  • 251. Data: 2016-02-18 14:45:57
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 13:30:31 +0100, J.F.

    > w ramach ktorego mozemy miec krzyzowanie - tzn "przeciecie",
    > polaczenie lub rozwidlenie ...
    > hm, zaczalem sie przygladac - a jak to sie ma do wezla autostradowego
    > ? Skrzyzowania nie ma, a jezdnie sie rozwidlaja i lacza :-)

    Więc na tych rozwidleniach i łączeniach są faktycznie skrzyżowania w
    rozumieniu prawa pomimo, że drogi się nie krzyżują "w sensie stricto". ;)
    Dlatego przykład Shreka (a kiedyś tam wczesniej także Gotfryda), który
    uznał węzeł złożony prawnie z dwóch lub więcej skrzyżowań za analogiczny do
    ronda i analogicznego manewru zawrócenia, był zwyczajnie przestrzelony. Ale
    na skrzyzowaniu o jakim rozmawiamy (rondo) drogi się jednak ewidentnie
    krzyżują. Ktoś kto tego nie dostrzega, patrzy na sprawę od dupy strony.

    > Nie - ja widze np skrzyzowanie drog dwujezdniowych,
    > potem ktos wymalowal wysepke na srodku ... a potem dolozyl znak C12, i od tego
    > momentu skrzyzowanie zrobilo sie o.r.o, mimo, ze nic sie nie zmienilo
    > :-)

    Właśnie, nic się nie zmieniło, nadal jest to skrzyżowanie. Jedno. Niestety
    niektórzy na siłę zaczynają kombinować i robić z tego "zestaw skrzyżowań",
    jakieś nowe pojęcia wymyślać typu "droga do ruchu okrężnego" wyciągając z
    definicji skrzyżowania "połączenie" albo "rozwidlenie" i "budują" tam sobie
    nowe skrzyżowania...

    > Bardziej mi chodzi o to, ze na klasycznym rondzie wjezdzam z wjazdu,
    > jestem "na drodze obwodowej" i juz mam jasne prawa i obowiazki.

    Nie ma tam żadnej "drogi obwodowej" nawet jeśli ujmiesz to w cudzysłów.
    Wjeżdżasz na skrzyżowanie i jesteś na części wspólnej dwóch lub więcej dróg
    (patrz definicja skrzyżowania). Literalnie to jest obszar skrzyżowania,
    pojęcie które figuruje w zapisach prawnych. "Drogi obwodowej" na próżno tam
    szukać, dlatego niejaki Lucenty "wnioskował" o zmiany w przepisach aby taki
    zapisa się pojawił.

    > A "pod palma" wjezdzam, jestem na dwoch pasach na raz (fakt - na
    > zwyklym skrzyzowaniu tez jestem na dwoch naraz i nikogo to nie razi),

    To jest najlepsze, że na "zwykłym" skrzyżowaniu to zupełnie nikogo nie
    razi. Zaczyna razić dopiero jak się, nic nie zmieniając w kształcie
    skrzyżowania, dostawi C-12. Wtedy jest nagle szok, wszystko się niektórym
    wywraca do góry nogami. Tworzy się nowa droga, nowe skrzyżowania w
    skrzyżowaniu, nie da się skręcić w lewo i takie tam różne inne ciekawe
    rzeczy...

    > przed nosem mi smigaja, a moze i nie, bo powinienem ustapic wszystkim
    > na 3 pasach w poprzek, i jeszcze nie wiadomo czemu skrecic w lewo
    > zakazali.
    > O ile pamietam, tosmy juz kiedys analizowali jeszcze mniej wyrazny
    > przypadek ... Radom czy Kielce to bylo ... ni to droga obwodowa, ni
    > krzyzujaca sie ...

    Akurat wiadomo czemu przy palmie zakazali skrętu w lewo. Cytowałem
    definicję znaku i tam było opisane kiedy mogą go ustawiać. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 252. Data: 2016-02-18 14:48:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Thu, 18 Feb 2016 11:03:09 -0000 (UTC), masti

    > Tylko barany jeżdżą w kółko po skrzyżowaniu. Ja w kółko nie jeżdżę.

