Jesli nawet ten 1% kierowcow jezdzi "po uzyciu", i jest
podobnie wypadkowa, to nam daje 270 wypadkow.
Rzecz godna zwalczania, bardziej niz pijani rowerzysci :-)
Choc w sumie ... ten 1% to tak bez uzasadnienia.
Wczesniej pozwolilem sobie zrzucic na prawdziwie nietrzezwych chocby i
95% wypadkow z grupy pijanych ... co by nam pozostawialo 60 wypadkow
spowodowanych przez tych "po uzyciu".
Te 95% to w sumie tez bez uzasadnienia ... ale w koncu trzezwi tez
robia wypadki, i to znacznie wiecej,
to czemu wszystkie "pijane" mialyby byc przez tych z ponad 0.5
spowodowane ?
>inaczej - to cała europa zachodnia się myli w kwestiach
>bezpieczeństwa ruchu drogowego, a byłe demoludy mają rację. Bo coś mi
>się nie wydaje;)
To trzeba inaczej - wypij piwo, zobacz na ile ci zaszkodzilo, wypij
drugie, znow zobacz ... po dwoch, to gdzies w okolicach 0.5 sie ma ...
ja sie tam musze jeszcze doprawic, zeby w glowie szumialo.
A - zachodnie piwa slabsze, to oni moga jeszcze trzecie zaryzykowac...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.16 21:12 Sebastian Biały
- 21.12.16 21:15 Sebastian Biały
- 21.12.16 21:27 re
- 21.12.16 21:32 re
- 21.12.16 21:36 re
- 21.12.16 21:45 re
- 21.12.16 21:54 Sebastian Biały
- 21.12.16 22:01 Sebastian Biały
- 21.12.16 22:04 Shrek
- 21.12.16 23:20 Sebastian Biały
- 22.12.16 00:57 re
- 22.12.16 01:02 re
- 22.12.16 09:51 Wiesiaczek
- 22.12.16 09:56 Wiesiaczek
- 22.12.16 10:18 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=