-
161. Data: 2014-05-30 13:42:34
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 30 May 2014 13:21:54 +0200, collie
> aby nie było na tym "specyficznym" skrzyżowaniu lewoskrętów.
Ale możesz odróżnić skręt w lewo kolizyjny i bezkolizyjny? Ronda zostały
stworzone po to, by wyeliminować skręt kolizyjny, a nie żeby go w ogóle
wyeliminować. Świetnie spełniły swoją rolę, tylko po co dorabiać do tego
nowe przepisy?
--
Pozdor Myjk
-
162. Data: 2014-05-30 13:49:07
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 30 May 2014 13:21:54 +0200, collie
Pardon, ucięło mi cycat stąd drugi post.
> Nawet AutoMapa mówi: "A teraz zjedź z ronda drugim zjazdem", choć tak naprawdę
> cały czas jedziemy prosto i poza znakiem drogowym nic nie wskazuje, że jedziemy
> akurat po rondzie, czyli nie zataczamy się choć na moment w lewo. :-;
Ta sama automapa przy dojeździe do skrzyżowania "mówi": Na rondzie prosto
(potem dodaje: drugi zjazd). Analogicznie "mówi": na rondzie w lewo (potem
dodaje: trzeci zjazd). Niemniej jednak żaden to argument w dyskusji. :P
--
Pozdor Myjk
-
163. Data: 2014-05-30 13:54:11
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 30 May 2014 10:38:57 +0000 (UTC), masti
> wskaż gdzie skręcasz na rondzie
Zależy od budowy skrzyżowania. Skręcam kierownicą przy wjeździe i przy
zjeździe jeśli muszę to zrobić by "pokonać" bezpiecznie wysepkę (a zgodnie
z C-12). Czasem nie skręcam, bo nie ma takiej potrzeby.
BTW teraz na Kadetów i Trakcie Lubelskim zrobili "fajnie" rondo (wysepka
jest tylko namalowana, nie ma wystającego rondla, ani innych barier) i
wszyscy "pięknie" i bezkolizyjnie skręcają, każdy w swoje, lewo. ;P
--
Pozdor Myjk
-
164. Data: 2014-05-30 14:01:07
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Fri, 30 May 2014 13:42:34 +0200
Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> wyeliminować. Świetnie spełniły swoją rolę, tylko po co dorabiać do tego
> nowe przepisy?
To nie sa nowe przepisy, tylko ty z uporem maniaka nie patrzysz na znaki poziome.
Jest całe mnóstwo skrzyżowań oznaczonych C12, które rondami nie są, to znaczy nie są
skrzyżowaniami o ruchu kokrężnym, tylko o ruchu do okoła wyspy, de facto są po prostu
skrzyżowaniami dróg dwujezdniowych z wyspą po środku. Np. to
https://www.google.pl/maps/place/Veturilo,+ul.+Nowy+
%C5%9Awiat+-+Rondo+de+Gaulle'a/@52.2318261,21.020714
7,119m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x471eccf6ddc2cd7d:0x
9c5a20ab4a02face i na nich, mimo znaku C12, nie da się jechać zewnetrznym, a nawet
środkowym pasem jechać do okoła, tylko wewnętrzny pas to umożliwia.
--
pozdrawiam
szerszen
-
165. Data: 2014-05-30 14:09:08
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Fri, 30 May 2014 13:30:54 +0200
Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> Robisz to startując z lewego pasa, wjeżdżając na wewnętrzny i zjeżdżasz na
> lewy (chyba że zmienisz pas na prawy skrzyżowaniu)? To wszystko porządku,
> tak trzymaj!
Brawo, tak robie.
Ale kto, a właściwie jaki przepis zabroni mi tego zrobić pasem zewnętrznym?
> Jak na każdym gdzie skręcanie w lewo nie jest zabronione.
Hehe widze ze niechcący wybraliśmy to samo skrzyżowanie. Tylko to nie jest
skrzyżowanie o ruchu okrężnym, to zwykłe skrzyżowanie dróg dwujezdniowych z wyspą po
środku. Na rondzie nie można zakazać skrętu w lewo, bo takiego nie ma. Powtórzę aż do
znudzenia, patrz na znaki poziome, jak je ignorujesz, to nie dziwię się, że nie
kumasz o co chodzi.
> Wiem bardzo dużo.
Wydaje ci się.
> Czemu cię irytują? Dziwne. :P
A co cię w tym dziwi?
> W przeciwieństwie do ciebie nie twierdzę jednak, że im wolno, bo
> nie wolno -- tak samo jak nie wolno im tego robić na każdym innym
> skrzyżowaniu.
Nie twierdzisz, bo nie znasz przepisów. Nie patrzysz na znaki pioziome, a to
powoduje, że wszystkie skrzyżowania oznaczone C12 traktuesz tak samo, co jest
oczywistym błędem.
> Mnie też to wkurza i nie zamierzam w związku z tym milczeć. Po to m.in.
> przytoczyłem to orzeczenie, żeby niektórzy zatwardziali rondoprostowacze
> chwilę jednak pomyśleli nad tym co robią.
Ciekaw jestem co biedaku zrobisz, jak sąd kolejnej instancji przyzna jednak rację
kierowcy Mitsubishi.
