  • 11. Data: 2013-11-18 21:00:53
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Dokładnie tak samo robię i nigdy nie miałem problemu w zjeżdżaniu z
    > ronda Śródka.

    To była bardziej ogólna uwaga.
    Ja tez nie miałem nigdy problemu ale niestety wiem, ze zwłaszcza
    zamiejscowi takowe miewaja.

    > Znaczy na Ratajach?
    > Tam wolno w lewo (w sensie dalej po rondzie) tylko z pasa
    > wewnętrznego. Dwa zewnętrzne (mowa o tych już na rondzie) służą do
    > jazdy prosto i do niczego więcej.

    No i?
    Abstrahując od faktu, czy mozna czy nie mozna ;-) bo nie twierdze, ze
    jestem jakos bardzo ortodoksyjnie nastawiony do tego, z którego pasa mozna,
    to mówiłem o zajmowaniu pasa juz po (albo w trakcie) skretu w lewo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 12. Data: 2013-11-18 21:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Na Śródce już tak było, ale trzeba było zdjąć, bo korkowały skrzyżowanie.

    I nic dziwnego.
    Ciotki nie wiedza... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 13. Data: 2013-11-18 21:34:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 20:12:24 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w

    > Że co?
    > Światła tamujące ruch NA RONDZIE to największy idiotyzm jaki ktokolwiek mógł
    > wymyśleć, ktoś dla kogo ich brak jest skuchą sam sobie zresztą świadectwo
    > wystawia....

    Zaraz zaraz, a teraz co jest ? Rondo bez "ustap pierwszenstwa" na
    wjazdach, za to ze swiatlami na dojazdach ?
    To dopiero jest skucha.

    Wielopasowe rondo bez swiatel ? Tez niezla skucha ..

    J.

  • 14. Data: 2013-11-18 21:35:23
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 19:12, Myjk pisze:
    > Mon, 18 Nov 2013 17:13:12 +0100, Trybun

    > Rzeczywiście nie ma świateł "wewnętrznych" -- niezła skucha. Z drugiej
    > strony niedawno na grupie piętnowane były światła wewnętrzne na rondzie
    > (Dmowskiego/DC). Jak widać, tak źle i tak niedobrze. :P

    To nie skucha, ale normalna tytułowa partyzantka. Nie, niedobrze gdy
    wszyscy maja zielone - to masakra. Jak już jakiś baran decyduje się na
    stawianie świateł to niech chociaż one nie dezorganizują ruchu.

  • 15. Data: 2013-11-18 21:37:44
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 18:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    zpiecznie-przejecha

    > Ja nie wiem skąd się bierze taka wysoka wypadkowo na tym rondzie ale fakt
    > jest taki, ze wypadki sie zdarzają. Sam widziałem 2, zawsze w tym samym
    > miejscu (zjazd w strone ronda rataje).
    >
    > Niestety ludzie generalnie nie umieją wykorzystać potencjału rond.

    Ja z kolei najwięcej widziałem w miejscu gdzie auta na rondzie jadące z
    Warszawskiej spotykają się z tymi wjeżdżającymi na rondo od Zawad.
    Myślę że akurat z rondami polscy kierowcy nie maja problemów, pod
    warunkiem oczywiście że na tych rondach szef policji każe kierowcom
    orientować się nie po znakach a po innych kierowcach:
    "Stąd rada: jadąc rondem obserwujmy samochody stojące na światłach. Gdy
    tylko zobaczymy, że ruszają, od razu się zatrzymujmy, by ustąpić im
    pierwszeństwa. Choć uwagę muszą zachować również kierowcy, którym
    zielone światło się zapaliło". - Słowa naczelnika Józefa Klimczewskigo.
    do kierowców którzy jadą na tym rondzie mając zielone światło..

  • 16. Data: 2013-11-18 21:51:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Nov 2013 19:00:55 +0000 (UTC), Budzik

    > To ciotki beda stały i czekały na czerwonym przy zjeżdzie...

    Skoro będą mieć czerwone, gdy z poprzecznej będzie zielone, to będą stały i
    z pewnością nie będą ciotkami.

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2013-11-18 21:53:47
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-18 21:34, J.F. pisze:

    > Zaraz zaraz, a teraz co jest ? Rondo bez "ustap pierwszenstwa" na
    > wjazdach, za to ze swiatlami na dojazdach ?
    > To dopiero jest skucha.
    >

    > J.

    Dokładnie - wjeżdżasz na zielonym na rondo i za radą szefa poznańskiej
    drogówki jedyne co możesz zrobić to patrzeć ci po prawej, wjeżdżający na
    rondo na następnym wjeździe już nie ruszyli.

  • 18. Data: 2013-11-18 22:18:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Ja z kolei najwięcej widziałem w miejscu gdzie auta na rondzie jadące z
    > Warszawskiej spotykają się z tymi wjeżdżającymi na rondo od Zawad.

    Ale skoro ci z warszawskiej maja zielone, to ci z Zawad maja czerwone...
    A jak wjezdzasz na późnym zielonym, tudziez jak stałes pol cyklu na
    rondzie, to chyba jasne jest, ze innym mogło sie zmienic swiatło i trzeba
    spojrzec zanim sie wyjedzie, prawda?

    > Myślę że akurat z rondami polscy kierowcy nie maja problemów, pod
    > warunkiem oczywiście że na tych rondach szef policji każe kierowcom
    > orientować się nie po znakach a po innych kierowcach:

    Na rondach ludzie nie maja problemów?
    To gdzie ty jezdzisz?

    Maja ogromne problemy.
    nie umieja wjezdzac, nie umieja jezdzic po rondach po odpowiednich pasach,
    nie umieją zmieniac pasów i na koniec nie umieją odpowiednio zjechać.
    Niestety bardzo czesto rondo, zamiast upłynniac ruch to go blokuje przez
    brak umiejetnosci kierowców.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 20. Data: 2013-11-18 22:18:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Zaraz zaraz, a teraz co jest ? Rondo bez "ustap pierwszenstwa" na
    > wjazdach, za to ze swiatlami na dojazdach ?
    > To dopiero jest skucha.
    >
    > Wielopasowe rondo bez swiatel ? Tez niezla skucha ..

    Rondo z tradycyjnym oznakowaniem (tj rondo + ustąp pierwszenstwa)
    Ale ze sa swiatła, to maja pierwszenstow nad znakami.
    zielone jest do jazdy na wprost w obu kierunkach. A jak skrecasz, to musisz
    ustapic na zjezdzie tym, co maja zielone do jazdy na wprost.

    Skucha?

  • 19. Data: 2013-11-18 22:18:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > drogówki jedyne co możesz zrobić to patrzeć ci po prawej, wjeżdżający na
    > rondo na następnym wjeździe już nie ruszyli.

    Bzdura.
    Ci z prawej nie rusza bo na kierunku poprzecznym jest czerwone.
    Zielone maja jednoczesnie ci z przeciwka do jazdy na wprost ale w
    przeciwnym do twojego kierunku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.