  • 91. Data: 2017-10-07 21:13:51
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2017 o 16:08, Tomasz Pyra pisze:

    Jeszcze raz powtórzę. Jak wymusisz pierwszeństwo na rowerzyście (w twoim
    tłumaczeniu zmusisz go do hamowania przed przejazdem) i będziesz się
    tłumaczył że byłeś w prawie i ci wolno, to najlepsza droga do pozbycia
    się prawka - co skrupulatnie wyciąłeś.

    Shrek

  • 92. Data: 2017-10-07 21:48:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 21:13:51 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > tłumaczeniu zmusisz go do hamowania przed przejazdem) i będziesz się
    > tłumaczył że byłeś w prawie i ci wolno, to najlepsza droga do pozbycia

    Oj obawiałbym się raczej o Twoje prawo jazdy jak zaczniesz tłumaczyć
    policjantowi że nigdy nie słyszałeś o tym że trzeba ustąpić pierwszeństwa
    zbliżającemu się z prawej strony, do miejsca przecięcia dwóch kierunków
    ruchu. Albo jakbyś zaczął mówić, że przejazd rowerowy nie jest takim
    miejscem.
    Tu masz, drugi akapit (w sumie całość ciekawa - warto przeczytać)
    https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
    struktura-rowerowa_3000/przejazdy_dla_rowerzystow.pd

    I bardziej przystępna, opisowa wersja:
    http://ibikekrakow.com/2011/06/20/pierwszenstwo-na-p
    rzejazdach-rowerowych/

    Stanowisko w tym dokumencie w sumie idzie jeszcze krok dalej, sprowadzając
    art. 27. 1 jedynie do "zakazu rozjechania rowerzysty", a zakładając że
    pierwszeństwo na przejeździe wynika z pierwszeństwa podczas zbliżania się
    do przejazdu, czyli z zasad ogólnych (a więc pierwszeństwa dla jadącego z
    prawej strony), lub z pierwszeństwa "dziedziczonego" po drodze w ciągu
    której poprowadzona jest DDR.
    W zasadzie jest to dość spójne i ma sens - tyle że wymaga traktowania przez
    zarządców dróg przejazdów dla rowerów nie jako "przejść dla pieszych na
    kółkach" - o czym w dokumencie mowa.

    Natomiast to co mówisz pokazuje jeszcze jeden problem - że ustawa bardzo
    "ludowa" (ze względu na powszechność stosowania) napisana jest w sposób dla
    ludu niezrozumiałym.
    Bo w zasadzie trudno oczekiwać że zjadacz kliometrów będzie rozkminiał
    różnicę między "znajdującym się", a "nadjeżdżającym".
    Lepiej by było gdyby napisano ją, być może używając większej ilości tekstu,
    ale wymagającego mniej analizy konketnych sformułowań.

  • 93. Data: 2017-10-07 22:07:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2017 o 21:48, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > zbliżającemu się z prawej strony, do miejsca przecięcia dwóch kierunków
    > ruchu. Albo jakbyś zaczął mówić, że przejazd rowerowy nie jest takim

    Raczej bym się nie obawiał, bo jest to opisane przez przepisy szczególne
    - podobnie jak na zielonym świetle nie zastanawiasz się kto jest z
    prawej i co z tego wynika, tak na przejeździe masz ustąpić pierwszeństwa
    rowerzyście niezależie od tego z której strony nadjeżdza.

> [...]
    > https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
    struktura-rowerowa_3000/przejazdy_dla_rowerzystow.pd

    Jeszcze raz - sprawdź co się w PoRD od tego czasu zmieniło.

    > Bo w zasadzie trudno oczekiwać że zjadacz kliometrów będzie rozkminiał
    > różnicę między "znajdującym się", a "nadjeżdżającym".

    Dlatego napisano wprost "ma pierwszeństwo na przejeździe".

    Ijeszcze raz powrórzę - jak wymusisz pierwszeństwo na rowerzyście
    (zmusisz go do hamowania) na przejeździe (lub przed) i będziesz się
    tłumaczył, że miałeś go po lewej, to najlepsza droga do pozbycia się prawka.

