  • 161. Data: 2014-05-30 13:42:34
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 May 2014 13:21:54 +0200, collie

    > aby nie było na tym "specyficznym" skrzyżowaniu lewoskrętów.

    Ale możesz odróżnić skręt w lewo kolizyjny i bezkolizyjny? Ronda zostały
    stworzone po to, by wyeliminować skręt kolizyjny, a nie żeby go w ogóle
    wyeliminować. Świetnie spełniły swoją rolę, tylko po co dorabiać do tego
    nowe przepisy?

    --
    Pozdor Myjk

  • 162. Data: 2014-05-30 13:49:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 May 2014 13:21:54 +0200, collie

    Pardon, ucięło mi cycat stąd drugi post.

    > Nawet AutoMapa mówi: "A teraz zjedź z ronda drugim zjazdem", choć tak naprawdę
    > cały czas jedziemy prosto i poza znakiem drogowym nic nie wskazuje, że jedziemy
    > akurat po rondzie, czyli nie zataczamy się choć na moment w lewo. :-;

    Ta sama automapa przy dojeździe do skrzyżowania "mówi": Na rondzie prosto
    (potem dodaje: drugi zjazd). Analogicznie "mówi": na rondzie w lewo (potem
    dodaje: trzeci zjazd). Niemniej jednak żaden to argument w dyskusji. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 163. Data: 2014-05-30 13:54:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 May 2014 10:38:57 +0000 (UTC), masti

    > wskaż gdzie skręcasz na rondzie

    Zależy od budowy skrzyżowania. Skręcam kierownicą przy wjeździe i przy
    zjeździe jeśli muszę to zrobić by "pokonać" bezpiecznie wysepkę (a zgodnie
    z C-12). Czasem nie skręcam, bo nie ma takiej potrzeby.

    BTW teraz na Kadetów i Trakcie Lubelskim zrobili "fajnie" rondo (wysepka
    jest tylko namalowana, nie ma wystającego rondla, ani innych barier) i
    wszyscy "pięknie" i bezkolizyjnie skręcają, każdy w swoje, lewo. ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 164. Data: 2014-05-30 14:01:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 May 2014 13:42:34 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > wyeliminować. Świetnie spełniły swoją rolę, tylko po co dorabiać do tego
    > nowe przepisy?

    To nie sa nowe przepisy, tylko ty z uporem maniaka nie patrzysz na znaki poziome.
    Jest całe mnóstwo skrzyżowań oznaczonych C12, które rondami nie są, to znaczy nie są
    skrzyżowaniami o ruchu kokrężnym, tylko o ruchu do okoła wyspy, de facto są po prostu
    skrzyżowaniami dróg dwujezdniowych z wyspą po środku. Np. to
    https://www.google.pl/maps/place/Veturilo,+ul.+Nowy+
    %C5%9Awiat+-+Rondo+de+Gaulle'a/@52.2318261,21.020714
    7,119m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x471eccf6ddc2cd7d:0x
    9c5a20ab4a02face i na nich, mimo znaku C12, nie da się jechać zewnetrznym, a nawet
    środkowym pasem jechać do okoła, tylko wewnętrzny pas to umożliwia.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 165. Data: 2014-05-30 14:09:08
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 May 2014 13:30:54 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Robisz to startując z lewego pasa, wjeżdżając na wewnętrzny i zjeżdżasz na
    > lewy (chyba że zmienisz pas na prawy skrzyżowaniu)? To wszystko porządku,
    > tak trzymaj!

    Brawo, tak robie.
    Ale kto, a właściwie jaki przepis zabroni mi tego zrobić pasem zewnętrznym?

    > Jak na każdym gdzie skręcanie w lewo nie jest zabronione.

    Hehe widze ze niechcący wybraliśmy to samo skrzyżowanie. Tylko to nie jest
    skrzyżowanie o ruchu okrężnym, to zwykłe skrzyżowanie dróg dwujezdniowych z wyspą po
    środku. Na rondzie nie można zakazać skrętu w lewo, bo takiego nie ma. Powtórzę aż do
    znudzenia, patrz na znaki poziome, jak je ignorujesz, to nie dziwię się, że nie
    kumasz o co chodzi.

    > Wiem bardzo dużo.

    Wydaje ci się.

    > Czemu cię irytują? Dziwne. :P

    A co cię w tym dziwi?

    > W przeciwieństwie do ciebie nie twierdzę jednak, że im wolno, bo
    > nie wolno -- tak samo jak nie wolno im tego robić na każdym innym
    > skrzyżowaniu.

    Nie twierdzisz, bo nie znasz przepisów. Nie patrzysz na znaki pioziome, a to
    powoduje, że wszystkie skrzyżowania oznaczone C12 traktuesz tak samo, co jest
    oczywistym błędem.