--
pozdrawiam
szerszen
-
166. Data: 2014-05-30 14:16:02
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 30 May 2014 13:54:11 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:
> Fri, 30 May 2014 10:38:57 +0000 (UTC), masti
>
>> wskaż gdzie skręcasz na rondzie
>
> Zależy od budowy skrzyżowania. Skręcam kierownicą przy wjeździe i przy
> zjeździe jeśli muszę to zrobić by "pokonać" bezpiecznie wysepkę (a
> zgodnie z C-12). Czasem nie skręcam, bo nie ma takiej potrzeby.
to że kręcisz kierownicą nie stanowi skrętu w świetle PoRD
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
167. Data: 2014-05-30 14:16:42
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 30 May 2014 13:42:34 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:
> Fri, 30 May 2014 13:21:54 +0200, collie
>
>> aby nie było na tym "specyficznym" skrzyżowaniu lewoskrętów.
>
> Ale możesz odróżnić skręt w lewo kolizyjny i bezkolizyjny? Ronda zostały
> stworzone po to, by wyeliminować skręt kolizyjny, a nie żeby go w ogóle
> wyeliminować. Świetnie spełniły swoją rolę, tylko po co dorabiać do tego
> nowe przepisy?
na zakręcie też włączasz kierunkowskaz? przecież skręcasz
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
168. Data: 2014-05-30 14:29:27
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 30 May 2014 14:01:07 +0200, szerszen
> To nie sa nowe przepisy, tylko ty z uporem maniaka nie patrzysz na znaki
> poziome.
Jak ich nie ma, to nie patrzę, bo ich nie ma -- stosuję wtedy przepisy
ogólne. Jak są, to patrzę, i się do nich stosuję, choćby przepisy ogólne
mówiły inaczej. A Ty wg swojej teorii w którymś momencie się potkniesz. W
jednym przypadku wystarczy że się nie zastosujesz do przepisów ogólnych, w
drugim nie zastosujesz się do znaków poziomych, w trzecim zaczniesz
udowadniać, że rondo to nie rondo.
> Jest całe mnóstwo skrzyżowań oznaczonych C12, które rondami nie
> są, to znaczy nie są skrzyżowaniami o ruchu kokrężnym, tylko o ruchu do
> okoła wyspy, de facto są po prostu skrzyżowaniami dróg dwujezdniowych z
> wyspą po środku.
W końcu (uff) coś mądrego napisałeś (choć trochę pokrętnie), z tym błędem,
że tak właśnie wyglądają wszystkie SORO. Każde _skrzyżowanie_ o ruchu
okrężnym to przecięte ze sobą dwie (lub więce) drogi, a obszar który
wpsólnie tworzą (wraz z wyspą na środku) to skrzyżowanie. Stąd od dawna
odsyłam cię po definicję obszaru skrzyżowania (oraz definicję samego
skrzyżowania), a ty z uporem maniaka się wzdrgujesz.
> Np. i na nich, mimo znaku C12, nie da się jechać zewnetrznym, a nawet
> środkowym pasem jechać do okoła, tylko wewnętrzny pas to umożliwia.
Wewnętrzny pas to umożliwia, bo tak stanowią znaki. W przypadku
nieoznakowanych SORO inżynier ruchu zwyczajnie pozwolił na swobodę i
decydowanie z którego pasa można gdzie jechać -- zgodnie z przepisami
ogólnymi. Tj. nie nakazuje jechać w lewo tylko z lewego pasa, bo pozwala
nim jechać także prosto (jak na każdym innym SKRZYŻOWANIU).
--
Pozdor Myjk
-
169. Data: 2014-05-30 14:35:41
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 30 May 2014 12:16:02 +0000 (UTC), masti
>> Zależy od budowy skrzyżowania. Skręcam kierownicą przy wjeździe i przy
>> zjeździe jeśli muszę to zrobić by "pokonać" bezpiecznie wysepkę (a
>> zgodnie z C-12). Czasem nie skręcam, bo nie ma takiej potrzeby.
> to że kręcisz kierownicą nie stanowi skrętu w świetle PoRD
Odkrywcze.
--
Pozdor Myjk
-
170. Data: 2014-05-30 14:43:02
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Fri, 30 May 2014 14:29:27 +0200
Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> Jak ich nie ma, to nie patrzę, bo ich nie ma
to znaczy, że to klasyczne rondo o ruchu okrężnym
> wzdrgujesz.
Co kolwiek to znaczy, to jednak na skrzyżowaniu oznaczonym C12 i klasycznym rondzie,
zasady poruszania się są zupełnie inne, czego z uporem maniaka nie dostrzegasz. Na
drugim bez przeszkód i zgodnie z przepisami możesz jechać dookoła po zewnetrznym
pasie, na pierwszym musisz poruszać się tak, jak mówia znaki poziome, a do tego
używać lewego kierunkowskazu, bo zmieniasz kierunki ruchu jadąc po obwiedni. Na
klasycznym rondzie tego nie robisz.
Śmiałeś się z porównania do kwadratu, bo go nie zrozumiałeś, więc wyjaśnię. Każde
SORO jak to ujmujesz, jest oznaczone C12, ale nie każde skrzyżowanie oznaczone C12 to
SORO, część z nich to SORDOW. ;)
--
pozdrawiam
szerszen