  • 261. Data: 2016-02-18 16:55:47
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 16:43, masti wrote:

    > i nadal nie podałeś przepisu na podstawie którego tak uważasz

    Ba, jeszcze rano twierdził, że (na ogół) na rondach nie miga przy
    zjeżdzie, teraz że miga. Daj mu już spokój;)

    Shrek

  • 262. Data: 2016-02-18 17:08:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 15:43:06 -0000 (UTC), masti

    > i znowu nie odpowiadasz na pytanie. Bo ono dotyczy manewrów w ogóle a nie twojego
    wyimaginowanego przykładu

    Odpowiadałem na zaserwowany przez CIEBIE przykład, zacytuję ponownie jakbyś
    przypadkiem "zapomniał":

    masti:

    Myjk:
    > Nie, podobnie jak nie zmieniam pasów przekraczajac np. to skrzyżowanie
    > https://goo.gl/maps/V76Am1Wzx3N2 jadąc z Zamienieckiej w Fieldorfa.

    > bo w moim przykładzie zmieniam a w twoim nie.

    Twój przykład to skrzyżowanie, mój przykład to też skrzyżowanie. Na jednym
    mrygasz, bo rzekomo jest tam jakaś wyimaginowana przez ciebie zmiana apsa
    ruchu, a na drugim nie mrygasz, bo rzekomo nie ma zmiany, choć przecinasz
    (czy tam zmieniasz, sam już nie wiem jak to tam sobie nazywasz) IDENTYCZNE
    pasy.

    Ergo, to tylko i wyłącznie twoje stwierdzenie i nie wtykaj mi że ja tak
    samo twierdzę. Ja pasów ruchu przy _zjeżdżaniu_ ze skrzyżowania (i nie ma
    znaczenia czy jest "twoje" czy "moje") NIE ZMIENIAM a ty nie jesteś
    wyrocznią, że to co napiszesz staje się faktem i w że "twój" przykład jest
    inny, lepszy.

    > i nadal nie podałeś przepisu na podstawie którego tak uważasz

    Już to kiedyś przerabialiśmy i znowu powtórka z rozrywki. Żądasz przepisu
    na coś, czego nie twierdzę i czego nie robię. Przypominam ci i będę to
    robić do znuzenia (choć powoli znowu mi się cierpliwość kończy), nie
    zmieniam pasa przy zjeździe ze skrzyżowania, a jeśli twierdzisz że ty
    jakieś pasy zmieniasz, to nie zaprzeczaj że zmieniasz je także na innych
    skrzyżowaniach gdzie takie linie są także wymalowane.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 263. Data: 2016-02-18 17:41:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Thu, 18 Feb 2016 15:43:06 -0000 (UTC), masti

    > Odpowiadałem na zaserwowany przez CIEBIE przykład, zacytuję ponownie jakbyś
> [...]

    to już nie wiesz na co miałeś odpowiedzieć?
    Myjk:
    _zjeżdżam_dżam_
    > wykonując określony manewr, ja nie muszę nic wyłączać, bo kierunkowskaz sam
    > się wyłącza tuż przed _zja_zjazdem_skrzyżowania. Czyli wtedy gdy kończę
    > manewr i wtedy gdy prawo narzuca na mnie konieczność zaprzestania
    > sygnalizowania, czyli całkiem prawidłowo robi się to z automatu.

    ja:
    wskażesz to prawo, które zmusza Cię do sygnalizowania w czasei manewru?

    to jak z tym przepisem?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 264. Data: 2016-02-18 18:11:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 16:41:07 -0000 (UTC), masti

    > to już nie wiesz na co miałeś odpowiedzieć?

    Oczywiście że wiem, manipulancie przebrzydły, co więcej odpowiedź masz
    powyżej jakbyś nie zauważył wcześniej. Tymczasem EOT, bo jesteś kolejnym
    trollem na którego zwyczajnie szkoda czasu. Śmigaj na pp się brandzlować z
    azorem, to ewidentnie twoja liga.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 265. Data: 2016-02-18 19:56:52
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

> [...]
    > manewr i wtedy gdy prawo narzuca na mnie konieczność zaprzestania
    > sygnalizowania, czyli całkiem prawidłowo robi się to z automatu.

    1. Automat należy sprawdzić od czasu do czasu czy prawidłowo działa.
    W którym miejscu ronda C-12, lub w którym miejscu poza rondem C-12
    automat musi wyłączyc lewy kierunkowskaz, abyś uznał, ze automat
    prawidłowo działa ?

    2. Automat się zepsuje i musisz jechać bez automatu wyłaczania
    kierunkowskazu, albo musisz jechac samochodem który nie ma
    automatu kierunkowskazu lub automat jest zepsuty.
    W takiej sytuacji w którym momencie wyłączasz ręcznie lewy
    kierunkowskaz, już na rondzie C-12, czy po opuszczeniu ronda
    w którym miejscu ?

  • 266. Data: 2016-02-18 20:44:08
    Temat: Re: Rondo
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    Thu, 18 Feb 2016 05:05:52 +0100, w
    <56c5432c$1$642$65785112@news.neostrada.pl>,

    =======
    > Nie ma czegoś takiego jak "droga do ruchu okrężnego".
    > Zapoznaj się z definicją drogi.

    Na skrzyżowaniu rondo C-12 ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu.
    Ten dookólny ruch musi po czymś się odbywać i odbywa się :
    na dużych rondach po drodze dookoła wyspy lub placu,
    a na małych rondach po jezdni dookoła wyspy lub placu.

    Co jest tu sprzeczne z definicją drogi ?

  • 267. Data: 2016-02-18 21:20:24
    Temat: Re: Rondo ..kto będzie kopał się z koniem ?
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Lucenty" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Piszę, że to jest skrzyżowanie, bo tak napisał minister w swoim
    > rozporządzeniu.
    > Wg mnie nie miał prawa tak napisać, bo w ten sposób stworzył nową
    > definicję skrzyzowania, czyli zmienił definicję zawartą w ustawie Prawo
    > o Ruchu Drogowym, czyli zmienił Ustawę.

    SPROSTOWANIE

    Powinno być napisane :
    Minister miał prawo tak napisać, bo działał na podstawie Ustawy
    Prawo o Ruchu Drogowym.
    Minister nie zmienił Ustawy zamieszczając opis znaku C-12.
    Minister wprowadził znak C-12, który oznacza skrzyżowanie "ruch okrężny".

    Przepraszam za pomyłkę.
    Lucenty

  • 268. Data: 2016-02-18 22:16:49
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > Thu, 18 Feb 2016 04:58:09 +0100, Lucenty

    > _Zjeżdżasz_ ze skrzyżowania a nie skręcasz w prawo, więc nie musisz tam
    > używać prawego kierunkowskazu. Szczególnie gdy właśnie na tym skrzyżowaniu
    > ZAWRACASZ.

    Masz zamiar zjechać z skrzyżowania rondo C-12,
    więc masz zamiar zmienić kierunek ruchu,
    więc masz obowiązek użyć prawy kierunkowskaz.
    Nie dotyczy rond turbinowych.

    > nie będę przytaczać
    > przykładów skrzyżowań o ruchu okrężnym, które idealnie wykazują że tam nie
    > ma żadnego skrętu w prawo przy zjeździe

    Tylko na skrzyzowaniach o ruchu okrężnym C-12 typu turbinowego
    nie ma zmiany kierunku przy zjeździe. Na pozostałych skrzyżowaniach
    ruch okrężny C-12 zawsze jest zmiana kierunku w momencie zjazdu.

    > żeby ułatwić ruch wjeżdżającym
    > na skrzyżowanie (jak zresztą każdy kierunkowskaz użyty na drodze jest
    > właśnie po to), i siłą rzeczy upłynnić ruch.
    >
    > prawego kierunkowskazu
    > przy zjeździe używam gdy może to mieć wpływ na płynność ruchu, co nie
    > zmienia faktu, że obowiązujące prawo w PL tego NIE NAKAZUJE

    Nie znasz PoRD. PoRD NAKAZUJE włączać prawy kierunkowskaz,
    aby zasygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu występującego
    podczas zjeżdżania z skrzyżowania rondo C -12.
    Nie dotyczy rond turbinowych.

