  • 71. Data: 2022-06-03 22:45:34
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > W dniu 03.06.2022 o 21:14, ii pisze:
    > [...]

    > To jak realizujesz/chcesz powiadomienie? Gołębiem pocztowym, przez
    > sendmaila? :D

    LoRa, ośle

  • 72. Data: 2022-06-03 23:07:50
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 01.06.2022 o 20:57, ii pisze:

    > A ile mA pobiera 200k rezystor?

    Ty czytasz co ja piszę? Napisałem właśnie dlatego, że to off-topic, bo
    zupełnie inne są wymagania w podzielniku ciepła i w samochodzie. A w
    tamtym wątku dodałem zdaje się ";)"...

    > Nie, musiałbym rozbudować infrastrukturę czego wtedy nie mogłem zrobić.

    A co ma infrastruktura do zbyt dużego poboru prądu przez moduł?!
    Obiektywnie, to nie jest normalnie, że układ monitorujący rozładowuje
    aku po 2 tygodniach...

    > Żebym nie mógł odczytać pomiaru? Durna propozycja.

    Chyba się nie rozumiemy. Co to znaczy "odczytać pomiar"? Pomiar to można
    zrobić i wynik wysłać radiem. A w międzyczasie moduł powinien być w
    stanie uśpienia. Jałowa dyskusja...

    > No tak, w instalacji samochodowej niewiele się dzieje. Moduł ma też
    > pewne zabezpieczenia.

    Jasna sprawa. Tak jak pisałem - jałowa dyskusja. Wszystko wiesz,
    wszystko potrafisz, tylko nie masz z kim porozmawiać...

    > No nie, możliwości ochrony są banalne. Moduł komunikacyjny może np
    > wysyłać tylko pewną małą ilość pomiarów w danym okresie czasu. Np 5
    > pomiarów z miesiąca. To pozwala rozliczyć a nie pozwala inwigilować.

    I kto ma to wymusić na producencie? Państwo?
    Jak widzisz, częsty pomiar pozwala wykrywać wycieki... taka zaleta.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 73. Data: 2022-06-03 23:51:55
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    J.F wrote:

    > A co - zabrakło?

    Niektórym zabrakło.

    > Niewiele to jest tez w bateryjce.
    > Jakies bardzo krotkie impulsy samplujące?
    Najkrótsze jak tylko możliwe.
    Branża wodomierzowa/ciepłomierzowa jest niszowa ale dość kreatywna; potrafi
    oszczędzać energię (z konieczności).
    Ilość urządzeń zasilanych bateriami wytrzymującymi wiele lat, idzie w grube
    miliony.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 74. Data: 2022-06-04 00:14:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.06.2022 o 22:45, ii pisze:

    > LoRa, ośle

    Nachuj mi prywatny zasięg 15km jak mam nieograniczony przez gsm czy
    nawet proste WiFi/NET, jeśli auto stoi w zasięgu?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 75. Data: 2022-06-04 09:46:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.06.2022 o 23:07, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Ty czytasz co ja piszę? Napisałem właśnie dlatego, że to off-topic, bo
    > zupełnie inne są wymagania w podzielniku ciepła i w samochodzie. A w
    > tamtym wątku dodałem zdaje się ";)"...

    Dobra, ale teraz jest właśnie mowa o tym, że są niemal identyczne.

    > A co ma infrastruktura do zbyt dużego poboru prądu przez moduł?!

    No to, że jak nie masz gdzie pomiaru wysłać (infrastruktura) to musisz
    utrzymywać moduł w gotowości do połączenia się do niego. Gdybyś miał to
    mógłbyś wysłać i uśpić.

    > Obiektywnie, to nie jest normalnie, że układ monitorujący rozładowuje
    > aku po 2 tygodniach...

    Spisek jakiś :-)

    > Chyba się nie rozumiemy. Co to znaczy "odczytać pomiar"? Pomiar to można
    > zrobić i wynik wysłać radiem. A w międzyczasie moduł powinien być w
    > stanie uśpienia. Jałowa dyskusja...

    Jałowa to jest twoja gadka. Żeby pomiar wysłać to trzeba mieć gdzie. Jak
    się nie ma gdzie to jak wyżej.

    > Jasna sprawa. Tak jak pisałem - jałowa dyskusja. Wszystko wiesz,
    > wszystko potrafisz, tylko nie masz z kim porozmawiać...

    Wręcz przeciwnie :-) gadamy sobie tutaj radośnie mimo, że właściwie nie
    jesteś w stanie mi niczego powiedzieć czego nie wiedziałbym :-) No ..
    grupy dyskusyjne. Nie można wykluczyć, że jednak w końcu coś padnie,
    czego nie wiedziałem :-)

    > I kto ma to wymusić na producencie? Państwo?

    To jest problem braku świadomości. Producent produkuje to, co od niego
    kupują.

    > Jak widzisz, częsty pomiar pozwala wykrywać wycieki... taka zaleta.

    Ty zrozumiałeś w ogóle o czym mowa? Jeszcze raz. Można sobie mierzyć co
    sekundę i nawet z tych pomiarów wnioskować o wyciekach. Ale nie trzeba
    wszystkich pomiarów wysyłać by przekazać ile się zużyło w miesiąc i czy
    jest wyciek.