    > Mnie też to wkurza i nie zamierzam w związku z tym milczeć. Po to m.in.
    > przytoczyłem to orzeczenie, żeby niektórzy zatwardziali rondoprostowacze
    > chwilę jednak pomyśleli nad tym co robią.

    Ciekaw jestem co biedaku zrobisz, jak sąd kolejnej instancji przyzna jednak rację
    kierowcy Mitsubishi.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 166. Data: 2014-05-30 14:16:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 May 2014 13:54:11 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]
    > zjeździe jeśli muszę to zrobić by "pokonać" bezpiecznie wysepkę (a
    > zgodnie z C-12). Czasem nie skręcam, bo nie ma takiej potrzeby.

    to że kręcisz kierownicą nie stanowi skrętu w świetle PoRD

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 167. Data: 2014-05-30 14:16:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 May 2014 13:42:34 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]
    > stworzone po to, by wyeliminować skręt kolizyjny, a nie żeby go w ogóle
    > wyeliminować. Świetnie spełniły swoją rolę, tylko po co dorabiać do tego

    na zakręcie też włączasz kierunkowskaz? przecież skręcasz

  • 168. Data: 2014-05-30 14:29:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 May 2014 14:01:07 +0200, szerszen

    > To nie sa nowe przepisy, tylko ty z uporem maniaka nie patrzysz na znaki
    > poziome.

    Jak ich nie ma, to nie patrzę, bo ich nie ma -- stosuję wtedy przepisy
    ogólne. Jak są, to patrzę, i się do nich stosuję, choćby przepisy ogólne
    mówiły inaczej. A Ty wg swojej teorii w którymś momencie się potkniesz. W
    jednym przypadku wystarczy że się nie zastosujesz do przepisów ogólnych, w
    drugim nie zastosujesz się do znaków poziomych, w trzecim zaczniesz
    udowadniać, że rondo to nie rondo.

> [...]
    > są, to znaczy nie są skrzyżowaniami o ruchu kokrężnym, tylko o ruchu do
    > okoła wyspy, de facto są po prostu skrzyżowaniami dróg dwujezdniowych z

    W końcu (uff) coś mądrego napisałeś (choć trochę pokrętnie), z tym błędem,
    że tak właśnie wyglądają wszystkie SORO. Każde _skrzyżowanie_ o ruchu
    okrężnym to przecięte ze sobą dwie (lub więce) drogi, a obszar który
    wpsólnie tworzą (wraz z wyspą na środku) to skrzyżowanie. Stąd od dawna
    odsyłam cię po definicję obszaru skrzyżowania (oraz definicję samego
    skrzyżowania), a ty z uporem maniaka się wzdrgujesz.

    > Np. i na nich, mimo znaku C12, nie da się jechać zewnetrznym, a nawet
    > środkowym pasem jechać do okoła, tylko wewnętrzny pas to umożliwia.

    Wewnętrzny pas to umożliwia, bo tak stanowią znaki. W przypadku
    nieoznakowanych SORO inżynier ruchu zwyczajnie pozwolił na swobodę i
    decydowanie z którego pasa można gdzie jechać -- zgodnie z przepisami
    ogólnymi. Tj. nie nakazuje jechać w lewo tylko z lewego pasa, bo pozwala
    nim jechać także prosto (jak na każdym innym SKRZYŻOWANIU).

    --
    Pozdor Myjk

  • 169. Data: 2014-05-30 14:35:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 May 2014 12:16:02 +0000 (UTC), masti

    Odkrywcze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 170. Data: 2014-05-30 14:43:02
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 30 May 2014 14:29:27 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Jak ich nie ma, to nie patrzę, bo ich nie ma

    to znaczy, że to klasyczne rondo o ruchu okrężnym

    > wzdrgujesz.

    Co kolwiek to znaczy, to jednak na skrzyżowaniu oznaczonym C12 i klasycznym rondzie,
    zasady poruszania się są zupełnie inne, czego z uporem maniaka nie dostrzegasz. Na
    drugim bez przeszkód i zgodnie z przepisami możesz jechać dookoła po zewnetrznym
    pasie, na pierwszym musisz poruszać się tak, jak mówia znaki poziome, a do tego
    używać lewego kierunkowskazu, bo zmieniasz kierunki ruchu jadąc po obwiedni. Na
    klasycznym rondzie tego nie robisz.

    Śmiałeś się z porównania do kwadratu, bo go nie zrozumiałeś, więc wyjaśnię. Każde
    SORO jak to ujmujesz, jest oznaczone C12, ale nie każde skrzyżowanie oznaczone C12 to
    SORO, część z nich to SORDOW. ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen