    Date: Mon, 05 Aug 2013 23:36:46 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozczarowanie skutecznością zasięgu dvbt

    1
    mnie dawno temu uczyli tak (może to prostsze wyjaśnienie)
    w "analogu" i "cyfrze" sygnały tak samo się rozchodzą, z taką samą
    "jakością" docierają do odbiornika. Ale o ile sygnał jest słaby, to w
    analogu w raz ze śmieciami idzie na głośnik/ekran. w cyfrze wszystko co
    słabe jest zerem, co mocne jedynką. czyli mamy swego rodzaju filtr,
    oczyszczacz śmieci, dzięki czemu wydajnie poprawia się odbiór. Nie wiem
    czy to fachowe wyjaśnienie, ale do mnie to przemawiało i wydaje się być
    zgodne z prawdą.
    2
    w mojej lokalizacji, śląsk, dwa muxy odbieram w super jakości na kawałku
    drutu wetkniętego do gniazdka anetnowego, mimo że sygnał "leci" przez 2
    pokoje (lub 3 sciany) OStatni mux wymagał kawałka anteny, bo moc
    nadajnika jest śmiesznie mała, szczególnie w porównianiu do ananloga
    3.
    po testach zaprzestałem odbierania bo tam niema czego oglądać.....żenada
    po prostu...

    ToMasz