    Shrek

  • 94. Data: 2017-10-07 23:59:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 22:07:35 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > prawej i co z tego wynika, tak na przejeździe masz ustąpić pierwszeństwa
    > rowerzyście niezależie od tego z której strony nadjeżdza.

    Mylisz dwa odrębne byty - światła nie ustalają pierwszeństwa, a zezwalają
    bądź zabraniają wjazdu na skrzyżowanie.
    Jak ktoś wjedzie na czerwonym świetle, to przyczyną zderzenia nie jest
    nieustąpienie pierwszeństwa, a wjazd na skrzyżowanie pomimo zakazu.

    struktura-rowerowa_3000/przejazdy_dla_rowerzystow.pd

    rzejazdach-rowerowych/

    > Jeszcze raz - sprawdź co się w PoRD od tego czasu zmieniło.

    To jest już po zmianach dotyczących przejazdów rowerowych.

    Zacytuję (w razie wątpliwości, przeczytaj ponownie):
    Nowelizacja ustawy Prawo o Ruchu Drogowym z 1 kwietnia 2011 roku
    (Dz. U. z 2011 roku nr 92 poz. 530) zmieniła zasady ruchu na przejazdach
    dla
    rowerzystów. Uchylenie art. 33 ust. 4 ustawy w związku z przepisem art. 16
    ust.
    2 Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym (Dz. U. z 1988 r. nr 5 poz. 40 i
    44)
    oraz art. 25 ust 1 ustawy i nowym art. 27 ust. 1a ustawy spowodowało, że
    przejazd dla rowerzystów stał się de facto skrzyżowaniem, jego częścią lub
    ,,innym miejscem przecinania się kierunków ruchu" na którym pierwszeństwo
    określa zasada prawej ręki, wynikająca z art. 25 ust. 1 ustawy, zasada
    określona
    w art. 27 ust. 1a ustawy lub znaki i sygnały drogowe.

    > Dlatego napisano wprost "ma pierwszeństwo na przejeździe".

    A zapytam inaczej - czy gdyby art. 27.1 mówił o obowiązku ustąpienia
    pierwszeństwa rowerzyście zbliżającemu się do przejazdu, to uważasz że
    artykuł ten oznaczałby dokładnie to samo co obecny, czy jednak coś innego i
    co by się zmieniło?

    > Ijeszcze raz powrórzę - jak wymusisz pierwszeństwo na rowerzyście
    > (zmusisz go do hamowania) na przejeździe (lub przed) i będziesz się
    > tłumaczył, że miałeś go po lewej, to najlepsza droga do pozbycia się prawka.

    Nadal obawiam się że lepszym kandydatem na ponowne sprawdzenie kwalifikacji
    jest ktoś, kto właśnie się dowiedział że przy przecinaniu się kierunków
    ruchu pierwszeństwo ma nadjeżdżający z prawej ;)

  • 95. Data: 2017-10-08 09:19:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2017 o 23:59, Tomasz Pyra pisze:

    > Mylisz dwa odrębne byty - światła nie ustalają pierwszeństwa,

    Odważna teza.

    > To jest już po zmianach dotyczących przejazdów rowerowych.

    Rzeczywiście. Myślę, że autorstwo pana Hyły wiele wyjaśnia. On po prostu
    lubi komplikować rzeczy proste. Z tego co pamietam to jego dzieło:

    http://wrower.pl/images/strony/007/full/znak_b9_t22_
    10d045_516.jpg

> [...]
    > artykuł ten oznaczałby dokładnie to samo co obecny, czy jednak coś innego i

    Uważam, ze to samo, aczkolwiek obawiam się, że ktoś mógłby dojść do
    wniosku, że dotyczy tylko zbliżających się, ale jak już rowerzysta jest
    na przejeździe i pierdolniesz go z jego prawej, to jego wina, bo artykuł
    mówi o zbliżających się do przejazdu a nie przejeżdzie obowiązuje zasada
    prawej ręki:P

    > Nadal obawiam się że lepszym kandydatem na ponowne sprawdzenie kwalifikacji
    > jest ktoś, kto właśnie się dowiedział że przy przecinaniu się kierunków
    > ruchu pierwszeństwo ma nadjeżdżający z prawej ;)

    Pozwolę sobie pozostać przy swoim zdaniu - i nadmienić o tym im przepisy
    ogólne są zastępowane przez szczególne w konkretnych sytuacjach.