  • 76. Data: 2022-06-04 09:57:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Nachuj mi prywatny zasięg 15km jak mam nieograniczony przez gsm czy
    > nawet proste WiFi/NET, jeśli auto stoi w zasięgu?

    Na to, by:
    - nie ponosić konsekwencji że cudza sieć GSM przestała być użyteczna bo
    nie doładowałeś, sieć chce więcej kasy albo nowego modemu itp itd
    - nie mieć problemu zasięgu Wifi jak auto stoi 300 metrów dalej, które
    może by Ci wystarczyło gdybyś sobie anteny kierunkowe zamontował w domu
    i na dachu samochodu, ale tak normalnie to nie wystarczają

  • 77. Data: 2022-06-04 11:14:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.06.2022 o 09:57, ii pisze:

    > Na to, by:
    > - nie ponosić konsekwencji że cudza sieć GSM przestała być użyteczna bo
    > nie doładowałeś, sieć chce więcej kasy albo nowego modemu itp itd

    Odpada. Kupujesz Aero2, włączasz subskrybcję 5zł/mies i zapominasz.
    Modemem może być każdy (nawet stary) telefon z tetherngiem.

    > - nie mieć problemu zasięgu Wifi jak auto stoi 300 metrów dalej, które
    > może by Ci wystarczyło gdybyś sobie anteny kierunkowe zamontował w domu
    > i na dachu samochodu, ale tak normalnie to nie wystarczają

    Tutaj zależy od miejsca ale w/w załatwia sprawę globalnie a nie na 15km :)

    Opcja z WiFi w sumie jest najmniej prądożerna. Dołożenie modemu/telefonu
    już niestety drenuje aku ale tel można odpalać z harmonogramu raz na
    dobę celem sprawdzenia napięcia.

    Inna sprawa to olanie całkowicie tych jebniętych pomiarów i wyznaczenie
    sobie cyklu, że co 2-3 tyg trzeba iść odpalić autko. Dłużej w sumie aku
    nie trzyma (zależne od pojemności i podłączenia/odpięcie klem), czyli
    wyznaczamy sobie cykl co 2 tygodnie. Córa właśnie rzadko jeździ i tak
    robi, że co 2 tyg odpala i gdzieś jedzie a raz w miesiącu ładuje przez
    nockę ładowarką z Biedry. Kiedyś tego nie robiła ale się wkurwiłem i
    wydałem rozkazy, bo mnie wkurwiało podłączanie kabli z mojego auta do
    jej auta. Koniec problemu:)

    P.S.
    BTW ESP w tej konfiguracji używam do pilnowania akumulatorów na działce
    z routerem Huawei. ESP robi też jako alarm i włącza fontannę/kamery itp.
    Ładuję to solarami i wiatrakiem. W zależności od wielkości napięcia,
    podłączane są poszczególne urządzenia. Wszystko naraz wpierdala mi 1A a
    na minimum z routerem mam 300mA czyli biję się o 700mA (drenaż 24h)

    Aku ma 300Ah i trzyma bez słońca i wiatru 2 tygodnie.

    Ponieważ muszę mieć router (kamery IP) to go używam. Sąsiad ma jedną
    kamerkę 3W/Imou i jako router robi u niego sjajomi WiFi ale nie chwalił
    się ile mu to wyżera.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 78. Data: 2022-06-04 12:44:54
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 04.06.2022 o 09:46, ii pisze:

    > No to, że jak nie masz gdzie pomiaru wysłać (infrastruktura) to musisz
    > utrzymywać moduł w gotowości do połączenia się do niego. Gdybyś miał to
    > mógłbyś wysłać i uśpić.

    Kuriozum. Wyobrażasz sobie np. sieć bezprzewodowych czujników w
    zakładzie produkcyjnym, w którym nagle przestają być zasilane ich
    bramki? Czy wszystkie czujniki mają próbować wysyłać dane i rozładować
    swoje baterie w krótkim czasie? :) Niech czujnik wysyła co zadany
    interwał czasu. I to dotyczy zarówno GFSK, LoRa jak i WiFi, gdzie
    nawiązanie połączenia kosztuje więcej. Nawet spokojnie można rozważyć
    transmisję bez potwierdzenia, jednokierunkową.
    My chyba nadal rozmawiamy o czymś innym, bo przecież to są oczywiste
    oczywistości...

    > Spisek jakiś :-)

    Raczej nieudolność projektanta. :)

> [...]
    > jesteś w stanie mi niczego powiedzieć czego nie wiedziałbym :-) No ..
    > grupy dyskusyjne. Nie można wykluczyć, że jednak w końcu coś padnie,

    Jak widać sporo nie wiesz, skoro nie potrafisz zrobić prostego modułu,
    który mierzyłby napięcie przez więcej niż dwa tygodnie, mając do
    dyspozycji akumulator samochodowy. :D Ale wiara w swoje umiejętności to
    cenna cecha.

