  • 81. Data: 2022-06-05 12:41:32
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.06.2022 o 07:12, jacek pozniak pisze:

    > Wodomierze mają dość wolno obracającą się blaszkę; sampluje się ją czasami
    > rzędu części sekund.

    A wiesz może czy wodomierz wysyła "gołe" impulsy, czy może dodatkowo
    wysyła datę i czas? Jeżeli to drugie jest stosowane, to który producent
    ma taki "bajer"?

  • 82. Data: 2022-06-06 11:42:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2022 01:13:21 +0200, ii wrote:

    > Odpada, nie kupuję bo mi to nie jest do niczego potrzebne.

    Sa chyba tansze opcje.

    > Proponujesz wydawać 5zł co miesiąc by sobie przesłać pomiar napięcia
    > aku???

    No skoro podłączanie ładowarki to za duzy klopot, to chyba tak :-)

    > Jebnięte to jest odpalanie samochodu by naładować aku. Choć tak zrobiłem
    > teraz bo mi się nie chciało kabelków podpinać, ale nawet nie wiem czy
    > aku naładował się od tego.

    No widzisz - skoro inne sposoby sa zbyt niewygodne, trzeba auto
    odpalic. Tylko niestety na dluzej, wiec najlepiej gdzies nim pojechac,
    gdzie i tak musisz/chcesz pojechac.

    J.

  • 83. Data: 2022-06-06 11:44:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.06.2022 o 01:13, ii pisze:
    [...]
    > Jasne, kupisz na allegro programator czasowy :-)

    Trepie, starsze telefony majo w menu. Wystarczy poustawiać.

    > Jebnięte to jest odpalanie samochodu by naładować aku. Choć tak zrobiłem
    > teraz bo mi się nie chciało kabelków podpinać, ale nawet nie wiem czy
    > aku naładował się od tego.

    Bez sensu w sumie jest cały monitoring, skoro końcowym efektem ma być
    ładowanie aku. Zakładasz sobie że co 2 tygodnie ładujesz i na chuj ci
    monitoring, który jedynie przyspiesza rozładowanie?

    > I co, jak się włamują to tam jedzie?

    Ma/mam 1km do działki, czyli parę minut i jestem na miejscu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 84. Data: 2022-06-06 18:29:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.06.2022 o 11:42, J.F pisze:

    > Sa chyba tansze opcje.

    LoRa?

    > No skoro podłączanie ładowarki to za duzy klopot, to chyba tak :-)

    Ale co ma piernik do wiatraka. Ładowarki w ogóle nie potrzeba podłączać
    nim aku nie jest znacznie rozładowany.

    > No widzisz - skoro inne sposoby sa zbyt niewygodne, trzeba auto
    > odpalic. Tylko niestety na dluzej, wiec najlepiej gdzies nim pojechac,
    > gdzie i tak musisz/chcesz pojechac.

    No to właśnie co jakiś czas jadę tym RSem gdzieś, ale coraz rzadziej bo:
    1. do jazd lokalnych mam Twizy, które kosztuje mnie 10x miej
    2. pociąg też kosztuje 10x mniej

  • 85. Data: 2022-06-06 18:34:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > W dniu 05.06.2022 o 01:13, ii pisze:
    > [...]
    >
    > Trepie, starsze telefony majo w menu. Wystarczy poustawiać.

    Czyli kupisz na allegro starszy telefon by zrobić programator czasowy.

    > Bez sensu w sumie jest cały monitoring, skoro końcowym efektem ma być
    > ładowanie aku. Zakładasz sobie że co 2 tygodnie ładujesz i na chuj ci
    > monitoring, który jedynie przyspiesza rozładowanie?

    Jełopie, mnie nie ma przy samochodzie po 3 tygodnie i dłużej.

    > Ma/mam 1km do działki, czyli parę minut i jestem na miejscu.

    To LoRą niech przesyła żeby nie chodzić, trepie.

