    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Date: Sun, 5 Jun 2022 01:13:21 +0200
    <t78cso$5ng$2@news.icm.edu.pl>
    <6298b7e0$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7aprd$83k$1@news.icm.edu.pl>
    <6299196a$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7b83m$hnr$1@news.icm.edu.pl>
    <6299b642$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7cn0u$jk8$1@news.icm.edu.pl>
    <6299e0b2$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7d9um$766$1@news.icm.edu.pl>
    <629a3eb5$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7dmji$jue$1@news.icm.edu.pl>
    <629a6708$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7drth$bch$1@news.icm.edu.pl>
    <629a87db$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7f3a1$pv2$1@news.icm.edu.pl>
    <629b2296$0$450$65785112@news.neostrada.pl>

    > Odpada. Kupujesz Aero2,

    Odpada, nie kupuję bo mi to nie jest do niczego potrzebne.

    > włączasz subskrybcję 5zł/mies i zapominasz.

    Proponujesz wydawać 5zł co miesiąc by sobie przesłać pomiar napięcia aku???

    > Modemem może być każdy (nawet stary) telefon z tetherngiem.

    Że jak? Mam utrzymywać stary telefon by mi działało???

    To nie ma kompletnie sensu. Przede wszystkim wcale nie gwarantuje
    działania usługi, którą mogą wyłączyć od ręki bo cośtam. Dlatego właśnie
    proponuję by podstawowym kanałem było coś własnego nad czym mamy
    kontrolę. Inaczej jest np z trackerem, który działa na GSM, za 5zł/rok
    (a nie miesiąc).

    > Tutaj zależy od miejsca ale w/w załatwia sprawę globalnie a nie na 15km :)

    Chyba, że Ci sieć wyłączą.

    > Opcja z WiFi w sumie jest najmniej prądożerna. Dołożenie modemu/telefonu
    > już niestety drenuje aku ale tel można odpalać z harmonogramu raz na
    > dobę celem sprawdzenia napięcia.

    Jasne, kupisz na allegro programator czasowy :-)

    > Inna sprawa to olanie całkowicie tych jebniętych pomiarów i wyznaczenie
    > sobie cyklu, że co 2-3 tyg trzeba iść odpalić autko.

    Jebnięte to jest odpalanie samochodu by naładować aku. Choć tak zrobiłem
    teraz bo mi się nie chciało kabelków podpinać, ale nawet nie wiem czy
    aku naładował się od tego.

    > Dłużej w sumie aku
    > nie trzyma (zależne od pojemności i podłączenia/odpięcie klem), czyli
    > wyznaczamy sobie cykl co 2 tygodnie. Córa właśnie rzadko jeździ i tak
    > robi, że co 2 tyg odpala i gdzieś jedzie a raz w miesiącu ładuje przez
    > nockę ładowarką z Biedry. Kiedyś tego nie robiła ale się wkurwiłem i
    > wydałem rozkazy, bo mnie wkurwiało podłączanie kabli z mojego auta do
    > jej auta. Koniec problemu:)

    To jeszcze jeździć musi? Myślałem, że samochód spalinowy jest do stania :-)

    > P.S.
    > BTW ESP w tej konfiguracji używam do pilnowania akumulatorów na działce
    > z routerem Huawei. ESP robi też jako alarm i włącza fontannę/kamery itp.
    > Ładuję to solarami i wiatrakiem. W zależności od wielkości napięcia,
    > podłączane są poszczególne urządzenia. Wszystko naraz wpierdala mi 1A a
    > na minimum z routerem mam 300mA czyli biję się o 700mA (drenaż 24h)

    Mam taką koncepcję, że rozładowało się bo samochód właśnie nie wyłączył
    wszystkiego z powodu wetknięcia mojego modułu w gniazdo diagnostyczne.
    Ale słaba jest bo zasilanie w tym gnieździe raczej nie powinno tym
    skutkować.

    > Aku ma 300Ah i trzyma bez słońca i wiatru 2 tygodnie.

    Muszę se taki aku wstawić do samochodu :-) i śmigiełko na dach :-) i
    solar :-)

    > Ponieważ muszę mieć router (kamery IP) to go używam. Sąsiad ma jedną
    > kamerkę 3W/Imou i jako router robi u niego sjajomi WiFi ale nie chwalił
    > się ile mu to wyżera.

    I co, jak się włamują to tam jedzie?