  • 1. Data: 2010-01-11 23:01:52
    Temat: Rozbudowa audio
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Bandziorno

    Nadchodzi mi czas małego przemeblowania i w związku z tym, niejako przy
    okazji zachodzi potrzeba rozbudowania możliwosci audio komputera.
    Dotychczas w użyciu były głównie słuchawki i karta zintegrowana
    powiedzmy że wystarczała, teraz chcę nagłośnić duży pokój typowego M3 -
    bez żadnych ekstrem, imprez na 5 pięter itepe - ot, muzyka, filmy, gry,
    do posłuchania "normalnie" i sporadycznie imprez.
    No i teraz mam dylemat jaką drogę obrać, czy głośniki typowo
    komputerowe z wyższej półki i zapewne jakaś lepsza od wbudowanej na
    płycie karta dźwiękowa, czy może dać sobie z tym spokój i kupić
    amplituner + normalne głośniki?
    Cenowo kolosalnych róźnic nie będzie, bo z jednej strony mamy
    przyzwoitą kartę za ~200-400 zł plus HK Soundsticks 2 za circa 600 zł
    (jest coś lepszego do tej kwoty, najlepiej 2.1?).
    Z drugiej - tak popatrzyłem po allegro i używany amplituner, kiedyś
    kosztujący w sklepie ok. 2-3k zł jest do znalezienia za 500-800, do
    tego jakieś głośniki i tu zagadka, bo się jeszcze nie wgryzałem co
    warto i po ile to chodzi, ale zakładam że pewnie też nie więcej niż
    400-700 zł. Funkcjonalność, moc, wygoda - przemawia za drugim
    rozwiązaniem.

    Droga Redakcjo, co radzisz?

    Dodatkowe założenia:
    - przy pierwszym zestawie raczej 2.1, przy drugim chyba zwykłe stereo,
    choć może też 2.1; robienie 5.1 w blokowym mieszkaniu IMHO nie bardzo
    ma sens.
    - niestety matka natura obdarzyła mnie dość przyzwoitym słuchem
    muzycznym, kiedyś nawet bardziej niż przyzwoitym, acz wiadomo że z
    wiekiem jest już tylko gorzej ;-)
    - budżet poniekąd jest otwarty, choć nie chcę przesadzić, jestem gotów
    zapłacić nieco więcej za wyraźnie lepsze rozwiązanie, ale nie +100% za
    minimalną poprawę.

    de Fresz

  • 2. Data: 2010-01-11 23:36:25
    Temat: Re: Rozbudowa audio
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** de Fresz <d...@n...pl> wrote:

> [...]
    > wystarczała, teraz chcę nagłośnić duży pokój typowego M3 - bez żadnych
    > ekstrem, imprez na 5 pięter itepe - ot, muzyka, filmy, gry, do posłuchania

    Ale ta kolejność jest wiążąca? Do muzyki to z reguły sprawdza się przyzwoity
    zestaw stereo - głośniki +wzmacniacz. Żadnych wooferów bo to strasznie
    zniekształca (ja to słyszę, a nie mam dobrego słuchu).

    Kiedyś Creative miał całkiem przyzwoite (jak za tę cenę) monitorki w drewnianej
    obudowie, ale coś teraz nie mogę tego znaleźć.

    Jeżeli chodzi o filmy i gry to chcesz mieć raczej dźwięk przestrzenny czyli
    dźwięk a'la kino domowe - czyli cały nowy zestaw zagadnień takich jak estetyka,
    kabelki do satelitek, jak i gdzie zamontować centrum i woofer itd.

    Zestawy komputerowe to raczej średnio się do większego pokoju nadają właśnie ze
    względu na swoją ogólną brzydotę (przecież to Ci będzie w domu stało) oraz np.
    krótkie kable, słabe systemy montażu itd.

    Do tego dochodzi jeszcze kwestia transportu dźwięku od komputera - jeżeli nie
    zamierzasz go przesyłać cyfrowo to powinieneś użyć karty zewnętrznej
    (przetworniki poza obudową komputera) ale to kolejny klamot. No albo przesyłać
    cyfrowo po S/P DIF (lub HDMI), wtedy wzmacniacz musi przyjmować taki input.

    Ergo: moim zdaniem z Twoimi wymaganiami to średni (na jaki Cię stać, Ci się
    podoba, jest go jak zamontować itd.) zestaw kina domowego z wejściem S/P DIF
    oraz przeciętna wew. karta dźwiękowa z S/P DIF.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-01-12 00:40:03
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Konrad Kosmowski pisze:

    [cut]

    Jesli chodzi o tego "drewnianego" ;) Creativa to na pewno chodzi o
    Creative Monitor M80. Juz nie do dostania, swoje pogonilem jakis 1-1,5
    roku temu na Allegro to jeszcze z pol roku po sprzedazy pisalo do mnie
    kilka osob z zagranicy czy nie mam ich do pogonienia ;)
    Propozycja ode mnie, jesli zdecydujesz sie na stereo.
    Glosniki Microlab Solo 7C + jesli Cie stac Maya 44 i nic wiecej nie
    potrzebujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2010-01-12 00:42:06
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Maciej Browarczyk pisze:

    > Glosniki Microlab Solo 7C + jesli Cie stac Maya 44 i nic wiecej nie
    ^^^^^^^

    Zonk, chodzilo mi o ESI Juli@.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 5. Data: 2010-01-12 00:58:12
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-12 00:36:25 +0100, Konrad Kosmowski <k...@k...net> said:

    > Ale ta kolejność jest wiążąca?

    Poniekąd. Przy muzyce najbardziej będzie słychać różnicę pomiędzy
    dobrym sprzętem, a słabym. Filmy, co tu się oszukiwać, w sporej części
    divixy wiadomego pochodzenia, parę DVD, ale nie jestem człowiekem który
    2 razy na miesiąc robi przegląd półki lub co tydzień kupuje/wypożycza
    filmy. A gry i tak mają często dość spłaszczoną dynamikę dzwięku, oraz
    nazwijmy to "upopowioną" (dużo niskich częstotliwości, płaskie
    brzemienia)

    > Do muzyki to z reguły sprawdza się przyzwoity
    > zestaw stereo - głośniki +wzmacniacz. Żadnych wooferów bo to strasznie
    > zniekształca (ja to słyszę, a nie mam dobrego słuchu).

    Zależy jaki woofer. Słyszałem już takie, które grały naprawdę
    przyzwoicie. Zapomniałem dodać że nie słucham jazzu, klasyki, koncertów.

> [...]
    > kabelki do satelitek, jak i gdzie zamontować centrum i woofer itd.

    Szczerze mówiąc, to myślę że dobre stereo mi wystarczy. Aby 5.1 miało
    naprawdę sens, pomieszczenie musi mieć przyzwoitą akustykę, musi być to
    dobrze rozstawione itp. A teraz skonfrontujmy to z dużym pokojem M3 o
    powierzchni może 15 m2, gdzie stoi szafa, kanapa, stół, a i
    pomieszczenie nie jest bardzo foremne.

    > Zestawy komputerowe to raczej średnio się do większego pokoju nadają właśnie ze
    > względu na swoją ogólną brzydotę

    Jesteś pewien że widziałeś HK SoundSticks2? Owszem, może nie każdemu
    przypadną do gustu, ale "brzydotą" ciężko je nazwać. Zastanawiam się
    tylko, czy nie okażą się za słabe.

    > Do tego dochodzi jeszcze kwestia transportu dźwięku od komputera - jeżeli nie
    > zamierzasz go przesyłać cyfrowo to powinieneś użyć karty zewnętrznej
    > (przetworniki poza obudową komputera) ale to kolejny klamot.

    Czy już wspominałem, że nie jestem audiofilem? ;-)

    > No albo przesyłać
    > cyfrowo po S/P DIF (lub HDMI), wtedy wzmacniacz musi przyjmować taki input.

    Karta zintegrowana ma S/PDIF, szukając wzmaka mogę na to zwrócić uwagę,
    choć nie jestem pewien na ile te kilka lat temu było to złącze
    popularne.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-01-12 08:32:05
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - budżet poniekąd jest otwarty, choć nie chcę przesadzić, jestem gotów
    > zapłacić nieco więcej za wyraźnie lepsze rozwiązanie, ale nie +100% za

    Microlab Solo 7 C spełnią oczekiwania http://forum.pclab.pl/t362824.html.
    Do tego Asus Xonar D1 lub lepiej D2. Gra to naprawdę zacnie.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-01-12 13:34:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-12 09:32:05 +0100, "bosskg" <b...@w...pl> said:

    > Microlab Solo 7 C spełnią oczekiwania http://forum.pclab.pl/t362824.html.

    Poczytałem jeszcze w innych miejscach i faktycznie wyglądają
    zachęcająco, mają jednak jeden poważny feler - są wieeelkie. chyba
    bardziej będę się skłaniał do Solo 6c. No i z tego co widzę trochę
    słabo dostępne, a przed zakupem sprzętu audio wolałbym go osobiście
    przesłuchać. A może ktoś zna miejsce w Wawie, gdzie mają na stanie?

    > Do tego Asus Xonar D1 lub lepiej D2.

    Szczerze mówiąc, to zamiast D2 wolałbym już jednak amplituner. Duża
    jest realna (nie marketingowa) różncia pomiędzy tymi kartami? I jak one
    się mają do Creativów X-Fi Xtreme Audio?

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-01-12 19:34:47
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Szczerze mówiąc, to zamiast D2 wolałbym już jednak amplituner. Duża jest
    > realna (nie marketingowa) różncia pomiędzy tymi kartami? I jak one się mają do
    > Creativów X-Fi Xtreme Audio?

    Pomiędzy Asusami różnicy ogromnej nie ma. Natomiast słuchałem X-Fi Xtreme audio
    i w porównaniu do Asusa wypadają blado. Brakuje mi klarowności i przestrzeni. I
    naprawdę słychać tę różnice na dobrym wzmacniaczu stereo.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-01-12 19:57:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-12 20:34:47 +0100, "bosskg" <b...@w...pl> said:

> [...]
    > Xtreme audio i w porównaniu do Asusa wypadają blado. Brakuje mi
    > klarowności i przestrzeni. I naprawdę słychać tę różnice na dobrym

    To dobrze, bo D1/DX wychodzi jeszcze w miarę rozsądnie cenowo (właśnie
    kopię w rewiusach po necie).

    Tak sobie uświadomiłem, że w sumie trochę źle sforumułowałem pytanie.
    Czy przy takich Microlabach Solo 6c będzie bardzo słyszalna różnica
    pomiędzy niby nienajgorszą integrą ADI AD2000B z Asusa P5Q-E a Xonarem
    D1/DX? W sumie i tak zawsze mogę najpierw kupić głośniki, a jak będzie
    słabo dokupić kartę, ale jak się sam przekonałem, nie mając punktu
    odniesienia, czasem ciężko stwierdzić, że jest słabo. Może ktoś
    przerabiał taki lub podobny apgrejd (zwłaszcza z tej konkretnie
    integry)?

    de Fresz

  • 10. Data: 2010-01-12 20:20:24
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.01.12 14:34, de Fresz pisze:

    > Szczerze mówiąc, to zamiast D2 wolałbym już jednak amplituner. Duża jest
    > realna (nie marketingowa) różncia pomiędzy tymi kartami? I jak one się
    > mają do Creativów X-Fi Xtreme Audio?

    Xonary D1/DS należy porównywać do X-Fi Gamera lub Music.

    Ja jednak przypuszczam, że wystarczyłaby Ci jakakolwiek porządna karta
    zastępująca zintegrowaną. Czyli nawet Audigy SE.

    --
    Mar