  • 86. Data: 2022-06-06 18:44:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.06.2022 o 18:34, ii pisze:

    > Czyli kupisz na allegro starszy telefon by zrobić programator czasowy.

    Kurwa, nie wyrzucam felefonów i mam chyba z 5 z taką opcją. Bateria mało
    ważna, skoro ma być podpięte pod aku.

    > Jełopie, mnie nie ma przy samochodzie po 3 tygodnie i dłużej.

    To odpinaj klemy albo zabieraj aku do domku i pod ładowarkę na stałe.
    Taka z Biedry umie pilnować i może być włączona miesiącami.

    W sumie nie napisałeś kiedy i jak/skąd ładujesz ten aku. W wiaderku prąd
    dowozisz?

    > To LoRą niech przesyła żeby nie chodzić, trepie.

    Strumieniowanie video z kamer 4 MpiX LoRą? Jebnij się w łeb :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 87. Data: 2022-06-06 19:28:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 18:44:23 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > Kurwa, nie wyrzucam felefonów i mam chyba z 5 z taką opcją. Bateria mało
    > ważna, skoro ma być podpięte pod aku.

    Sprawdz, czy sie jeszcze uruchamiaja :-)
    Bateria waĹźna rzecz :-(

    No wlasnie, to mu od poczatku radze :-)

    J.

  • 88. Data: 2022-06-06 19:36:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.06.2022 o 19:28, J.F pisze:

    > Sprawdz, czy sie jeszcze uruchamiaja :-)
    > Bateria ważna rzecz :-(

    > No wlasnie, to mu od poczatku radze :-)

    Nieprawda, radziłeś aku wymienić bo mu się cela zwarła cycuś :-)

  • 89. Data: 2022-06-06 19:39:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Kurwa, nie wyrzucam felefonów i mam chyba z 5 z taką opcją. Bateria mało
    > ważna, skoro ma być podpięte pod aku.

    To wywal i kup moduł LoRy.

> [...]
    > Taka z Biedry umie pilnować i może być włączona miesiącami.
    >
    > W sumie nie napisałeś kiedy i jak/skąd ładujesz ten aku. W wiaderku prąd

    No może odpinanie klemy (jednej drogi Ciulu) jest najprostsze. Niemniej
    jednak ja chciałbym pomonitorować i żaden plebs mi tego nie zabroni :-)

    > Strumieniowanie video z kamer 4 MpiX LoRą? Jebnij się w łeb :D

    No i po ..j mam ten obraz oglądać? Jebnij Ty się w łeb. Sygnalizujesz
    włamanie i tyle.

  • 90. Data: 2022-06-06 19:57:29
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 05.06.2022 o 01:33, ii pisze:

    > Okazało się jednak że moduł pobiera 80mA co w sumie też
    > nie powinno zabić aku, ale tak się jednak stało. I teraz można się
    > zastanawiać dlaczego i co zmienić.

    No ok, w takim razie to było jakieś byle jak połatane rozwiązanie. Tylko
    nadal uważam, że takie rzeczy powinny wyjść po prostym pomiarze prądu w
    ramach badania prototypu, co uważałeś za zbędne. Nieważne. Powodzenia życzę.

    > Nonsens. Tak się to właśnie robi od zawsze. Natomiast niefrasobliwość
    > ludzi powoduje, że robią to inaczej.

    No nie. Wygodniej jest wysłać pomiar do chmury i później zajmować się
    analizą danych. Zobacz sobie analizę pracy maszyn - czujniki już nie
    analizują danych, tylko wysyłają wyżej, gdzie komputery wnioskują co z
    tego wynika i jak zareagować. Parametryzacja, zmiana algorytmu, itp. to
    przewaga rozwiązań typu big data...

    Oczywiście dyskusyjne jest, czy potrzebne to jest w wodomierzach. Nie
    wiem jakim problemem są te całe wycieki (może wymyślone?) oraz na ile
    przydatne mogą być dane z takich wodomierzy przy projektowaniu
    infrastruktury wodociągowej...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.