    Shrek

  • 96. Data: 2017-10-08 12:24:33
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2017-10-04 14:37, Akarm wrote:
    > Niektórzy nigdy nie powinni otrzymać uprawnień do poruszania się
    > pojazdami. Żadnymi! Bo nawet hulajnoga może okazać się w ich rękach
    > niebezpieczna.
    > Kierowca skręcający na skrzyżowaniu w lewo uderzył rowerzystę
    > przejeżdżającego na zielonym świetle. Ten kierowca pisze: przyjąłem
    > mandat, "Ale moralnie nie do końca się czuję winny". No bo jakim prawem
    > rowerzysta może jechać z każdą prędkością - bez ograniczeń?
    > Obawiam się, że takie podejście do innych użytkowników dróg jest dość
    > częste. Świadczą o tym niektóre komentarze pod artykułem.

> [...]
    a-rower-pojawil-sie-nagle-zderzenie-w-warszawie,2426
    64.html

    Nooo, ten rowerzysta to jakis kretyn. Widzi pojazdy i bezceremonialnie
    wjeżdża na jezdnie. W sumie to on doprowadził do wypadku/kolizji.
    Przecież w tej sytuacji to wręcz wymuszenie wypadku - wjazd gdzieś
    pomiędzy pojazdy...

    --
    mk4

  • 97. Data: 2017-10-08 14:39:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 12:24, mk4 pisze:

    > Nooo, ten rowerzysta to jakis kretyn. Widzi pojazdy i bezceremonialnie
    > wjeżdża na jezdnie. W sumie to on doprowadził do wypadku/kolizji.

    Oczywiście!
    Jak on śmiał jechać zgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym? Jego wina!

    > Przecież w tej sytuacji to wręcz wymuszenie wypadku - wjazd gdzieś
    > pomiędzy pojazdy...

    Karygodne! Bezczelnie jechał mając zielone światło. Ewidentne wymuszenie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 98. Data: 2017-10-08 15:51:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2017 o 14:39, Akarm pisze:

    > Oczywiście!
    > Jak on śmiał jechać zgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym? Jego wina!

    To nie do końca tak. PoRD nakazuje podjęcie działań do powstrzymania się
    od ruchu włacznie w celu unikniecia kolizji. Ten tu kozak wyglądał jak
    typowy "kamerzysta z polskich dróg" - jestem w prawie to przypiedolę:)
    Oczywiście nikt go nie uzna winnym dopóki nie przypierdoli w kogoś kto
    ma lepsze znajomości, ale jednak prawo nie zezwala na bezkrytyczną jazdę
    na kolizję.

    No a robić to na dwóch kółkach - tu się zgadzam z przedpiscą - jednak
    trzeba być kretynem, żeby w imię udowadniania swoich racji iść na
    kolizję z puszką rowerem

    Shrek

  • 99. Data: 2017-10-08 19:13:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 15:51, Shrek pisze:

    > No a robić to na dwóch kółkach - tu się zgadzam z przedpiscą - jednak
    > trzeba być kretynem, żeby w imię udowadniania swoich racji iść na
    > kolizję z puszką rowerem

    Jak jest. Jeśli pali się zielone to należy stać "bo może szwagier jechać".
    Ewidentna wina rowerzysty, bo udało mu się ominąć tylko jednego
    szmaciarza. Gdyby przyspieszył, to może uciekłby i drugiemu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 100. Data: 2017-10-08 19:37:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.10.2017 o 19:13, Akarm pisze:

    > Jak jest. Jeśli pali się zielone to należy stać "bo może szwagier jechać".

    Nie siej demagogii. Trzeba być kretynem żeby świadomie wjechać
    prostopadle w sznur jadących aut. Niezależnie od światła. Wiem bo jeżdzę
    zarówno na 2oo i 4oo.

    > Ewidentna wina rowerzysty,

    Ewidentna wina kierowcy, z tym że wiele wskazuje na to że rowerant był
    idiotą (albo nie ogarniał co się wokół niego dzieje).

    > bo udało mu się ominąć tylko jednego
    > szmaciarza. Gdyby przyspieszył, to może uciekłby i drugiemu.

    Można jeszcze hamować...

    Shrek