    > Z jakiego "TEGO"? Nie ma "tego", nie ma "tamtego". W związku z tym da się
    > KAŻDE skrzyżowanie przejechać i zjechać bez zmiany pasa ruchu. Ale jakoś
    > masz problemy z pojęciem tego prostego faktu, bo "to" akurat wyjątkowe
    > "rondo" przedstawione przez ciebie jest "inne". Takie rondo z kosmosu.

    i znowu lejesz wodę. Dostałeś konkretny przykład z prośbą o wyjaśnienie. Ponieważ od
    10 postów uciekasz od odpowiedzi to oznacza, że jej nie masz. CBDO.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 253. Data: 2016-02-18 15:05:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 12:16, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > Z jakiego "TEGO"? Nie ma "tego", nie ma "tamtego". W związku z tym da się
    > KAŻDE skrzyżowanie przejechać i zjechać bez zmiany pasa ruchu.

    To przejedź to:

    https://www.google.pl/maps/@52.2587655,20.9867856,3a
    ,75y,132.03h,73.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPmKn1TAvU3VR
    TAuBd6JQUg!2e0!7i13312!8i6656

    > Ale jakoś
    > masz problemy z pojęciem tego prostego faktu, bo "to" akurat wyjątkowe
    > "rondo" przedstawione przez ciebie jest "inne". Takie rondo z kosmosu.

    Nie jest wyjątkowe, ani kosmiczne. A nawet jakby było, to bez znaczenia.
    Bez znaczenia czy to jedno skrzyżowanie, dwa, cztery, czy nawet nie
    skrzyżowanie bo z jakaś drogą gruntową czy wewnętrzną - nie ma żadnych
    specjalnych reguł. Masz sygnalizować najbliższy manewr i koniec. Nic, co
    by nie było oczywiste.

    A jak ci "kierunek spada", to podobnie jak z tym, że ktoś cię wyprzedza
    prawym pasem - w pierwszym przypadku prawdopodobnie wrzuciłeś
    niewłaściwy kierunek, w drugim prawdopodobnie znajdujesz się na
    niewłasciwym pasie.

    Shrek.

  • 254. Data: 2016-02-18 15:22:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Feb 2016 13:48:01 -0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > i znowu lejesz wodę. Dostałeś konkretny przykład z prośbą o wyjaśnienie. Ponieważ
    od 10 postów uciekasz od odpowiedzi to oznacza, że jej nie masz. CBDO.

    Już między wierszami odpowiedział snując swoją teorię o wirtualnych pasach
    powstających z miejsca którym wjechał do miejsca którym chce wyjechać, że on jadąc
    zgodnie z nimi nie wrzuca kierunku opuszczając C12. Pisał to ogólnie, więc zakładam,
    że niezależnie od wymalowanych pasów na tym C12 ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 255. Data: 2016-02-18 15:37:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > i znowu lejesz wodę. Dostałeś konkretny przykład z prośbą o wyjaśnienie.
    > Ponieważ od 10 postów uciekasz od odpowiedzi to oznacza, że jej nie

    Odpowiedziałem, ślepy jesteś.

    Co więcej, dostałeś analogiczny przykład jako podpowiedź, żebyś sobie sam
    mógł odpowiedzieć najlepiej na swoje "wyrafinowane" pytanie. Niestety
    uznałeś, że to coś "inengo", bo twoje rondo jest "inne", kosmiczne. Nie
    jest wg ciebie skrzyżowaniem.

    Myślisz że ty coś sobie ubzdurasz za prawdziwe, rzucisz pytaniem, a jak nie
    usłyszysz wygodnej dla siebie odpowiedzi to będzie potwierdzać twoje racje?
    No Macierewicz z ciebie jak w mordę szczelił.

    Na przedstawionym przez ciebie skrzyżowaniu NIE ZMIENIAM PASA RUCHU, nikt
    zjeżdżający z ronda go nie zmienia. Weź to sobie wbij do głowy raz a
    dobrze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 256. Data: 2016-02-18 15:37:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Thu, 18 Feb 2016 13:48:01 -0000 (UTC), masti

    > Odpowiedziałem, ślepy jesteś.

    zacytuj

> [...]
    >
    > Na przedstawionym przez ciebie skrzyżowaniu NIE ZMIENIAM PASA RUCHU, nikt
    > zjeżdżający z ronda go nie zmienia. Weź to sobie wbij do głowy raz a

    owszem zmienia. I tylko ty twierdzisz, ze nie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 257. Data: 2016-02-18 15:51:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 14:37:31 -0000 (UTC), masti

    > zacytuj

    masti:

    Myjk:
    > Nie, podobnie jak nie zmieniam pasów przekraczajac np. to skrzyżowanie
    > https://goo.gl/maps/V76Am1Wzx3N2 jadąc z Zamienieckiej w Fieldorfa.

    > owszem zmienia. I tylko ty twierdzisz, ze nie

    Nie i weź to z łaski swojej zaakceptuj, że nie jesteś żadną wyrocznią.

    Przy zjeździe ze skrzyzowania nie zmienia się pasa ruchu w związku z tym
    nie trzeba tego sygnalizować. Wg KW trzeba sygnalizować zjazd z ronda, ale
    borze mój borze, nie dlatego że się tam jakiś pas zmienia, a PORD w ogóle
    takiego przepisu nie posiada, skończony ignorancie -- dlatego próbujesz
    jakieś protezy stosować i znalazłeś sobie tam jakieś pasy które zmieniasz
    przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania. No to jak się jakieś pasy zmienia przy
    zjeżdżaniu ze skrzyżowania, to wskaż ile pasów zmianiasz i jak to
    sygnalizujesz tutaj https://goo.gl/maps/V76Am1Wzx3N2 jadąc z Zamienieckiej
    w Fieldorfa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 258. Data: 2016-02-18 15:59:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Thu, 18 Feb 2016 14:37:31 -0000 (UTC), masti

    > masti:
    >
    > Myjk:

    to nie jest odpowiedź na moje pytanie o przepisy nakazujące Ci mrugać w trakcie
    manewru.

> [...]
    > przy zjeżdżaniu ze skrzyżowania. No to jak się jakieś pasy zmienia przy
    > zjeżdżaniu ze skrzyżowania, to wskaż ile pasów zmianiasz i jak to

    żadnego nie zmieniam. I nie sygnalizuję bo jadę prosto.
    A Ty mrugasz co chwila?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 259. Data: 2016-02-18 16:15:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 14:59:59 -0000 (UTC), masti

    > to nie jest odpowiedź na moje pytanie o przepisy nakazujące Ci mrugać w trakcie
    manewru.

    Jest, ale najwyraźniej nie taka jak byś sobie życzył, pociotku
    Macierewicza. Po raz nie wiem który piszę, że nic mi nie nakazuje mrugać,
    skoro nie wykonuję manewru zmiany pasa ruchu przy _zjeździe_ ze
    skrzyżowania jak to starasz się wpierać! KW nakazuje mrugać przy _zjeździe_
    z ronda, ale nie dlatego że występuje tam zmiana pasa, po prostu jest
    zawarty taki warunek. Warunek którego na próżno szukać w PORD.

    > żadnego nie zmieniam. I nie sygnalizuję bo jadę prosto.

    Ale przecież wg zaserwowanego przez siebie przykładu skrzyżowania, pasy
    zmieniasz przy zjeździe. Teraz twierdzisz, że jednak nie zmieniasz. Coś ty
    kręcisz.

    > A Ty mrugasz co chwila?

    Oczywiście że nie, przecież od poczatku twierdzę, że nie zmieniam pasa czy
    pasów przy przejeździe czy też zjeździe ze skrzyżowania, w zwiazku z tym
    nic mi nie nakazuje mrugać. To mi wpierasz że jednak zmieniam i muszę
    mrugać. Sam sobie najlepiej odpowiedziałeś, zjeżdżasz ze skrzyżowania, nie
    mrugasz bo nie zmieniasz żadnego pasa ruchu, pomimo że wyznaczone pasy
    ruchu przecinasz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 260. Data: 2016-02-18 16:43:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    > z ronda, ale nie dlatego że występuje tam zmiana pasa, po prostu jest
    > zawarty taki warunek. Warunek którego na próżno szukać w PORD.

    i znowu nie odpowiadasz na pytanie. Bo ono dotyczy manewrów w ogóle a nie twojego
    wyimaginowanego przykładu

    > Ale przecież wg zaserwowanego przez siebie przykładu skrzyżowania, pasy
    > zmieniasz przy zjeździe. Teraz twierdzisz, że jednak nie zmieniasz. Coś ty
    > kręcisz.

    bo w moim przykładzie zmieniam a w twoim nie.

> [...]
    > mrugać. Sam sobie najlepiej odpowiedziałeś, zjeżdżasz ze skrzyżowania, nie
    > mrugasz bo nie zmieniasz żadnego pasa ruchu, pomimo że wyznaczone pasy

    i nadal nie podałeś przepisu na podstawie którego tak uważasz

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?