    > _Zjeżdasz_ ze SKRZYŻOWANIA, a nie skręcasz w prawo. W przeciwieństwie do
    > ciebie rozumiem, że znajduję się na skrzyżowaniu, a konkretnie na obszarze
    > skrzyżowania
    >
    > Myjk

    Tak, znajdujesz się na skrzyżowaniu rondo C-12, masz zamiar zjechać.
    Jedziesz bez włączonego kierunkowskazu (tak napisałeś)
    i pieszy zamierzający prześć, nie ma informacji, że będziesz skręcał.

  • 269. Data: 2016-02-18 22:42:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    > trollem na którego zwyczajnie szkoda czasu. Śmigaj na pp się brandzlować z

    raczej Twoja. Bo odpowiedzi z podanym numerem artykułu jak nie było tak nie ma.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 270. Data: 2016-02-18 23:23:25
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > Thu, 18 Feb 2016 05:05:52 +0100, Lucenty

    > Skoro zjeżdżasz ze skrzyżowania, to nie skręcasz w prawo.

    Napiszę bardziej precyzyjnie.
    Zjeżdżając z skrzyżowania C-12 rondo, zmieniasz kierunek
    ruchu i jedziesz w prawo w stosunku do kierunku ruchu
    dookoła wyspy. Nie dotyczy skrzyżowania C-12 typu turbinowego.

    > samego zjazdu ze skrzyżowania sygnalizować NIE
    > MUSZĘ. Choć oczywiście robię to jeśli uznam, że kierunkowskaz pomoże innym
    > w jeździe. PRAWO tego na mnie nie wymusza,

    Mylisz się. PRAWO wymusza na tobie sygnalizowanie zamiaru
    zmiany kierunku ruchu, a tak jest jeżeli masz zamiar zjechać z skrzyżowania
    C-12.
    Nie dotyczy skrzyżowań C-12 typu turbinowego.

    > Zjazd ze
    > SKRZYŻOWANIA nie jest zmianą kierunku, bo kierunek to się
    > zmienia właśnie NA SKRZYŻOWANIU, tam gdzie przecinają się drogi, a nie na
    > _zjeździe_ z niego.

    My nie dyskutujemy o skrzyżowaniu na którym przecinają się drogi.
    My dyskutujemy o innym skrzyżowaniu - takim z ruchem okrężnym C-12.
    Na tym skrzyżowaniu drogi nie przecinają się, co najwyżej łączą się
    z drogą/jezdnią dookoła wyspy/placu.
    Na takim skrzyżowaniu C-12 kierunek zmienia się podczas zjazdu
    z takiego skrzyzowania. Nie dotyczy skrzyżowań C-12 typu turbinowego.

    > Nie wprowadziło żadnego INNEGO skrzyżowania tylko uszczegółowiło jak się
    > po skrzyżowaniu ruch odbywa,

    Zauważ, że pierwszy rodzaj skrzyżowań to przecięcie się dróg
    lub ICH połączenie,
    drugi rodzaj skrzyżowań to taki gdzie drogi nie przecinają się,
    ani nie ma ICH połączenia, czyli skrzyżowanie oznakowane C-12.

    > Przecinają się, niestety wyspa lub plac postawione na środku przecięcia
    > tych dróg

    Nie ma przecięcia dróg na środku, ani nie ma ICH połączenia na srodku.

    > To jest tylko i wyłącznie twoje "widzimisie" -- co zresztą sam zauważyłeś
    > stwierdzając, że konieczna jest zmiana w rozporządzeniu

    > Myjk

    W czym ty widzisz "widzimisie" ? Przecież każdy kto popatrzy
    na rondo to zobaczy, że drogi nie przecinają się tylko dochodzą
    do drogi/jezdni okrężnej.

    Już nie twierdzę, że konieczna jest zmiana w rozporządzeniu.
    Nie ma takiej potrzeby.
    To była pomyłka w interpretacji i sprostowanie do moich postów zamieściłem.