  • 21. Data: 2013-08-05 11:35:18
    Temat: Re: Rozczarowanie skutecznością zasięgu dvbt
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 05 Aug 2013 10:50:06 +0200, Paweł Pawłowicz
    > Z taką anteną:

    http://allegro.pl/antena-telewizyjna-dvb-t-uhf-44-21
    -69-tri-digit-i3417
    814155.html
    > we Wrocławiu odbieram wszystko ze Ślęży, Żurawiny, i Jeleniej Góry.

    Większej nie było ? :-)
    Nadal uważam, że w 21 wieku żadnych anten (zewnetrznych) nie powinno
    być żeby odbierać tv naziemną. To jakiś archaizm.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2013-08-05 12:43:59
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > wzmacniaczy. Jak to możliwe że w 21 wieku tuner cyfrowy potrzebuje jakis
    > wzmacniacz żeby odebrać sygnał z prawie lokalnego nadajnika bez
    > przeszkód terenowych??
    >
    > Dlaczego tunery cyfrowy nie "działa" na zwykłym "drucie" jak to
    > przestawiano w wizjach przyszłości 20 lat temu :-)?
    >
    > Dlaczego tunery mają taką słabą czułość? Tv analogowy odbierał (słaby i
    > kiepski ale zawsze coś) sygnał nawet jak przewód antenowy miał urwaną
    > "masę", tylko środkowa żyła była podłączona. A tuner cyfrowy (włączony
    > na "miernik" sygnału) nawet nie "dyga" gdy nie jest podłączona "masa".

    Po pierwsze kiedy 20 lat temu pisano o telewizji cyfrowej, pisano o
    MPEG2. Po drugie wszystko zależy od tego jak sam strumień jest zbudowany
    ( ilość informacji nadmiarowych , rodzaj modulacji , ile Mb/s ma sam
    strumień itd)
    W tego typu transmisjach bez kanału zwrotnego stosowane jest kodowanie
    FEC które na podstawie nadmiarowych danych naprawia w locie sygnał
    wejściowy. Jest tylko jedno "ale" ta matematyka naprawiająca potrzebuje
    masę mocy obliczeniowej więc tanie konstrukcje mogą się przytykać.
    Poza tym wszystko zależy ile i jakich ramek w samym strumieniu
    występuje. Odbiornik musi sobie niestety poczekać na kolejną ramkę sync.

    Poza tym tak jak koledzy piszą, żeby było dobrze sygnał nie może być ani
    za słaby ani za mocny. Tutaj dużą rolę odgrywa jakość części radiowej (
    front-end)

    Wracając do tematu potencjał tv cyfrowej jest znacznie większy niż
    analogowej ale zależy od wykorzystywanych rozwiązań.

    Mnie tam bardziej ciekawi inny aspekt o którym nic nikt nie mówi - o
    weryfikację kto abonament płaci a kto nie bo telewizja cyfrowa ma
    możliwość selekcji odbiorców.

    Adam

  • 23. Data: 2013-08-05 14:58:35
    Od: "Jan Kowalski" <o...@n...com>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
> [...]
    > 20-30 km od nadajnika (!!). Przebywam gościnnie na Mierzei Wislanej, w
    > linii prostej do Chwaszczyna mam 55 km przez

    Jestem rozczarowany tak jak ty. Dziś śmieje się z siebię, jak przypomnę
    sobie moje pierwsze próby odbioru TV cyfrowej na antenie typu patyk
    dołączonej do tunera USB. Okazało sie, że nawet antena 13 elementowa,
    umieszczona za oknem, dająca niezły odbiór analogowy, nie daje rady. Gdy
    używam lutownicy transformatorowej, to w przypadku TV analogowej, było
    słychać lekki trzask na foni i pojawiło się kilka białych kresek na ekranie.
    W przypadku TV cyfrowej, znika obraz na około sekundę a potem odbiór powraca
    rwąc się. Zastanawiam się czy tanie chińskie tunery są wyposażone w korekcje
    błędów. Tunerów markowych firm, w sklepach jak na lekarstwo i nie wiem czy
    warto przepłacać, bo może okazać się, że nie są lepsze.

  • 24. Data: 2013-08-05 15:44:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-05 11:03, LeonKame pisze:

    > Sygnal cyfrowy to ciag zer i jedynek od zawsze a to co leci w eterze to
    > analog zmodulowany w jakis tam sposob .

    Sygnał cyfrowy to taki, którego treść jest zapisana cyfrowo. To że jest
    modulowany nic z jego cyfrowości nie ujmuje. Gdyby nie był sensownie
    modulowany tylko np kluczowany (zwykły ciąg zer i jedynek) to nie dałoby
    się na tym nic sensownego przesłać. Przynajmniej nie przy tych mocach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2013-08-05 16:47:32
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Zaden problem dvb-t ma te same mozliwosci dostepu i szyfrowania co DVB-S
    wystarczy kazdemu placacemu abonament dac karte i juz nie placi nie
    oglada ale pomysl co wtedy z tysiacami nikomu nieprzydatnych pracownikow
    telewizji polskiej sie stanie?

  • 26. Data: 2013-08-05 19:28:47
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > A ja z całą odpowiedzialnością powiem, że sygnał analogowy jest
    > szczególnym przypadkiem sygnału cyfrowego. Natomiast sygnał cyfrowy, taki
    > jak w DVB-T, NIE jest sygnałem analogowym.

    On co najwyżej może być analogowo transmitowany, analogowym nie będąc. Taki
    śmieszny niuans, przy którym spędziłem 6 lat pracy :)

  • 27. Data: 2013-08-05 21:36:52
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Wywal wzmacniacz. Antenę podnieś wyżej.

  • 28. Data: 2013-08-05 23:36:46
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    1
    mnie dawno temu uczyli tak (może to prostsze wyjaśnienie)
    w "analogu" i "cyfrze" sygnały tak samo się rozchodzą, z taką samą
    "jakością" docierają do odbiornika. Ale o ile sygnał jest słaby, to w
    analogu w raz ze śmieciami idzie na głośnik/ekran. w cyfrze wszystko co
    słabe jest zerem, co mocne jedynką. czyli mamy swego rodzaju filtr,
    oczyszczacz śmieci, dzięki czemu wydajnie poprawia się odbiór. Nie wiem
    czy to fachowe wyjaśnienie, ale do mnie to przemawiało i wydaje się być
    zgodne z prawdą.
    2
    w mojej lokalizacji, śląsk, dwa muxy odbieram w super jakości na kawałku
    drutu wetkniętego do gniazdka anetnowego, mimo że sygnał "leci" przez 2
    pokoje (lub 3 sciany) OStatni mux wymagał kawałka anteny, bo moc
    nadajnika jest śmiesznie mała, szczególnie w porównianiu do ananloga
    3.
    po testach zaprzestałem odbierania bo tam niema czego oglądać.....żenada
    po prostu...

    ToMasz

  • 29. Data: 2013-08-06 00:27:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jaki masz tuner?

    --
    Marek

  • 30. Data: 2013-08-08 21:39:13
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

> [...]
    > wzmacniacz żeby odebrać sygnał z prawie lokalnego nadajnika bez przeszkód

    Ja stawiam na przesterowanie. Anteny ze wzmacniaczami odbierają często wiele
    stacji i wiele zakłóceń. U mnie po usunięciu wzmacniacza antenowego i
    założeniu zwykłego symetryzatora wszystko zaczęło idealnie działać. Ze
    wzmacniaczem były ciagłe przerwy, działalo tylko część programów. Jak był
    analog, to wzmacniacz sie sprawdzał.