eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a ABSRe: Rozmiar opon a ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.65!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozmiar opon a ABS
    Date: Thu, 20 Oct 2016 16:01:14 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <nuain9$49f$1@news.chmurka.net>
    References: <5800e365$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntqptv$skd$1@node2.news.atman.pl> <ntrlsb$hmj$1@gioia.aioe.org>
    <nttt98$cos$2@news.chmurka.net> <nu79eu$cr6$1@node1.news.atman.pl>
    <nu88u5$c9t$1@mx1.internetia.pl> <nua3te$ul5$1@news.chmurka.net>
    <nuad4m$ugn$2@node2.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 20 Oct 2016 14:01:13 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.65"; logging-data="4399";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.3.0
    In-Reply-To: <nuad4m$ugn$2@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590455
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-10-20 o 14:26, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2016-10-20 o 11:48, viktorius pisze:
    >
    >> Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
    >> najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
    >> w który pojedziesz prosto.
    >> A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
    >> wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
    >>
    > Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteś
    > w skręcie. I w którą stronę skręcasz. :-)
    >
    Nie implementowałem czegoś takiego, nie widziałem kodu, czy choćby
    algorytmu.

    Ale jak już się wdajemy w dyskusję..
    Jeśli chcesz to zawsze sprawdzać, nawet na zakrętach, to potrzebujesz
    mieć dokładne dane na temat kąta skrętu kół i jego zależności do rożnicy
    w prędkości poszczególnych kół.
    A takie dane są dla każdego pojazdu inne, bo każdy ma inne rozstawy kół,
    osi, kąty wyprzedzenia zwrotnicy.
    Na zakręcie dochodzi jeszcze dogięcie opon zewnętrznych wynikające z
    siły odśrodkowej, czyli na pewno mniejszy obwód, który trzeba zingnorować.

    W cholerę zmiennych, ja bym nie chciał tego oprogramowywać.
    Statystycznie z kołami na wprost jedziesz pewnie przez 98% czasu, więc
    IMHO sprawdzanie usilne na zakręcie nie warte jest zachodu



    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: