    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Rozbudowa audio
    Date: Tue, 12 Jan 2010 01:58:12 +0100

    On 2010-01-12 00:36:25 +0100, Konrad Kosmowski <k...@k...net> said:

    >> ot, muzyka, filmy, gry, do posłuchania
    >> "normalnie" i sporadycznie imprez.
    >
    > Ale ta kolejność jest wiążąca?

    Poniekąd. Przy muzyce najbardziej będzie słychać różnicę pomiędzy
    dobrym sprzętem, a słabym. Filmy, co tu się oszukiwać, w sporej części
    divixy wiadomego pochodzenia, parę DVD, ale nie jestem człowiekem który
    2 razy na miesiąc robi przegląd półki lub co tydzień kupuje/wypożycza
    filmy. A gry i tak mają często dość spłaszczoną dynamikę dzwięku, oraz
    nazwijmy to "upopowioną" (dużo niskich częstotliwości, płaskie
    brzemienia)

    > Do muzyki to z reguły sprawdza się przyzwoity
    > zestaw stereo - głośniki +wzmacniacz. Żadnych wooferów bo to strasznie
    > zniekształca (ja to słyszę, a nie mam dobrego słuchu).

    Zależy jaki woofer. Słyszałem już takie, które grały naprawdę
    przyzwoicie. Zapomniałem dodać że nie słucham jazzu, klasyki, koncertów.

    > Jeżeli chodzi o filmy i gry to chcesz mieć raczej dźwięk przestrzenny czyli
    > dźwięk a'la kino domowe - czyli cały nowy zestaw zagadnień takich jak estetyka,
    > kabelki do satelitek, jak i gdzie zamontować centrum i woofer itd.

    Szczerze mówiąc, to myślę że dobre stereo mi wystarczy. Aby 5.1 miało
    naprawdę sens, pomieszczenie musi mieć przyzwoitą akustykę, musi być to
    dobrze rozstawione itp. A teraz skonfrontujmy to z dużym pokojem M3 o
    powierzchni może 15 m2, gdzie stoi szafa, kanapa, stół, a i
    pomieszczenie nie jest bardzo foremne.

    > Zestawy komputerowe to raczej średnio się do większego pokoju nadają właśnie ze
    > względu na swoją ogólną brzydotę

    Jesteś pewien że widziałeś HK SoundSticks2? Owszem, może nie każdemu
    przypadną do gustu, ale "brzydotą" ciężko je nazwać. Zastanawiam się
    tylko, czy nie okażą się za słabe.

    > Do tego dochodzi jeszcze kwestia transportu dźwięku od komputera - jeżeli nie
    > zamierzasz go przesyłać cyfrowo to powinieneś użyć karty zewnętrznej
    > (przetworniki poza obudową komputera) ale to kolejny klamot.

    Czy już wspominałem, że nie jestem audiofilem? ;-)

    > No albo przesyłać
    > cyfrowo po S/P DIF (lub HDMI), wtedy wzmacniacz musi przyjmować taki input.

    Karta zintegrowana ma S/PDIF, szukając wzmaka mogę na to zwrócić uwagę,
    choć nie jestem pewien na ile te kilka lat temu było to złącze
    popularne.

    de Fresz