  • 21. Data: 2012-09-01 12:46:40
    Temat: Re: Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 1 Sep 2012 12:50:58 +0200, Maciek napisał(a):

    > A to nie lepiej (=taniej, prosciej) wygrzebac w piwinicy jakiegos Celerona
    > z pasywnym chlodzeniem i startowac na nim Linuksa z pendrive'a?

    Nie. Bo w takim przypadku Raspberry Pi będzie szybsze. I zwróci sie na
    prądzie, bo jest zasilane z usb, może być ładowarka do telefonu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2012-09-01 12:50:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2012 15:06:44 +0100, Waldek Godel napisał(a):

> [...]

    A to nie lepiej (=taniej, prosciej) wygrzebac w piwinicy jakiegos Celerona
    z pasywnym chlodzeniem i startowac na nim Linuksa z pendrive'a?

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2012-09-01 15:53:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Aug 2012 10:53:58 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> wrote:
    > Wszystko fajnie tylko wymaga to jednej rzeczy - w miarę stabilnego
    > dostępu do netu. Tak się składa że w obecne wakacje w weekendy
    bywałem

    O fizycznej klawiaturze nie wspominając :-)

    --
    Marek

  • 24. Data: 2012-09-01 16:12:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 15:53:40 +0200, Marek napisał(a):

    > bywałem
    >
    > O fizycznej klawiaturze nie wspominając :-)

    to jest wygodne, ale nie niezbędne

  • 25. Data: 2012-09-03 09:42:10
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Thu, 30 Aug 2012 15:06:44 +0100
    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]

    Ja uzywam aplikacji google reader na androida. Ma swoje wady, ale
    najwieksza zaleta jest to, ze status przeczytania widze rowniez na PC
    oraz tablecie.

    > Najrozsądniejszym wyjściem jest zakup np. Raspberry Pi, postawienie
    > na tym SLRN i łaczenie się po SSH. Serio.

    Napisz cos wiecej o Rasbperry PI? Moj dojdzie dopiero w pazdzierniku
    (chodz jak nie wytrzymam, zamowie drugiego z wysylka 24h). Jak to sie
    sprawuje, mozna tego sensowanie uzywac nie czujac, ze to jakis
    zamiennik komputera?

    --
    tyran

  • 26. Data: 2012-09-03 10:36:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 3 Sep 2012 09:42:10 +0200, tyran napisał(a):

> [...]
    > (chodz jak nie wytrzymam, zamowie drugiego z wysylka 24h). Jak to sie
    > sprawuje, mozna tego sensowanie uzywac nie czujac, ze to jakis

    Z konsoli chodzi jak burza. Choć oczywiście ograniczenia związane z
    prędkością zegara nie znikają.
    Tryb graficzny ma spore ograniczenia, choć umiejętnie skonfigurowany
    pozwoli używać tego do netu i oglądania większości multimediów.
    Ja kupiłem to ze względu na pobór prądu i pracę na konsoli, w celu
    zrobienia pewnego specyficznego serwera. Nawet slrn jest sprawą
    drugorzędną.

    W każdym razie rzecz jest zdecydowanie dla osób lubiących dłubać w linuxie
    albo chcących postawić ubuntu/xbmc i używać jako playerka. Inni nie będa
    zadowoleni.

  • 27. Data: 2012-09-03 12:37:13
    Temat: Re: OT Raspberry Pi (Było: Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida)
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2012 tyran <t...@o...pl> napisał/a:

    > Napisz cos wiecej o Rasbperry PI? Moj dojdzie dopiero w pazdzierniku
    > (chodz jak nie wytrzymam, zamowie drugiego z wysylka 24h). Jak to sie

    A możesz rzec gdzie i za ile zamówiłeś?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 28. Data: 2012-09-03 18:20:46
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Mon, 3 Sep 2012 10:37:13 +0000 (UTC)
    Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > A możesz rzec gdzie i za ile zamówiłeś?

    No ja zamowilem 2 miesiace temu na rs-online
    (http://pl.rs-online.com/web/generalDisplay.html?id=
    raspberrypi) ..
    czas oczekiwania wtedy to 12tygodni.
    Za RPI + obudowa + zasilacz (zwykla ladowarka komorkowa USB) +
    przesylka zaplacilem okolo 50EUR. Teraz juz wiecej tego wyprodukowali i
    od reki mozna dostac w kilku sklepach (np.
    http://www.mcmelectronics.com/product/83-14277).

    Lub na allegro .. miesiac temu jeszcze po 300zl stalo, teraz od reki
    za 249zl (jak nie wytrzymam to zamowie drugie .. jeden koles z wrocka
    sprzedaje, mam 2km do sklepu ;).

    --
    tyran

  • 29. Data: 2012-09-03 18:23:05
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On Mon, 3 Sep 2012 09:36:12 +0100
    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >
    > W każdym razie rzecz jest zdecydowanie dla osób lubiących dłubać w
    > linuxie albo chcących postawić ubuntu/xbmc i używać jako playerka.

    No wlasnie mi najbardziej pasuje ten maly pobor pradu, a mozliwosci
    wieksze od typowego NASa z linuksem czy routera. I do tego system na
    karcie SD, ktorymi mozna zonglowac bez obawy o utrate tej wlasciwej
    konfiguracji.

    ps. zdarz co to za specyficzny serwerek?

    --
    tyran

  • 30. Data: 2012-09-04 07:18:42
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2012 tyran <t...@o...pl> napisał/a:

    > od reki mozna dostac w kilku sklepach (np.
    > http://www.mcmelectronics.com/product/83-14277).

    Dzięki za linki. Mnie nie zależy na czasie (serwerek mam na
    starym cienkim kliencie HP), ale bardzo chętnie bym się tym
    pobawił :-)

    > Lub na allegro .. miesiac temu jeszcze po 300zl stalo, teraz od reki
    > za 249zl (jak nie wytrzymam to zamowie drugie .. jeden koles z wrocka

    Nad tym myślałem, ale ca dwukrotne przebicie w stosunku
    do 35$ :-) Jeśli stanie na zamawianiu z Polski,
    to poczekam aż stanieje :-)