> [...]
    > sekundę i nawet z tych pomiarów wnioskować o wyciekach. Ale nie trzeba
    > wszystkich pomiarów wysyłać by przekazać ile się zużyło w miesiąc i czy

    I kto by miał tą decyzję o wyciekach podejmować - czujnik/wodomierz? Tak
    się po prostu tego nie robi, zwłaszcza dzisiaj. Z wielu powodów jest to
    kłopotliwe i mało elastyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 79. Data: 2022-06-05 01:13:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Odpada. Kupujesz Aero2,

    Odpada, nie kupuję bo mi to nie jest do niczego potrzebne.

    > włączasz subskrybcję 5zł/mies i zapominasz.

    Proponujesz wydawać 5zł co miesiąc by sobie przesłać pomiar napięcia aku???

    > Modemem może być każdy (nawet stary) telefon z tetherngiem.

    Że jak? Mam utrzymywać stary telefon by mi działało???

    To nie ma kompletnie sensu. Przede wszystkim wcale nie gwarantuje
    działania usługi, którą mogą wyłączyć od ręki bo cośtam. Dlatego właśnie
    proponuję by podstawowym kanałem było coś własnego nad czym mamy
    kontrolę. Inaczej jest np z trackerem, który działa na GSM, za 5zł/rok
    (a nie miesiąc).

    > Tutaj zależy od miejsca ale w/w załatwia sprawę globalnie a nie na 15km :)

    Chyba, że Ci sieć wyłączą.

    > Opcja z WiFi w sumie jest najmniej prądożerna. Dołożenie modemu/telefonu
    > już niestety drenuje aku ale tel można odpalać z harmonogramu raz na
    > dobę celem sprawdzenia napięcia.

    Jasne, kupisz na allegro programator czasowy :-)

    > Inna sprawa to olanie całkowicie tych jebniętych pomiarów i wyznaczenie
    > sobie cyklu, że co 2-3 tyg trzeba iść odpalić autko.

    Jebnięte to jest odpalanie samochodu by naładować aku. Choć tak zrobiłem
    teraz bo mi się nie chciało kabelków podpinać, ale nawet nie wiem czy
    aku naładował się od tego.

> [...]
    > nockę ładowarką z Biedry. Kiedyś tego nie robiła ale się wkurwiłem i
    > wydałem rozkazy, bo mnie wkurwiało podłączanie kabli z mojego auta do

    To jeszcze jeździć musi? Myślałem, że samochód spalinowy jest do stania :-)

> [...]
    > podłączane są poszczególne urządzenia. Wszystko naraz wpierdala mi 1A a
    > na minimum z routerem mam 300mA czyli biję się o 700mA (drenaż 24h)

    Mam taką koncepcję, że rozładowało się bo samochód właśnie nie wyłączył
    wszystkiego z powodu wetknięcia mojego modułu w gniazdo diagnostyczne.
    Ale słaba jest bo zasilanie w tym gnieździe raczej nie powinno tym
    skutkować.

    > Aku ma 300Ah i trzyma bez słońca i wiatru 2 tygodnie.

    Muszę se taki aku wstawić do samochodu :-) i śmigiełko na dach :-) i
    solar :-)

    > Ponieważ muszę mieć router (kamery IP) to go używam. Sąsiad ma jedną
    > kamerkę 3W/Imou i jako router robi u niego sjajomi WiFi ale nie chwalił
    > się ile mu to wyżera.

    I co, jak się włamują to tam jedzie?

  • 80. Data: 2022-06-05 01:33:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.06.2022 o 12:44, Dykus pisze:
> [...]
    > transmisję bez potwierdzenia, jednokierunkową.
    > My chyba nadal rozmawiamy o czymś innym, bo przecież to są oczywiste

    Ale, że niby mój samochód rozładował się bo bramka nie działała? Chyba
    kompletnie nie zrozumiałeś. Żeby można było wysłać pomiar i coś z tego
    mieć, trzeba mieć jakąś infrastrukturę, która przyjmie pomiar. To może
    by nawet apka na telefon. Natomiast musi ona działać przez cały czas jak
    się chce te pomiary wykonywać rzadziej by oszczędzić prąd. Takiej infry
    w moim przypadku nie było, więc sobie udostępniłem odpytywanie modułu z
    sensorem o pomiar. I wydawało się, że jak moduł pobiera 20mA to jest to
    wystarczające. Okazało się jednak że moduł pobiera 80mA co w sumie też
    nie powinno zabić aku, ale tak się jednak stało. I teraz można się
    zastanawiać dlaczego i co zmienić.

> [...]
    > który mierzyłby napięcie przez więcej niż dwa tygodnie, mając do
    > dyspozycji akumulator samochodowy. :D Ale wiara w swoje umiejętności to

    Niemniej jednak, wiem więcej od Ciebie.

    > I kto by miał tą decyzję o wyciekach podejmować - czujnik/wodomierz? Tak
    > się po prostu tego nie robi, zwłaszcza dzisiaj. Z wielu powodów jest to
    > kłopotliwe i mało elastyczne.

    Nonsens. Tak się to właśnie robi od zawsze. Natomiast niefrasobliwość
    ludzi powoduje, że robią to inaczej.