  • 11. Data: 2013-08-05 00:35:33
    Temat: Re: Rozczarowanie skutecznością zasięgu dvbt
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Aug 2013 00:16:14 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A nie z braku zasilania wzmacniacza ?

    Też to podejrzewam.

    > Bo w ogolnosci to sygnal cyfrowy skomplikowany i musi byc na tyle
    > czysty, aby poprawnie zdekodowac. A po uzyciu korekcji bledow jest
    tak
    > ze czysty sygnal jest akceptowany, slabszy korygowany i dobry, a
    nieco
    > slabszy juz ma za duzo bledow aby korekcja zadzialala.

    No ale poziom sygnału odczytuje z miernika poziomu o skali 0-100%,
    prawidłowe dekodowanie zaczyna się powyzej 70%, chodzi o to że na "
    kawałku połączenia" powinno być chociaż 1%, i tak niedekodowalne, ale
    tuner wzbudza zaufanie bo chociaż "coś odbiera" a nie 0%. Stąd moje
    wątpliwosci ci do czułości tych urządzeń.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2013-08-05 00:46:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 05.08.2013 00:16, J.F. wrote:

    > Roznie dawniej bywalo. Fakt ze slaby sygnal analogowy powoduje ze
    > nadal "cos" widac. A cyfrowy widac, widac, i nagle nie widac.

    Ale idzie złapać dobry sygnał z odbić i załamań. W jednym miejscu mam
    przypadek, że _nie_było_szans_ złapać analogowego sygnału z tego
    nadajnika - nic dziwnego, bo zasłania pasmo gór. Teraz sygnał cyfrowy
    dociera na tyle mocny, że wystarczy stara antena siatkowa z założonym
    symetryzatorem. Co ciekawe - nie jest to odbicie, (górki na przeciwko co
    prawda są, ale niskie) bo najsilniejszy sygnał jest mniejwięcej z
    kierunku bezpośredniego - musi się jakoś załamywać na tych górkach albo
    coś w tym rodzaju.

    Mirek.

  • 13. Data: 2013-08-05 01:03:27
    Od: Tomasz Wójtowicz <n...@s...com>

    W dniu 2013-08-05 00:27, Marek pisze:

    > Co to znaczy że jest "dalej analogowy"?

    Bo to taki znawca, że dla niego sygnał będzie cyfrowy, jeśli będzie
    nadawany modulacją CW.

    :D

    A ja z całą odpowiedzialnością powiem, że sygnał analogowy jest
    szczególnym przypadkiem sygnału cyfrowego. Natomiast sygnał cyfrowy,
    taki jak w DVB-T, NIE jest sygnałem analogowym.

  • 14. Data: 2013-08-05 08:33:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > artykuł): fajnie, w końcu będzie można tv odebrać na byle drucie np. na
    > wakacjach w warunkach polowych.
    > Pierwsze zaskoczenie było, kiedy na grupach ludzie zaczęli się skarżyć na
    > problemy z odbiorem na antenach kierunkowych (!) w odleglosciach rzędu
    > 20-30 km od nadajnika (!!). Przebywam gościnnie na Mierzei Wislanej, w
    > linii prostej do Chwaszczyna mam 55 km przez zatokę, antena kierunkowa ze
    > wzmacniaczem. Mux1 odbiera jako tako, często obraz się zamraża. Mux2
    > prawie wcale, Mux3 w ogóle. Od czego zależy taka różnica w detekcji
    > sygnałów skoro wszystkie 3 muxy nadawane są:

    Spróbuj podłączyć antenę bez wzmacniacza, sam symetryzator.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2013-08-05 08:53:52
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2013-08-05 08:33, yabba pisze:

    > Spróbuj podłączyć antenę bez wzmacniacza, sam symetryzator.

    To bardzo dobry pomysł. Wiele wzmacniaczy dodawanych do anten jest tak
    bardzo podatna na zakłócenia intermodulacyjne, że w praktyce mogą
    zadziałać tylko w lokalizacjach gdzie nie ma żadnych innych nadajników
    poza telewizyjnym.

  • 16. Data: 2013-08-05 09:10:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Aug 2013 00:35:33 +0200, Marek napisał(a):
> [...]

    > tuner wzbudza zaufanie bo chociaż "coś odbiera" a nie 0%. Stąd moje
    > wątpliwosci ci do czułości tych urządzeń.

    Ja w te "mierniki" srednio wierze, bo tuner cyfrowy, a taki miernik
    powinien byc analogowy :-)

    Trzeba by kiedys podlaczyc generator z tlumikiem i sprawdzic na ile
    poprawnie pokazuje.

    J.

  • 17. Data: 2013-08-05 09:36:52
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Dekoder to jakas wiwa (najprostszy).

    Jaki dekoder, taki odbiór.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 18. Data: 2013-08-05 10:50:06
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    Z taką anteną:

    http://allegro.pl/antena-telewizyjna-dvb-t-uhf-44-21
    -69-tri-digit-i3417814155.html

    we Wrocławiu odbieram wszystko ze Ślęży, Żurawiny, i Jeleniej Góry.
    Dodatkowo dwa czeskie muxy, chyba z Śnieżnych Kotłów, podobnie jak
    Jelenia Góra. Przy deszczu wcina jeden czeski.
    Nie jest więc tak źle.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 19. Data: 2013-08-05 11:03:45
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    > szczególnym przypadkiem sygnału cyfrowego. Natomiast sygnał cyfrowy,
    > taki jak w DVB-T, NIE jest sygnałem analogowym.

    Sygnal cyfrowy to ciag zer i jedynek od zawsze a to co leci w eterze to
    analog zmodulowany w jakis tam sposob .

  • 20. Data: 2013-08-05 11:28:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Aug 2013 09:36:52 +0200, "Marek" <t...@f...kuku.pl> wrote:
    > Jaki dekoder, taki odbiór.

    Mam inny dekoder, taki sam efekt. Mam wrażenie (a kilka dekoderow
    testowalem przy innych okazjach) że różnią się one tylko obudową i
    grafiką ekranową (menu) a elektronikę mają oparta na tych samych
    układach. Tak BTW, dlaczego nie ma dekoderów zewnętrznych jakiś
    uznanych marek tylko sama bezmarkowa chińszczyzna? To jest za tanie i
    opłaca się droższego i lepszego produkować bo i tak klienci wybiorą
    tańszy chiński?

    Kiedyś sprzęt audio/video w całym zakresie był "różnomarkowy" dzięki
    temu można było kupić gorszy lub lepszy.
    Teraz tylko tv są jeszcze markowe, ew. sprzęt audio. Ciekawe czy
    marka "tanie-chinske" wyprze też sony, panasonic, lg, samsung, itd

    --
    Marek