  • 141. Data: 2013-05-07 23:05:57
    Temat: Re: Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 07 May 2013 18:34:10 GMT, tᴏ napisał(a):

    > A co byś zrobił? Wracał tyłem?
    Mniej więcej.

    > Wyznaczony parking dla samochodów na tej ulicy 10 metrów dalej także?
    Także. Już ci powiedziano że może byc dla rowerów. I od kiedy znak
    parkowania jest tożsamy z zezwoleniem na wjazd?

    --
    Jacek

  • 142. Data: 2013-05-07 23:10:03
    Od: "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2013-05-07 21:46, Dykus napisał(a)::
    > Ja mimo wszystko obstawiam, że ten znak dotyczy tego szerokiego chodnika
    > po prawej stronie jezdni. Stojak na rowery też odwrócony w kierunku tego
    > chodnika...
    Też bym to tak interpretował - gdyby tam był krawężnik oddzielający
    chodnik od jezdni, byłoby to bardziej jednoznaczne. A tak, to ta ulica
    wygląda bardziej jak deptak.

    > Ale ciekawa sytuacja. Ciekawe, czy gdybym jechał wieczorem samochodem i
    > nie widział innych samochodów tam jadących to czy sam bym tam wjechał... ;)
    Osobiście też miałbym wątpliwości. Ale znak ulicy jednokierunkowej i
    brak znaków zakazujących wjazdu wskazuje, że można. Tyle, że skoro
    nawierzchnia, brak granicy między chodnikiem, a jezdnią (prócz słupków),
    i brak oznakowanych przejść dla pieszych sugerują strefę gdzie piesi
    mogą wejść na jezdnię w dowolnym miejscu, to chyba powinno się
    ograniczyć prędkość do < 50. Tymczasem przy ul. Wojska Polskiego nie
    znalazłem znaku "strefa zamieszkania", za to od strony ul. Długiej taki
    znak jest - przy wjeździe na skrzyżowanie z Wojska Polskiego.
    A samo zdarzenie jest dla mnie jednoznaczne. Kierowca mógł bez problemu
    uniknąć potrącenia rowerzysty. To nie było nagłe wtargnięcie. Jeśli był
    pijany, to sprawa jest oczywista, jeśli nie widział oślepiony słońcem (w
    co wątpię), to powinien jechać znacznie wolniej.
    --
    Jacek G.

  • 143. Data: 2013-05-07 23:10:33
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    m4rkiz wrote:

    > kierowca mial 5 sekund od momentu (niech to nawet bedzie) wtargniecia
    > i wymuszenia na jakas reakcje ktorej tu nie widac, jezeli prowadzi
    > samochod przez srodek miasta kontrolnie rzucajac okiem co 50+ metrow
    > (zakladajac 35km/h a raczej mial wiecej) to imho nie powinien miec prawka

    Ja myślę, że to był wyznawca zasady, że skoro nie ma fotoradaru, to
    ograniczenie jest dla picu i bezpieczną prędkością jest 120 km/h. I tak
    jechał wolniej!

  • 144. Data: 2013-05-07 23:19:14
    Temat: Re: Rowerzysta spowodowa? wypadek, kierowc? ?cigaj?...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "johnkelly" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2013-05-07 19:52, J.F pisze:
    >Rower to pojazd, tabliczka pod znakiem parkingu określa sposób w jaki
    >mają być parkowane pojazdy.

    Nie calkiem.

    2. Umieszczona pod znakiem D-18 tabliczka T-30 wskazuje sposob
    ustawienia pojazdu wzgl??dem kraw
    ??dzi jezdni oznaczonej na tabliczce barwa szara oraz ze miejsce jest
    przeznaczone dla pojazdow samochodowych

    o dopuszczalnej masie ca?kowitej nieprzekraczajacej 2,5 t.

    A nie jakis durnych rowerow :-)

    >A rower z kratką? ;)

    Problematyczne, bo to dotyczy
    2) T-23b -- samochod ciezarowy, pojazd specjalny, pojazd uzywany do
    celow specjalnych, o dopuszczalnej

    masie ca?kowitej przekraczajacej 3,5 t oraz ciagnik samochodowy,

    36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone
    do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność
    dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w
    pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z
    wykonywaniem tej funkcji;

    3501kg przyczepa moglaby by byc ... tylko krotka, aby z rowerem nie
    przekroczyc 4m.

    No i ... przyczepa ma byc homologowana, zarejestrowana, badana
    technicznie - bo wyjatkow dla rowerowych nie widze :-)
    A moze i ubezpieczona. co posiadaczom zwyklych przyczepek rowerowych
    daje pod rozwage (przeglady ich tylko nie dotycza).

    P.S. a przy okazji - pojazd uczestniczacy w ruchu powinien miec VIN
    lub numer ramy. Wyjatku dla rowerow nie widze :-)

    >Poeta był standardowym urzędnikiem z pieczątką zamiast rozumu.

    Raczej po prostu droga rowerowa jest za slupkami ... i nie wiadomo kto
    sp* ustawienie znaku.

    J.

  • 145. Data: 2013-05-07 23:35:31
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Skoro nie jechał w tym samym, ani nawet w przeciwnym do samochodu
    > kierunku, to ich kierunki ruchu się krzyżowały. O to pytałeś?

    Nie pytał, poległ.

    pozdr
    lublex

  • 146. Data: 2013-05-07 23:38:36
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "tá´Ź" <tá´Ź> napisał w wiadomości
    > Jak całe bredzenie pedalarzy.

    A to (nomen omen) już prawda.

    pozdr
    lublex

  • 147. Data: 2013-05-07 23:43:31
    Od: tá´Ź

    Roman Stachowiak wrote:

    > Skoro nie jechał w tym samym, ani nawet w przeciwnym do samochodu
    > kierunku, to ich kierunki ruchu się krzyżowały.

    Istotne jest to, czy pojazdy rzeczywiście znajdą się w tym samym miejscu
    w tym samym czasie i dojdzie do kolizji. Jeśli któryś z nich ominie
    skutecznie drugi, to nie.

    Pomijając meritum -- Twoje stwierdzenie jest oczywiście fałszywe, bo są
    jeszcze inne możliwości. Poza tym samochód czy rower to nie torpeda i
    kierunek zmienia.

    > O to pytałeś?

    Nie. Przypomnę:

    Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w
    poprzek jezdni?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 148. Data: 2013-05-07 23:44:12
    Od: tá´Ź

    lublex wrote:

    > Nie pyta?, poleg?.

    Skup się lepiej na konfiguracji swojego klienta news.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 149. Data: 2013-05-07 23:52:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl>

    > Jeśli nie będzie prowadził to komórkę może mieć.

    Ja bym mu buty zabrał by nie mógł dojść do samochodu i całkiem odebrał prawo
    posiadania butów. A latem laćków.

  • 150. Data: 2013-05-07 23:54:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl>

    > Chyba mało wiesz o ludziach. Jest mnóstwo ludzi dla których życie innych
    > (w tym twoje) jest gówno warte. Zabili by cię dla zabawy, aby odreagować
    > jakiś stres, aby zdobyć 20 zł na flaszkę. Jedyne co ich powstrzymuje jest
    > świadomość, że społeczeństwo poprzez aparat represji broni się przed
    > takimi psychopatami.

    Całkiem zdygani jeżdżą po ulicach